Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Husö ig julkaisu

Lähettäjä: Entinen husöläinen 
Päivämäärä:   28.6.26 14:43:53

Vastenmielinen yhtä ratsastajaa nuoleskeleva postaus tuntsareista. Miten kehtaa tallin omistaja korottaa yhden ratsastajan muiden yläpuolelle. Ratsastaja jo valmiiksi itseään täynnä oleva. Kiitos vain meille muille husöläisille, ei olla mitään.

Re: Husö ig julkaisu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.6.26 14:48:46

Sehän on paikan meno

Päivämäärä:   28.6.26 15:05:00

"Kiitos vain meille muille husöläisille, ei olla mitään."

Siis oletko entinen husöläinen vai ei? :D

Päivämäärä:   28.6.26 15:07:04

Zara 🔥
Ypäjälle lähtiessä Zaraa jännitti hirveästi astua rekan lastaussillalle. Rekassa oli jo tuttu Essi, joten Zara asteli kyytiin vapisevin jaloin. Eihän se ole koskaan käynyt missään, edes klinikalla.
Ypäjällä Zara vaikutti kyllä heti nauttivan ja torstaina illalla se liikkui iloisesti ja rennosti ihan vieraassa paikassa.
Perjantaina se meni piip kanssa tosi hienosti ja lennokkaasti junnujen karsintaradan 👏
Myöhemmin iltapäivällä se meni sennujen karsintaradan piip kanssa.
Molemmat radat oli helppo B:1, tulos sennujen radasta oli reilut 66%, jolla aukesi finaalipaikka lauantaille.
Se on tosi kova juttu.
Jokainen ratsastuskoulu lähettää tuonne parhaat hevosensa ja sennujen luokassa on vielä kaikista kovin taso. Siellä on vastassa aikamoisia liitokaviota taitavine ratsastajineen.
Mutta, taitava se on meidän piipkin, kun saa Zarasta esitettyä sitä ihan kaikista parasta ja vielä kaksi päivää putkeen.
Finaalissa Zara meni piip kanssa hienosti ja lennokkaasti A-merkin radan.
Olen maininnut monta kertaa treeneissäkin Zaran tyytyväiseltä ilmeestä. Tänään finaalissa tuomari kirjoitti sen paperiin.
”Laadukas hevonen, energinen hevonen ja ihanan tyytyväinen ilme. ”
piip ratsastaa Zaraa ymmärtäväisesti ja häiritsemättä, kuitenkin tukien ja kannustaen.
Hevonen liikkuukin kokoajan paremmin ja paremmin, ja esiintyy radalla melkein äärirajoillaan ja silti mielellään sekä tyytyväisenä.
Tämän ratsukon koko reissu on ollut yhtä voittoa, ja sellaista voittoa, jolla on enemmän arvoa kuin millään mitalilla tai ruusukkeella ❤️🐴
Osaavia ja laadukkaita hevosia halutaan aina.
Pitää kuitenkin muistaa, että se kaikista osaavinkin hevonen liikkuu vain sillä tasolla, jolla kyydissä oleva ratsastaja on.
Eli tekee vain sen mitä ratsastaja osaa pyytää.

Päivämäärä:   28.6.26 15:09:20

Vähän rivien välistä että Zara joutunut kilpailemaan ratsastuskoulujen parhaita liitokavioita vastaan? On vissiin Husössäkin jotain liitokavioita tai ainakin joskus on ollut, voishan nekin sinne lähettää jos mitalit nyt jäi siitä kiinni että ei ollut niin liitokavio hevonen alla?

Päivämäärä:   28.6.26 15:11:28

Mikä tuossa nyt lyttää teitä kaikkia muita husöläisiä? Olitteko kaikki muutkin Ypäjällä, mutta teidät kaikki jätettiin mainitsematta? :(

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   28.6.26 15:18:52

Pitäisiköhän aloittajan mennä jo psykologin juttusille puhumaan minäkuvasta ja itsetunnosta jos oikeasti tuollainen postaus saa aikaan tuollaisia tuntemuksia. Ja oikeasti tarpeen istua alas ja kirjoittaa tuollainen aloitus.

Kyllä se vika on nyt jossain ihan muualla kun tuossa yhdessä somepostauksessa. Normaalit ihmiset osaavat iloita muiden menestyksestä.

Päivämäärä:   28.6.26 15:20:48

Enemmän tuossa kai siitä hevosesta puhutaan

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   28.6.26 15:21:16

On hienoa että oppilaita kehutaan,mutta en ymmärrä vaan sitä kun juuri tämä ratsastaja ig videoissaan vemputtaa jatkuvasti käsillään.
Hirmu harvoin enää edes näkee tälläistä.
On kyllä reipas ratsastaja ja varmasti taitoakin löytyy mutta käsien ei todellakaan pitäisi jatkuvasti edestakaisin vemputtaa hevosen suuta:(

Aidossa peräänannossa tälläistä ei tarvi.

Jokainen tekee virheitä,mutta miksi opettajat eivät tähän puutu.

Päivämäärä:   28.6.26 15:23:46

Enkä ole itsekkään virheetön ratsastaja mutta pyrin opettelemaan istunnasta lähtevää ratsastusta,yhä vähemmän käsien käyttöä.

Päivämäärä:   28.6.26 15:26:26

"Lähettäjä: No
Päivämäärä: 28.6.26 15:21:16

On hienoa että oppilaita kehutaan,mutta en ymmärrä vaan sitä kun juuri tämä ratsastaja ig videoissaan vemputtaa jatkuvasti käsillään."

Eikös ig tili ole yksityinen? Ootko joku tuttu?

Päivämäärä:   28.6.26 15:35:28

Ei ole yksityinen,en tunne kyseistä henkilöä.
Eikä ole ratsastajan 'syy' että tälläinen karkea virhe vain jatkuu.Opettsjien pitää pitää hevosen puolta.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   28.6.26 15:40:32

En tunne ratsastajaa enkä husööta, mutta kieltämättä outo tapa korostaa yhtä ratsastajaa julkisessa postauksessa. Ilmeisesti ratsastaja on jotenkin ylipuhuttu lähtemään uudella hevosella kun on tarve hyvitellä että eikö kannattanutkin.

Päivämäärä:   28.6.26 15:41:42

"Lähettäjä: No
Päivämäärä: 28.6.26 15:35:28

Ei ole yksityinen,en tunne kyseistä henkilöä.
Eikä ole ratsastajan 'syy' että tälläinen karkea virhe vain jatkuu.Opettsjien pitää pitää hevosen puolta."

Kyllä se tili on yksityinen. ;)

Päivämäärä:   28.6.26 16:00:52

Ripsillä on aina suosikit ja muita haukkuu selän takana. Surkein opettaja opettaa mm sahaamista. Husö olisi parempi paikka jos heittäis sen ulos.

Lähettäjä: Kakku 
Päivämäärä:   28.6.26 16:28:57

Olen miettinyt samaa että postaukset ovat useinkin näiden pidempään ratsastajien (suosikkien) tunneilta. Olisi ihan kiva joskus nähdä kun aloittelijat saivat laukan nousemaan tai oppivat keventämään tms

Päivämäärä:   28.6.26 16:31:00

"Lähettäjä: Kakku
Päivämäärä: 28.6.26 16:28:57

Olen miettinyt samaa että postaukset ovat useinkin näiden pidempään ratsastajien (suosikkien) tunneilta. Olisi ihan kiva joskus nähdä kun aloittelijat saivat laukan nousemaan tai oppivat keventämään tms"

Harvemmin yhtään mikään koulu tällaista postailee.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.6.26 16:39:18

Mikä saa aloittaja sinut kirjoittamaan/aloittamaan tällaisen kiusaamisketjun? Suosittelen hakeutumaan keskusteluavun pariin, jos et siellä vielä ole. Mahdollisille läheisille puhumisesta voi myös olla apua. Ei kannata jäädä ikävien ajatusten kanssa yksin.

Päivämäärä:   28.6.26 16:54:57

Postaus oli kiva ja sen tarkoitus ei ollut lytätä muita. Jokaisesta heidän kisaajastaan kerrottiin kisapäivän mukana. Olen eri tallilta, mutta musta Husön julkaisut ovay mukavia

Lähettäjä: peppermint patty 
Päivämäärä:   28.6.26 17:03:16

Sanotaanko näin, että aloittelijana en todellakaan haluaisi yhteenkään somejulkaisuun räävittäväksi, vaikka laukka nousisikin. Enkä kyllä vähän kokeneempanakaan. Raja menee suunnilleen siinä, missä kisoja aletaan televisioida eikä julkisuutta voi estää.

Lähettäjä: Minea 
Päivämäärä:   28.6.26 17:03:19

Viimeinen asia, jonka haluaisin tehdä, on kommentoida anonyymille keskustelupalstalle. Koska keskustelu kuitenkin tuntuu koskevan minua enemmän kuin itse tallia ja tämä tuntuu toistuvan varsinkin tuntsareiden aikaan, koen tarpeelliseksi sanoa muutaman asian.

Ratsastustani arvioidaan lyhyiden videoiden perusteella, jotka eivät kerro koko harjoittelusta tai siitä, mitä opettajani kanssani tekevät. Kehitän ratsastustani jatkuvasti useiden eri opettajien ohjauksessa ja pyrin koko ajan paremmaksi, kuten jokainen ratsastaja. Rakentava palaute on aina tervetullutta, mutta toivon, että se annetaan asiallisesti.

Tilini on ollut yksityinen jo pitkään ja olen käynyt seuraajalistaani läpi juuri aiempien vastaavien tilanteiden vuoksi useampaankin otteeseen. Siksi on melko selvää, että näiden kommenttien takana on joku, joka seuraa minua ja jonka todennäköisesti tunnen, joka ei myöskään edes käy samalla tallilla kanssani. Se tuntuu ennen kaikkea surulliselta.

En väitä olevani virheetön ratsastaja. Arvostelen omaa ratsastustani hyvin kriittisesti ja tiedän, että esimerkiksi istunnassani on edelleen kehitettävää. Silti monet täällä esitetyt väitteet eivät vastaa sitä palautetta, jota olen saanut opettajiltani tai kilpailuissa tuomareilta, olen kuitenkin ollut kymmenien opettajien tunneilla ja kilpaillut lähes kaksi vuosikymmentä. Ja sitten voidaan huomioida sekin, että olen myös tuntiratsastaja, joka harjoittelee rajallisilla resursseilla ja monilla eri hevosilla.

Mitä tulee väitteisiin siitä, että olisin täynnä itseäni, ne eivät tunnu kuvaavan minua. Pyrin oppimaan jokaiselta hevoselta ja jokaisesta ratsastuksesta, enkä koe olevani koskaan valmis.

Alkuperäinen julkaisu oli kunnianosoitus hevoselle, joka tekee arvokasta työtä enemmänkin helpoilla tunneilla ja se hyvin nopealla aikataululla otettiin kisoihin mukaan, täysin ilman tietoa siitä, mihin sen resurssit riittää. Julkaisun tarkoitus ei ollut nostaa ketään muiden yläpuolelle, vaan iloita yhteisestä onnistumisesta. Kilpailla voi myös rennosti ja nauttia siitä, että tekee oman henkilökohtaisen parhaansa. Tuloksellisesti mitään ei jäänyt hampaankoloon, vaan kaikki odotukset ylittyivät.

Jos minusta tai ratsastuksestani on oikeasti sanottavaa, toivon sen tulevan suoraan minulle tai jos hampaankolossa on jotain näin pahasti, niin voidaan keskustella asiasta aikuismaisesti. Anonyymi arvostelu keskustelupalstalla ei auta ketään, vaan ylläpitää sitä negatiivisuuden kierrettä. Ja jos sisältöni herättää jatkuvasti negatiivisia tunteita, minua ei ole pakko seurata sillä uskon, että se tekee hyvää meille kaikille.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.