Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kisaaminen alisarjassa

Lähettäjä: HäH 
Päivämäärä:   3.7.26 20:46:40

Huono otsikko, mutta olen seurannut nyt useampia kisoja missä ratsukoita osallistuu jopa helppoD:hen ja kuitenkin toinen luokka voi olla helppoA ja jopa vaativaB. Miksi näin? Olen kuvitellut, että D on hyvä sarja opetella/totutella kisaamiseen uudella ratsukolla. Joskus muistan helppoD olleen nimellä raviluokka ja yleensä se oli avoin aloitteleville ratsukoille, D näyttää olevan yleensä avoin kaikille.
Joo tämä ei ole minulta pois, mutta katsonut kun monesti nämä kokeneet jyrää aloittelevat näissä ja minusta se vääristää kilpailua.

Re: Kisaaminen alisarjassa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.7.26 21:45:07

Kerro toki missä sama ratsukko kisaa he d ja va b tai edes he a, koska en ole itse tälläiseen törmännyt. Ja sinä törmäät ilmeisesti useinkin?

Lähettäjä: woo 
Päivämäärä:   3.7.26 21:56:50

HeD luokka on alle 10v pikkutytöille jotka menee poneilla.

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   3.7.26 23:25:21

Missä tälläsiä on? Ikinä ole törmännyt että sama ratsukko menisi heD ja vaB tai edes sitä heA. Mutta paljon olen nähnyt mm shettisratsukoita jotka menee heD ja HeC. Voisitko jonkun kisan linkata? Ja se että toki nuo heD luokat on yleensä rajattu ainakin meilläpäin niin että ratsukolla ei saa olla heB järkevää tulosta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.7.26 10:26:15

Yleensä HeD.ei ole kilpailuluokka, vaan rataharjoitus ennen kisojen alkua.

Lähettäjä: Himmu 
Päivämäärä:   8.7.26 14:16:33

Tuolla 1 esimerkki, ratsukko ollut viimeksi viikko sitten 80 ja 90 aluekisoissa ja menee nyt puomi/ristikkoluokkaan. Ratsastaja on ratsastuskoulun opettaja/ratsuttaja. Ei ole tältä ainoa esimerkki.
https://kipa.ratsastus.fi/events/054fc1ba-81d1-403e-9c6d-a0f5e5287a15#participants

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.7.26 14:23:26

^50cm menee joku vähemmän kisakokemusta omaava samalla ratsulla niin voisiko se ohjaaja käydä ensin näyttämässä ponille että homma ok ja toimisi helpommin seuraavalla kuskilla, mahdollisella ohjaajan oppilaalla? Tämä minun veikkaus.
Arvostelu on clear round niin keltäänhän tuo ei ole pois.

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   8.7.26 17:30:39

Tyhjän kanssa sama veikkaus ja noi clear round luokat ei ole keneltäkään pois jos meneekin liian pientä. Niitä aloittajan esittämiä koulupuolen luokkia tässä odotellaan missä vab menijä kilpailee heD, jolla viedään jo niitä "tikkareita".

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.