Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lohjan tallit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.7.26 09:05:43

Mahdollisesti muutto Lohjalle ja tietysti poni tulee mukana. En tiedä sieltäpäin ketään / mitään, niin ottaisin mielelläni kokemuksia hyvistä sekä huonoista paikoista mitä kannattaa välttää, pienimmätkin jutut - koska tää herkkäperse ei kaipaa oikeastaan yhtään mitään ylimääräistä.

Täysihoito / puolihoitopaikka etsinnässä, tosi tärkeää ammattilainen hoito sekä asiantuntevuus. Mahdollisuus myös siihen, että saisi tukea sekä apua itse - oon just se joka kyselee ties mitä kaikkea ”turhaa”. Nyt, kun tukiverkosto jäisi tänne niin olisi huippua päästä sellaiselle tallille missä voi muihin tukeutua tarvittaessa.

Maneesi pihassa plussaa, vähintäänkin pitää olla lähellä / sitten trailerit pihassa jota voi korvausta vastaan lainata maneesireissuihin jos pitää pidemmälle mennä.

Re: Lohjan tallit

Lähettäjä: nimetön 
Päivämäärä:   3.7.26 10:01:43

Hyvä vaihtoehto vois olla Riitin talli, mutta taitaa olla täys ja voi joutua jonottamaan. Toki samassa toimii ratsastuskoulu, joten se rajoittaa alueiden käyttöä. Mutta hyvä ja ammattimainen hoito!

Päivämäärä:   3.7.26 10:09:07

Lohja on niin iso alue, että pitäisi vähän tietää, mihin päin Lohjaa olet muuttamassa. Ja sitä myötä sitten tutkailla myös lähikuntien tarjontaa. Jos muutat keskustan suunnille, voi hyvinkin katsoa myös Siuntion/Inkoon talleja. Jos taas Saukkolan suunnalle, voisi myös Vihdin/Karkkilan tallit tulla kyseeseen.
Pohjoisesta ajaa nopeasti Saloon jnejne.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   4.7.26 23:44:49

Riitin tallilla hevoset tekee ihan älyttömästi tunteja päivässä en tukisi

Lähettäjä: Bom 
Päivämäärä:   5.7.26 00:12:38

..., Riitillä tekee hevoset max 2h ja joskus 3, mutta silloin aina joku tunneista kevyempi. Ei ole älyttömästi ainakaan verrattuna pääkaupunkiseudun talleihin.

Tässä topikissa puhuttiin täyshoitopaikoista ja Lohja tosiaan laaja alue ja paljon talleja. Uusi yrittäjä aloittaa Hetan tallin tiloissa, siellä ainakin luulisi olevan tilaa.

Päivämäärä:   5.7.26 03:21:18

Talli Wist on ainakin hyvä ja luotettava paikka.

Lähettäjä: Kirsi 
Päivämäärä:   5.7.26 08:35:23

Wist on ainoa lohjanalueen talleista johon voisin viedä.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   5.7.26 10:49:23

... paljon hevosystävällisempi meno Riitillä on kuin teillä laaksarissa, jossa hevosesta potkitaan kaikki irti :)

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   5.7.26 11:20:06

Paljonko riitin tallilla hevoset tekee viikossa?

Lähettäjä: Riikka 
Päivämäärä:   5.7.26 13:04:10

Riitillä hevosten tuntimäärä vaihtelee:)
Ainakin mun vakkari ratsu oli 2viikkoo lomalla. Mulla on sen kanssa tunnit 2x viikossa.
Se saattaa olla lapsitunnilla päivällä. Sitte menee 3-4tunniks tarhaan ja tulee mulle 20-21 tunnille.
Ei kukaan juokse rinkii 4tuntii putkeen.
Tunnit suunnitellaan hevosta ajatellen. Ja kohta kaikill on loma!

Lähettäjä: Aada 
Päivämäärä:   5.7.26 13:10:03

Niin vaihtelee,mutta oon huomannut,että joku poni oli tehnyt yli 10 tuntia viikossa(

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   5.7.26 13:26:34

10 tuntia viikossa? Sen kun jakaa 6 päivälle niin ei ole edes päivittäin kahdella tunnilla ja jää joku vapaapäiväkin

Päivämäärä:   5.7.26 13:54:22

Mulle on opetettu vanhastaan että yksi tunti ruokkii hevosen, toinen pitää puitteet pystyssä ja kolmas vasta tuo leivän tallinpitäjän pöytään.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   5.7.26 14:19:41

Wistillä tarhausaika on tosi lyhyt.

Päivämäärä:   5.7.26 14:19:48

Joo mutta oli myös joku tehny 16 tuntia

Päivämäärä:   5.7.26 14:40:39

Mikä on Lohjan paras talli

Lähettäjä: Wee 
Päivämäärä:   5.7.26 18:49:20

Saarnikujan talli Virkkalassa

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   5.7.26 19:20:59

Ratsastuskoulun pitäminen on bisnestä. Jos hevonen tekee tunnin päivässä esim. 6krt/vko, pitäisi tuntihinnan olla melkoinen että elättää edes sen hevosen. Hinnat saattavat jo nyt tuntua kovilta kuluttajalle, enkä usko että jokainen on valmis maksamaan vielä isompaa hintaa ratsastustunnistaan.

Yhdellekään hevoseläimelle ei tee hyvää juosta tuntitolkulla kehää ympäri. Mutta se nyt on hyväksyttävä mikäli haluaa eläintä käyttää omien mieltymystensä toteuttamiseen.

Lähettäjä: Lohja 
Päivämäärä:   5.7.26 23:02:06

Nyt meinas kyllä tulla murot nenästä tämän ”tekee älyttömästi tunteja” -kommentin kanssa. Suurin osa hevosista ja aktiivikäytössä olevista poneista tekee sen 2h, satunnaisesti 3 mutta niistä on yksi sitten jo kevyempi. Puolieläkeläiset ja muuten spessut tyypit joilla on tietyt ratsastajat sitten vielä kevyemmin. Lisäksi käytössä on rata ja kesällä maastolenkki, joista varsinkin ekaa hyödynnetään tuntilaisten kanssa paljon. Hoito on hevoslähtöistä ja ilmapiiri tosi mukava, mutta varsikin talvikaudella yksärien kanssa auttaa jos pääsee liikuttamaan aamulla tai päivällä. Ja toki toinen haaste on, että tyhjiä paikkoja vapautuu täysin uusille tyypeille tosi harvoin kun lähtijöitä ei juuri ole.

Yksäritalleja maneesilla löytyy sen lisäksi ainakin Wistiltä ja Krevolasta, jälkimmäiseen taitaa tosin olla kans aika kova jono. Vihdin puolella tarjontaa on ennemmän, mutta ne on itselle vähän vieraita.

Lähettäjä: Olkku 
Päivämäärä:   6.7.26 10:50:17

Mutta mikä on paras ratsastuskoulu riitin tallia lukuunottamatta

Päivämäärä:   6.7.26 17:37:35

Olkku: suppea on valinta. Laaksarissa on omat faninsa ja sopii ehkä enemmän kisaorientoituneelle tyypille. NVL (nykyisin Vihdissä) osan suosikki. Riippuu tosi paljon siitä, millaisella tasolla itse on, mihin suuntaan haluaa kehittyä (vai tahtooko ennemmin höntsäillä) ja millainen opetus tai valmennus on omaan mieleen.

Lähettäjä: Toinen 
Päivämäärä:   6.7.26 18:34:21

Aiheeseen liittyen olen huomannut, että sekä NVL:lle että Mårbackaan etsitään omahevospaketteihin (tai sen tyyppiseen valmennustoimintaan) hevosia, kummallakin ylläpito tai mahdollisesti osto vaihtoehtoina. Minä kun en oikein tiedä, myydäkö hevonen vai etsiä ylläpitäjää, jotta saisin lisäaikaa päättää, aloin pohtia tuollaista kuviota voisiko se toimia.
Onko kenelläkään tietoa näiden tallien toiminnasta ehkä eniten hevosen hoidon kannalta? Kumpaakaan tallinpitäjää en tiedä entuudestaan mistään edes nimeltä niin ei ole mitään ennakkokäsityksiä. Jonkun kokeneen ja fiksun valmentajan silmän alle voisin hevosen ylläpitoon antaakin, ja sitten vuoden päästä miettiä uudemman kerran jatkanko hevosen kanssa.

Päivämäärä:   6.7.26 18:53:52

Toinen: jos sanon nyt näin, että kyselemällä paikallisilta ihmisiltä suosituksia, käy varmasti aika pian ilmi että kumpaa näistä kannattaa edes harkita. Kysele ehdottomasti usemmalta tyypiltä, mutta sanotaan nyt näin että NVL:n hevoset ainakin ovat aktiivisesti näkyvissä ja saat varmasti käsityksen sen perusteella hevosen kunnosta ja tekemisestä - ihan hyvässä. Jos olisi laadukkaassa tuntityössä pärjäävä hevonen, tarjoaisin myös ehdottomasti Riitille mutta ymmärrän jos se on poissuljettu.Sieltä saa ainakin vastaavalla diilillä olleilta varmasti suosituksia.

Lähettäjä: Anita 
Päivämäärä:   6.7.26 19:07:21

Lohjalla on vaikka kuinka paljon talleja.
Jos on tarkoitus itse ratsastaa ja treenata ei kannata ratsastuskoulun yhteyteen hevosta viedä. Laakspohjassa et mahdu minnekään talvella ellet voi käydä aamupäivällä. Riitille varmaan vielä huonommin.

Monessa maneesipaikassa kuuluu hevosten ulkoilu olla lyhyehkö , koska usein niissä on työntekijä, jolla tietyn pituinen työpäivä.

Siuntion puolella on esim krevola, jota moni kehuu.

Haluatko maastoilla, sekin vaikuttaa. Paljon on Kivoja pikkutalleja, muttei maneesin, mutta ehkä paremmin maastoja.

Laita oma ilmoitus tallipaikan etsimiseen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.7.26 19:44:55

Olkku, laaksaria ei voi suositella. Hevosista revitään omaan makuuni liikaa kaikki irti, ja jos hevonen ei pärjää kisoissa, niin koulutus rumaa. Ovat myös ihan turtia, kun jo lapsille kannukset jalkaan ja kehotetaan myös käyttämään. Sopii tietyntyyppisille kyllä, joilla se kisamenestys on se juttu, ei niinkään hevoset.
Suosittelen Riitiä, monet tutut kehuneet paljon myös NVL.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.7.26 20:06:45

"Toinen: jos sanon nyt näin, että kyselemällä paikallisilta ihmisiltä suosituksia, käy varmasti aika pian ilmi että kumpaa näistä kannattaa edes harkita. "

Vähän saman suuntaista viestiä olin itsekin kirjoittamassa. Anonyymipalstoille en itse halua kirjoitella mistään yrityksestä, mutta kyllä niillä aina maineensa on jokaisella, toisilla vahvempi ja toisilla neutraalimpi. Kannattaa selvitellä ennen soppareita niin löytyy sitten hyvät paikat. Paikkakunnalle mahtuu monenmoista.

Lähettäjä: Toinen 
Päivämäärä:   6.7.26 22:16:29

Kiitos kysymykseeni vastanneille :) ! En itse asu edes kovin lähellä Lohjaa enkä sieltä ketään tunne niin siksi ajattelin tätä ketjua hyödyntää, kun olin noiden em. tallien FB-postaukset tässä lyhyen ajan sisään bongannut. Mutta sain kyllä jonkinlaisen käsityksen nyt ainakin näiden kahden toimijan välillä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.7.26 20:10:21

Kaverilla pari pihattopaikkaa tulossa vuokralle Lohjan rajalta. Hyvät puitteet harrastamiseen, rauhallinen paikka, hyvä sijainti ja maastot. Laita joku maili tms mistä sut tavoittaa niin voin välittää tiedot.

Päivämäärä:   8.7.26 03:23:05

.. mistä Lohjan rajalta? Iso alue kuitenkin.

Lähettäjäeffie 
Päivämäärä:   8.7.26 07:51:59

.. muakin voisi kiinnostaa tiedot noista pihattopaikoista :)

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   8.7.26 12:54:08

Joo lohjan raja voi olla Karjalohjan ja salon raja suunnilleen :D tai lohjan ja Vihdin raja, tai lohjan ja siuntion!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.