|
Lähettäjä: Lili
Päivämäärä: 2.7.26 20:18:26
Itse kaipaan sitä talliporukkaa, muiden hevostenomistajien kanssa syntyneitä ystävyyksiä ja ylipäätään talliyhteisöä, minkä täysihoitotallilla sai harrastuksen ns kaupan päälle. Ja maneesitallin helppoutta talvella, nyt maneesille joudutaan aina tarvittaessa lähtemään traikulla pidemmän matkan päähän. Onneksi kotipihasta löytyy kuitenkin hyvä pitkän radan kokoinen kenttä + kotivalkku käy meillä kotona valmentamassa mua 3 x viikossa, mutta eihän tämä läheskään sama asia ole kuin se maneesitallin luksus.
Miehen luokse muuton myötä ”jouduin” siis ottamaan omat hevoset kotitalliin, koska riittävän lähellä ei ole meille sopivaa vuokrapaikkkoja tarjoavaa tallia. Tykkään kyllä pitää hevosia kotona ja nautin tallilla touhuamisesta ja siitä millaisen suhteen kotitallissa saa omiinsa luotua (minulla on ollut nuorempanakin hevoset vuosia kotona, joten kotitalli ei ollut mikään uusi asia). On ollut mahdollista ja resurssit rakentaa paikoista vallan hyvin toimivat ja hevoset viihtyy, joten arjessa ei sinäänsä ole mitään hankaluuksia tai valittamista. Hoidossa ei tosiaan tarvitse tinkiä koskaan, kun itse päättää ja tekee asiat ja paikatkin on saanut rakentaa mieleisekseen.
Mutta jos olisi lähellä hyvä vuokratalli, niin kyllä minä vaan sen silti valitsisin, ihmisten takia. Nykyään ratsastuskavereita kun näkee lähinnä vain kisoissa ja silloin kun käy valmennuksissa ”isolla kirkolla”.
|