|
Lähettäjä: —
Päivämäärä: 2.7.26 12:31:35
Lyhyesti tosiaan niin, että aiempina vuosia kyseisien tukien hakemukset oli tehnyt aina ratsastajainliiton työntekijä (palkattu ihminen), yhdessä liiton puheenjohtajan kanssa. Puheenjohtaja jättäytyi pois hommasta ja jätti työntekijän tekemään hakemukset yksin.
Työntekijä ei suoriutunut tehtävistään eikä hallituksessa kukaan seurannut tilannetta. Sama tapahtui kahtena vuotena peräkkäin. Eli hallitus ei hoitanut velvoitteitaan.
Itse en aluksi uskonut tilanteen vakavuutta, koska kokouksissa ei muutenkaan osattu käyttäytyä (ei osallistujat eikä järjestäjät), valmistelut tuntui hutaistuille, ihmiset huutelee miten sattuu, yhdistyslainsäädäntöä ei kukaan tuntunut tuntevan jne. sitten tuntui että osa vaan huutelee ylimalkaisesti että kirjanpidossa on ongelmaa. Yritin ymmärtää, mikä ongelma, mutta kukaan ei osannut mielestäni selkeästi ja asiallisesti asiaa esittää. Mietin myös pitkään, että onko kyseessä joku ajojahti hallitusta kohtaan ja sepitettyjä tarinoita sekä maalitusta.
Kun vihdoin osattiin tuoda esiin SELKEÄSTI että 300 000e puuttuu, niin ymmärrän hyvin, miksi ihmiset olivat ärtyneitä. Hyvä että asia tuotiin esiin. Itse en tunne hallituslaisia enkä ihmisiä, jotka asian toivat esiin. Olen ns. tavallinen seuratoimija/harrastaja. Kun yritin täälläkin asiallisesti kysyä asiasta, minut leimattiin mannisen kätyriksi. Kiva, kun olen ns. sivustaseuraaja ja halusin vain ymmärtää asian enkä heti lähteä mukaan mahdolliseen kiusaamiseen.
Asia on tärkeä ja hyvä että sitä on ajettu. Mutta toivoisin, että tulevaisuudessa ihmiset olisivat avoimempia alusta lähtien miksi epäileevät asioiden olevan pielessä. ”raha-asiat on hoidettu huolimattomasti” vs. ”on epäilys, että liitossa ei ole haettu ajoissa tukia ja sen vuoksi on jäänyt saamatta xxx xxx euroa”. Jälkimmäinen olisi uskottavampi.
Sen lisäksi, jos joku aidosti kyselee perusteluja, ne voitaisiin antaa eikä olettaa että toinen on ”henkilön kätyri!”. Eli sellainen vainoharhaisuus pitöisi unohtaa. Tämä toki koskee somekeslusteluja ja nimettömänä on hyvä huudella. Mutta sillä huutelulla voi olla negatiivisia seurauksia.
|