Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  hevosalan ammattilaisen kaverit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.6.26 21:43:57

Kirjoitan ehkä vähän vaikeasta asiasta, eli olen hevosalan ammattilainen ja kierrän asiakkaiden luona. Asiakkaiden kanssa ollaan vuosien varrella tutustuttu niin, että aina tavatessa vaihdellaan kuulumiset puolin ja toisin.

Omien hevosteni kanssa vaan harrastelen, eli olen ammattilainen vain tällä yhdellä osa-alueella. En ole kauhean laajasti verkostoitunut muiden ammattilaisten kanssa, en oikeastaan tiedä miten se tapahtuisi koska hyvin harvoin törmään kehenkään muihin ammattilaisiin (paitsi tallinpitäjät). Paitsi tietenkin somessa seuraan kollegoita.

Tunnen itseni todella yksinäiseksi oman hevosharrastukseni kanssa. Minulla on oma talli jossa harrastan, kuljen hevosten kanssa muuallakin ja olen aloitellut kilpailemista uuden hevosen kanssa. Huomaan kuitenkin että mulla ei ole ollenkaan hevosihmisinä vain kavereina, kaikki jotka tunnen ovat asiakkaitani. Pidän todella paljon asiakkaistani myös ihmisinä, näistä ihmisistä usea on sellainen jonka kanssa voisin kuvitella olevani ystävä, mutta asiakassuhde vähän mutkistaa tilannetta, en haluaisi asettaa asiakasta hankalaan tilanteeseen jos hän vaikka haluaisikin vaihtaa palvelun tarjoajaa, muttei kehtaisi koska olemme ystäviä.

Olen aika aktiivinen somessa, mutta se tuntuu jotenkin tyhjältä koska kaipaisin myös live-elämääni kavereita. Onko muilla hevosalan ammattilaisilla tällaista tilannetta, onko teillä muita "hevoskavereita" ja mitenhän voisin alkaa löytää elämääni hevosihmisiä myös kaveriksi? Mielestäni minulla on ihan hyvät sosiaaliset taidot, enkä mitenkään pyri nostamaan itseäni jalustalle. Hevosala on todella laaja kenttä, ja vaikka olisi jossain asiassa ammattilainen, voi toisessa olla täysin amatööri harrastaja.

Olen myöskin sellainen keskitien kulkija, enkä minkään tietyn lajin harrastajakaan, mun on vaikea löytää mikä se mun oma lokeroni tässä hevosmaailmassa. Olen kiinnostunut kilparatsastuksesta, mutta musta löytyy myös niitä pehmeitä puolia, joskus jopa yksi kukka hatussakin, mutta vain yksi.

Re: hevosalan ammattilaisen kaverit

Päivämäärä:   26.6.26 22:31:47

Ota talliisi muitakin kilpailevia tai laita hevosesi muualle missä sinullekin on seuraa. Se ei vaikuta oletko ammattilainen vai et

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.6.26 22:38:59

Samoja ajatuksia paitsi että päätyö toisella alalla. Kotitallin pitäjänä on joskus yksinäistä.

Päivämäärä:   26.6.26 22:42:44

Ne jotka ottaa kotitalliinsa, tulee käyttää tarkan seulan läpi ja heittää sitten ulos jos osoittautuvatkin hankaliksi. Heppaväestä kun löytyy joka lähtöön... Jotkut alkavat myös "valtaamaan" paikkoja kun olo käy riittävän mukavaksi. Toisen omaa aletaan omistaa.

Päivämäärä:   26.6.26 22:53:00

Mun mielestä voi olla asiakkaiden kanssa ystävä. Voi toki johtua siitä, että olen ollut pääasiassa työntekijä roolissa ja on ollut normaalia ystävystyä pomon tai työkavereiden kanssa ja vakio asiakkaista tullut myös tärkeitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.