|
Lähettäjä: Minea
Päivämäärä: 28.6.26 17:03:19
Viimeinen asia, jonka haluaisin tehdä, on kommentoida anonyymille keskustelupalstalle. Koska keskustelu kuitenkin tuntuu koskevan minua enemmän kuin itse tallia ja tämä tuntuu toistuvan varsinkin tuntsareiden aikaan, koen tarpeelliseksi sanoa muutaman asian.
Ratsastustani arvioidaan lyhyiden videoiden perusteella, jotka eivät kerro koko harjoittelusta tai siitä, mitä opettajani kanssani tekevät. Kehitän ratsastustani jatkuvasti useiden eri opettajien ohjauksessa ja pyrin koko ajan paremmaksi, kuten jokainen ratsastaja. Rakentava palaute on aina tervetullutta, mutta toivon, että se annetaan asiallisesti.
Tilini on ollut yksityinen jo pitkään ja olen käynyt seuraajalistaani läpi juuri aiempien vastaavien tilanteiden vuoksi useampaankin otteeseen. Siksi on melko selvää, että näiden kommenttien takana on joku, joka seuraa minua ja jonka todennäköisesti tunnen, joka ei myöskään edes käy samalla tallilla kanssani. Se tuntuu ennen kaikkea surulliselta.
En väitä olevani virheetön ratsastaja. Arvostelen omaa ratsastustani hyvin kriittisesti ja tiedän, että esimerkiksi istunnassani on edelleen kehitettävää. Silti monet täällä esitetyt väitteet eivät vastaa sitä palautetta, jota olen saanut opettajiltani tai kilpailuissa tuomareilta, olen kuitenkin ollut kymmenien opettajien tunneilla ja kilpaillut lähes kaksi vuosikymmentä. Ja sitten voidaan huomioida sekin, että olen myös tuntiratsastaja, joka harjoittelee rajallisilla resursseilla ja monilla eri hevosilla.
Mitä tulee väitteisiin siitä, että olisin täynnä itseäni, ne eivät tunnu kuvaavan minua. Pyrin oppimaan jokaiselta hevoselta ja jokaisesta ratsastuksesta, enkä koe olevani koskaan valmis.
Alkuperäinen julkaisu oli kunnianosoitus hevoselle, joka tekee arvokasta työtä enemmänkin helpoilla tunneilla ja se hyvin nopealla aikataululla otettiin kisoihin mukaan, täysin ilman tietoa siitä, mihin sen resurssit riittää. Julkaisun tarkoitus ei ollut nostaa ketään muiden yläpuolelle, vaan iloita yhteisestä onnistumisesta. Kilpailla voi myös rennosti ja nauttia siitä, että tekee oman henkilökohtaisen parhaansa. Tuloksellisesti mitään ei jäänyt hampaankoloon, vaan kaikki odotukset ylittyivät.
Jos minusta tai ratsastuksestani on oikeasti sanottavaa, toivon sen tulevan suoraan minulle tai jos hampaankolossa on jotain näin pahasti, niin voidaan keskustella asiasta aikuismaisesti. Anonyymi arvostelu keskustelupalstalla ei auta ketään, vaan ylläpitää sitä negatiivisuuden kierrettä. Ja jos sisältöni herättää jatkuvasti negatiivisia tunteita, minua ei ole pakko seurata sillä uskon, että se tekee hyvää meille kaikille.
|