|
Lähettäjä: Lollo
Päivämäärä: 2.7.26 20:00:47
Viikissä on monta, lähemmäs kymmenkunta pienikokoista ponia (=säkä 110-120 cm) ja sitten melko monta keskikokoista (=säkä noin 130-138 cm) ponia. Eli löytyy paljon ratsuja pienikokoiselle ratsastajalle. Noilla taidoilla lapsesi olisi tallilla varmaan ratsastajien kokeneimmasta päästä, kun Viikissä on paljon ihan aloittelijoita. Tuolla taitotasolla pääsee kyllä ratsastamaan, opettajat tottuneet opettamaan lapsiasiakkaita, saa varustaa hepat itse ja mahdollisuus hoitsuun, tallilla omat tallikisat aina kauden päätteeksi jos kisaamisen harjoitteleminen kiinnostaa. Maastot on rajalliset, mutta kokeneet ratsastajat pääsevät kyllä pellolle kokeilemaan maastoesteiden hyppäämistä.
Kilon tallista olen myös kuullut hyvää, mutta olen kuullut myös että siellä ei vieläkään ole päästy pilttuista eroon. Viikissä osa karsinoista on melko pieniä, mutta Viikissä ei sentään ole pilttuita ja hepat ulkoilevat kunnolla päivittäin.
Husö on hevostoiminnan eettisyyttä painottavalle varmaan paras valinta. Hepoilla on isot tarhat ja laitumet, ja laitumella saa olla monta kuukautta keväästä syksyyn, ei vain kesälomaviikoilla. Muutenkin hevosten hyvinvointiin panostetaan paljon. Tosin siellä suurin osa poneista on isoja poneja, ja pienempiä löytyy vain muutama. Plussaa hyvistä maastoista. Miinusta rajallisista esteratsastusmahdollisuuksista.
Kannattaa katsella ratsastuspaikkaa myös sen mukaan, mikä paikka on lähellä omaa kotia, että tallille kulkeminen olisi helppoa. Kilo ja Husö ovat tosi eri suunnilla.
|