Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä vaivaa näitä heC ~70% hinkkaajia

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.6.26 20:17:17

Ihan oikeasti, aikuiset ämmät hienoilla hevosilla tunkee ratsastuskoulujen seurakisoihin viemään ruusukkeet heC:stä skaalalla 68-75% vaikka rahkeita olisi jopa HeA:han asti... eivätkä edes "lämmittele" korkeampaan luokkaan, ihan vaan tulevat voittamaan sen C:n. Mitä nämä saa siitä irti, muuta kuin pahan mielen muille, jotka yrittävät rehdisti kisata ja pärjätä omalla tasollaan? Harvemmin näkee että aikuinen kokenut esteratsastaja menee metriä hyppäävällä puokilla ristikkoluokkaan vain keräämään helpon ruusukkeen lasten ja aloittelijoiden nenän edestä, mutta näköjään koulupuolella ei ole moraalia ja häpeän tunnetta...

  Re: Mikä vaivaa näitä heC ~70% hinkkaajia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.26 20:21:59

Kuule ei se 70% niin kummoinen tulos ole että sinun tarvitsisi tulla tänne itkemään. Numero 6 tarkoittaa vasta tyydyttävää ja 7 melko hyvää. Ruvetaan keskustelemaan sitten kun oikeasti hyvä tulos. Laittakaa lapsille oma luokka. Vaikka raviohjelma.

  Re: Mikä vaivaa näitä heC ~70% hinkkaajia

Lähettäjä: Abc 
Päivämäärä:   25.6.26 20:30:50

Hmmm... kyllä 70% ja yli näissä pikkuluokissa on minusta jo merkki siitä että olisi aika siirtyä seuraavaan! Ei taida nyt . muistaa, että oikeasti sitä 8-10 skaalaa käytetään vasta tyyliin pyhästä yrjöstä eteenpäin, ei helpoissa luokissa jaeta mitään 80% ellei sinne mene oikeasti överillä ratsulla - mitä toivottavasti ei kukaan tee. :) Onhan se nyt aika lapsellista mennä keräilemään 3e silkkinauhoja ratsastuskoulujen kisoihin helpoimpaan luokkaan logiikalla varma voitto, mitäs kisaamista se sellainen on??

  Re: Mikä vaivaa näitä heC ~70% hinkkaajia

Lähettäjä: Popy 
Päivämäärä:   25.6.26 20:57:27

Eikö aikuinen saa haluta rusettia?

  Re: Mikä vaivaa näitä heC ~70% hinkkaajia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.26 21:09:21

Se 8 ei ole mikään harvinaisuus helpoissakaan luokissa. Yleisesti vaan näkee niin heikkoja suorituksia ettei voi antaa 6:tta enempää. Eli edelleen olisi hyvä harjoitella riittävän helpolla tasolla. Ne ongelmat ei mihinkään katoa siirtymällä luokissa ylöspäin. Päinvastoin: Ne vaan kertaantuu.

  Re: Mikä vaivaa näitä heC ~70% hinkkaajia

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.6.26 21:14:57

Tätä varten on mahdollista rajata luokkia. Esim. vain ratsastuskouluoppilaille ja aloitteleville ratsukoille. Jos luokka on avoin, se on avoin kaikille.

Itse en usko, että kukaan aikuinen on erityisen innoissaan siitä pikkukisojen HeC-luokan rusetista. En usko, että yksikään käy siellä sen takia. Syyt matalan tason kisaamiseen on todennäköisesti muualla. Ehkä itseluottamus on heikko, ehkä tuntuu ettei ole valmis seuraavalle tasolle.

  Re: Mikä vaivaa näitä heC ~70% hinkkaajia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.26 21:40:22

C-radat ovat tosi helppoja muistaa, niissä tapahtuu asiat aika hitaasti ja radat kestävät lyhyen aikaa.

Ratsastuskoulussa voi myös olla aika voimakasta ohjausta opettajien toimesta tiettyihin luokkiin. Tai esim. jos sama hevonen on useammalla ratsastajalla, niin ehkä on määritelty että suoritukset on sopivasti peräkkäin.

  Re: Mikä vaivaa näitä heC ~70% hinkkaajia

Lähettäjä: saa 
Päivämäärä:   25.6.26 22:24:54

Hec radat on maailman tylsimpiä ohjelmia mitä on. Ja ikävä kyllä joudun nekin menemään nuorella hevosella jotta se saa kokemusta kilpatilanteista. Toki mennään harkkakisoihin treenaamaan ja varmasti aika pian päästään pois sieltä lasten luokista. Mutta siinä siis yksi syy, nuori hevonen joka hakee kokemusta. Voi olla myös tauolta palaava hevonen. Ratsastajallakin voi olla haasteita. Ei siis arvostella jos ei tiedetä koko tarinaa<3

  Re: Mikä vaivaa näitä heC ~70% hinkkaajia

Lähettäjä: Wjb 
Päivämäärä:   25.6.26 22:28:11

Jos jotakuta vtuttaa että joku VOITTAA luokan rupuisella 70 % tuloksella, niin ratsastakoot itse paremmin niin, että 70 % tuloksella jää kauas hännille :)

Kaikki eivät jää hinkkaamaan helppoja luokkia vaan monilla se on vain vaihe ja he siirtyvät siitä eteenpäin vaikka taitoa ei olisikaan...

Toki voi rajata osallistumisoikeuden niin ettei lapsiluokkiin saa osallistua aikuiset tai jos on saanut samalta tasolta jo tietyn tuloksen vähintään kahdesti. Mutta eipä niitä rääpäleitäkään kukaan jaksa katsoa jos HeC-tasolla rupsutellaan vain jotain 60 % tuloksia...

Ratsastakaa itse 80 % arvoisesti niin ei pitäisi kiinnostaa nuo jotka ovat jumahtaneet 70 %:iin.

  Re: Mikä vaivaa näitä heC ~70% hinkkaajia

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.6.26 22:33:26

Jos ei seura älyä rajata osallistumisoikeutta niin turha itkeä :))

  Re: Mikä vaivaa näitä heC ~70% hinkkaajia

Lähettäjä: sentti 
Päivämäärä:   25.6.26 22:43:38

Sen luokan voi jakaa esim. a) junioreille ja b) senioreille tai vaikkapa a) ratsastuskoulun opetusratsulla osallistuville ja b) avoin kaikille.

Ääritapauksessa jopa a) ratsastuskoulun opetusratsulla kilpailevat juniorit, b) ratsastuskoulun opetusratsulla kilpailevat seniorit ja c) avoin kaikille.

  Re: Mikä vaivaa näitä heC ~70% hinkkaajia

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.6.26 22:55:38

Ennen vanhaan siirryttiin seuraavaan luokkaan, kun prossat alkoi olla yli 65%. Kyllä 70% on heC luokasta jo liikaa, heC on aloittelijoiden luokka.

  Re: Mikä vaivaa näitä heC ~70% hinkkaajia

Lähettäjä: Ylsg 
Päivämäärä:   25.6.26 23:37:07

Ennenvanhaan ei ollut puolikkaita numeroita jolloin 65 % ei ollut itsestäänselvyys kuten nykyään. Nykyään 65 % saa sillä että muistaa radan ja menee oikeaa askellajia suurin piirtein oikeassa kohdassa.

  Re: Mikä vaivaa näitä heC ~70% hinkkaajia

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.6.26 23:44:21

Ylsg.. no ei saa!
Ne jotka inisevät, että nuorella joutuu menemään helpompia tai on näitä loukkaantuminen/itsetunto/mitälie ongelmia niin voi kyllä ihan hyvin mennä luokan ulkopuolisena. Hevonen ei sitä tiedä.

  Re: Mikä vaivaa näitä heC ~70% hinkkaajia

Lähettäjä: Some 
Päivämäärä:   26.6.26 01:47:48

No, eräs paikallinen aikuinen ihan itse kirjoittaa somessa, että menee mieluummin HeC:tä, kun siinä sijoittuu. Silloin tällöin starttaa HeB:tä, mutta kylmäverisen peräänanto ei ole tarpeeksi näyttävä, kun vertaa puokkeihin ja sijoitus on aina jossain luokan puolivälissä. Ja nyt puhutaan seuratason kisoista, joissa palkintona vain ruusuke. Ei aluetasosta, jossa sijoittuneet saavat rahaa.

  Re: Mikä vaivaa näitä heC ~70% hinkkaajia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.6.26 06:10:30

Ei mikään vaivaa, he harrastavat. Mikä sua vaivaa, eikö lapsi osaa ja siitä huolimatta pitäisi rusetti saada?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.