Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi oma hevonen?

Lähettäjä: Senni 
Päivämäärä:   28.6.26 11:20:22

Pohdintaa miksi omistaa hevonen.

Vuokrahevosta tarjottiin haluanko ostaa omaksi. Pakkomyynnissä ei ole.

Kokemusta omasta hevosesta kyllä jo on. Houkuttelee ajatus että saisi päättää hevoseen liittyvistä asioista ja tehdä niinkuin itse haluaa. Mutta järjellä ajatellen lysti maksaisi huomattavasti enemmän kuin mitä nyt ja muuttuisiko mikään kuitenkaan niin ratkaisevasti jotta ko rahanmenolle saisi vastinetta? Hevoseton on huoleton ja mitä näitä nyt on.

Toisaalta kai tämä laji on vaan hulluutta jota ei pidä laskea rahassa. Ja että oman kanssa pääsee kokemaan enemmän ja syvemmin (niin hyvässä kuin haasteissakin).

Kokemuksia, ajatuksia?

Re: Miksi oma hevonen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.6.26 11:23:07

Oma on aina oma, saat päättää kaikesta. Vaikka ystävänkin hevosta hoitaisi/vuokraisi ja ajatusmaailma on 99% sama, jotain asioita aina tulee mitä itse tekisi toisin.

Re: Miksi oma hevonen?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   28.6.26 12:12:49

Eihän näissä hevoshommissa ole järjen hiventäkään, mutta toisaalta elämä olisi aika köyhää ja tylsää, jos tekisi aina vain sellaista, mikä on yleisesti ajateltuna järkevää. Itse ajattelen, että haluamiaan asioita täytyy tehdä silloin, kun siihen on mahdollisuus, oli se sitten järkevää tai ei. En halua joutua siihen tilanteeseen, että esimerkiksi sairastuisin vakavasti enkä pystyisi tekemään enää mitään haluamiani ja itselleni tärkeitä asioita ja sitten joutuisin katumaan, että hitto kun en hommannut sitä omaa hevosta silloin, kun se olisi ollut mahdollista. Osta se hevonen, jos sitä oikeasti haluat, rahat riittävät ja hevosenpidon realiteetit ovat muutenkin hallussa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.