|
Lähettäjä: vähän ohi..
Päivämäärä: 28.6.26 13:04:26
Mulla 3 + vapaa heinä, laidun ja tilaa juoksemiseen ja puuhasteluun (ei pihatto), no problems, koska liikkuvat säännöllisesti. Muuta hyvälaatuista rehua tarpeeksi, että vitamiinien ja kivennäisten tarve tulee katettua, niin ei tarvitse ahmia heinää.
Mulle tuli sh pihatosta, laiha kuin mikä ja ell.tarkastuksessa hiekkaa enemmän kuin paljon mahassa.
Hiekka nyt poistettu ja vapaalla on. Ensin lihoi, mutta kun huomasi, että ruokaa riittää eikä siitä tarvitse kilpailla loppu ahmiminen. Talli likkojen mukaan oli nokimisjärjestyksessä viimeisenä, eli söi viimeiset hiekkaiset heinät. Hevosen häntää olivat myös muut nakertaneet kai kivennäisen puutteesta. Mulla syövät heinän katoksessa, jossa oma korkeampi pohja, eivät siis syö heinää maasta, paitsi laitumella tietenkin.
Ihmettelen tätä pihattojen ylistämistä: tuntuu, että pihatossa hevoset eivät vaadi huomiota, mutta huomiota pitäisi olla enemmän kuin karsinatallissa, koska pohjia pitää hoitaa ja hevosten keskinäisiä suhteita tarkkailla, ei millään pahalla mutta ihmettelen vaan...........?
|