Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ponien hinnat pilvissä, huh!

Lähettäjä: Ohhoh 
Päivämäärä:   25.6.26 18:15:12

Miksi ponien hinnat on nyt ihan pilvissä? Oli sitten ihan tavallinen harraste- tai vähän parempi kisaratsu. Viimeaikoina esimerkiksi täälläkin puhututtanut shettis ja russponi, nyt 21v kisaponi yli 10t? Oikeastiko joku maksaa tuollaisia hintoja?

Re: Ponien hinnat pilvissä, huh!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.26 18:38:40

sen kun tietäisi. etsinyt paria loppuelämän kotiin mutta joku raja niissä hinnoissa.
kaviokuumetausta vajakki pahapäinen 1500. no just :D
lämppäreitä kattellut mutta niissäkin on hinnassa ilmaa hitosti tähän käyttöön.
tunnearvo on kova ja realismi hukassa.

Päivämäärä:   25.6.26 19:22:02

Kasvatus vähenee, kun varsoja ei osteta ja kun varsoja ei synny entiseen malliin, niin vanhemmat myyntiin tulevat vähenee ja hinnat nousee.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.6.26 19:33:36

Kysynnän ja tarjonnan laki.

Päivämäärä:   25.6.26 19:38:42

Kyllä Suomessa ponikasvatus on hyvässä nousussa. Viime vuonna lähes kaikkien ponirotujen varsoja syntyi jopa enemmän kuin sitä edeltävänä vuonna. Toki saisi lisääkin syntyä, mutta suunta on hienosti ylöspäin. Laadukkaat ja toimivat ponit nyt vaan maksaa, jos mahdollista niin kannattaa ehdottomasti ostaa varsa ja tehdä itse. Vaivaisten ponien hinta on just se, mitä joku niistä haluaa maksaa. Jos joku maksaa sellaisesta 1500€, niin sitten se on sen ponin hinta.

Päivämäärä:   25.6.26 20:55:14

Puolalaisen ponin tuliaisena saat pääntaudin ja pari muuta, en ottaisi meille asiakkaaksi näitä alle parin tonnin poneja.

Lähettäjä: = 
Päivämäärä:   25.6.26 21:08:32

Köyhälle kaikki on kallista.

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   25.6.26 21:37:25

Samaa oon kattonut. Vanhoista vaivaisistakin pyydetään kolmea tonnia, toki eri asia millä sit mennyt kaupaksi (tai onko ylipäätään mennyt). Mutta hintapyynnöt nousseet selvästi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.6.26 21:37:39

Samaa olen katsonut. Seuraponia kun yrittää etsiä niin ei sellaista järkihinnalla löydy, kun pitäisi ostaa käyttöponi. Varsan voisi vielä 1500e saada, mutta varsa ei sovellu seuraksi seuraa kaipaavalle. Varmaan helpompi kohta itsekin myydä poni pois kuin löytää sille oman kokoista seuraa.

Lähettäjä: Eikä oo 
Päivämäärä:   25.6.26 22:31:17

Hevosten ja ponien hinnat on laskenut siitä mitä ne oli. Yhtäkään hevoseläintä ei pitäisi myydä alle 3000.
Mulla tallissa kaksi isoa ponia, toinen lähtee 8000 uuteen kotiin, pikkuvikainen mutta toistaiseksi terve. Ja toisen olen valmis luovuttamaan 15 000 uuteen kotiin. Täysin terve nuori, hienolla menestyksellä ja hyvällä suvulla.

Kumpikaan ei ole myynnissä mutta jos joku väkisin haluaa niin kyllä niille hinta löydetään.
Heb re 80 perus puksun hinta alkaen 5t ja keskiarvo 8t. Siitä koulutustason noustessa hinta nousee

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   25.6.26 22:42:19

^^ No ei varmaan noilla hinnoilla väkisin halua.

Hinnat ovat tosiaan nousseet ja osa pyynneistä aivan älyttömiä. Itselläni ei ole homma ns. pikkurahasta kiinni, mutta en minä silti rahojani typerästi käytä. Sillä periaatteella ne ovat kertyneetkin ja tuottaneet voittoa. Mieluummin panostan kunnon varusteisiin ym. kuin jonkun antamaan tunnearvoon, joka ei ole linjassa ponin laadun kanssa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.