|
Lähettäjä: Vanilli
Päivämäärä: 2.7.26 07:05:12
Minä olen törmännyt tähän ”myrkyllisen ilmapiiriin” vain täällä joissain topissa, mutta en juuri koskaan oikeassa netin ulkopuolisessa elämässä ihan muutamia yksittäisiä henkiöitä lukuunottamatta. Olen harrastanut about 15 vuotta, aloitin nuorena ratsastuskoulussa ja sen jälkeen kilpaillut ja valmentautunut aktiivisesti, pitänyt omia hevosia useammalla isolla tallilla eri paikkakunnilla (muuttojen vuoksi), joten hevosihmisiä on tullut tavattua tähänastisen elämän aikana jo paljon. Mun mielestä hevosihmiset on lähtökohtaisesti todella kivoja tyyppejä. Esim nytkin meidän tallilla on mahtava porukka (30 hevosen yksäritalli, eli paljon erilaista ja eri ikäistä porukkaa) ja hyvä, toisia kannustava ilmapiiri, tallikavereista osasta on tullut todella läheisiä ystäviä minulle myös hevoselämän ulkopuolelle, kisoissa kisakaverit on kannustavia ja auttaa aina tarvittaessa (esim kun satulavyö hajosi kisareissulla karsinanaapuri lainasi meille omaansa, yhdessä sovitaan aamu- ja iltaruokintoja kisareissuilla yms), valmennusreissuilla vieraatkin aina moikkaa ja porukka mm kehuu toisiaan hyvin onnistuneen treenin jälkeen (harrastan tätä muuten paljon itsekin, kehun herkästi kisoissa tai treeneissä jos jollain vaikka tuntemattomillekin menee tosi hyvin), käyttämäni ammattilaiset ympärillä kengittäjästä ja valmentajista eläinlääkäriin on mahtavia tyyppejä, jotka tekee aina parhaansa hevosten eteen jaksaen samalla aina olla hyvällä tuulella, jos vaikka tien päällä tulee vaikka rengasrikko, niin taatusti toiset hevosihmiset pysähtyy kysymään tarvitseeko apua, tallinpitäjä on henkilö johon voin luottaa ja hänestä näkee että hän oikeasto välittää meidän asiakkaiden hevosista ja on kiinnostunut esim kisatuloksista (meidän tallilla mm juhlistetaan aina yhteiskahveilla, jos mitali tai muu isompi voitto napsahtaa jolllekin tallilaiselle) jne jne. Eli itse en tunnista mitään väitettyä hevosihmisten negatiivista ilmapiiriä netin ulkopuolella.
|