Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Töihin ulkomaille

Lähettäjä: titu 
Päivämäärä:   25.6.26 10:45:21

Kertokaa kokemuksia ulkomailla työskentelystä groomina tai ratsuttajana. Itse ollut myös töissä yhdessä paikassa vuosia sitten ja maisemanvaihto suomesta keskieurooppaan houkuttelee taas. Aiemmin olen tykännyt itse työstä vaikka raskasta on ollutkin. Palkka vain on ollut niin onneton että eihän sillä elä. Onko realistista saada ~2000€ ihan perus kotigroomin tai flat rider hommissa? Onko työmarkkinat muuttuneet vuodesta 2021 ja jos on niin miten? Etsiikö joku suomalainen työntekijää tällä hetkellä?

Re: Töihin ulkomaille

Lähettäjä: Neka 
Päivämäärä:   25.6.26 12:15:26

Itse tein Suomessa kolme vuotta tallityöntekijän hommia, sitten lähdin Espanjaan. Täällä nyt ollut pari vuotta. Asunto ja auto kuuluu diiliin, palkka 1100€/kk siihen päälle. Ratsastaa saan mutta kyseessä ei ole mikään kilpatalli.

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   25.6.26 12:21:52

Taitaa 3 suomalaista etsiä työntekijää tällä hetkellä, mutta heillä on ”aina” haku päällä ja syystäkin. Itse suosittelen välttämään.

2000e palkka on mahdollinen, jos sinulla on jo ammattitaitoa. Uutena vaikea saada, vaan enimmäkseen on tuo 1000-1500e + asunto ja auton käyttö.
Mutta ehdottomasti on mahdollista saada 2000e ja ylikin, mutta täytyy olla ammattitalli ja itse myös tarpeeksi osaava.

Lähettäjä: ääää 
Päivämäärä:   25.6.26 12:27:42

Jos sulla on kokemusta 5* kisojen groomaamisesta niin saat yli 2000 helposti. Mutta toidellakin, täytyy olla kokemusta ja osaamista tosi paljon.
"Ulkomaille töihin" pääsee nykyään helposti kun harva haluaa enää tehdä sitä orjantyötä ja kestää huonoa kohtelua ja 24/7 työaikoja. Miksi ihmeessä haluat suomalaiselle?? Moni niistä on tosi paska työnantajina. Groomit vaihtuu partin kk välein.
Show grooms international FB sivulla on koko ajan tosi paljon paikkoja auki.

Lähettäjä: uuu 
Päivämäärä:   25.6.26 14:37:15

Ketä nämä suomalaiset on? Kuullut yhdestä vähän huonoa palautetta. Juulin ja Jensin tallille ainakin etsittiin työntekijöitä, mutta en tiedä millainen vaihtuvuus on ollut siellä.

Lähettäjä: ffp 
Päivämäärä:   25.6.26 15:10:38

J&J tallille on ilmeisesti mahdollista mennä lyhyeksikin aikaa. Ainakin sen perusteella mitä oon seurannut ja moni on siellä ollut vaan kesän ja tullut uudestaan kesäksi tmv.

Lähettäjä: Valo 
Päivämäärä:   25.6.26 17:58:15

Pohjoisessa Saksassa paikkaa pitävä E. Aholainen kalastelee suomalaista "työntekijää" jatkuvasti. Ei laita omia ilmoituksia koska ei oikeasti palkkaa ketään millään virallisella sopimuksella, vaan vastailee työnhakijoiden ilmoituksiin yv:llä. Jobbaa hevosia ja kait vielä kasvattaakin. Hevoset ei päivänvaloa tuolla paljoa näe (kirjaimellisesti, koska eivät tarhaa eikä tallissa ole ikkunoita) vaan ovat sisällä märissä karsinoissa ympäri vuoden. Jättää sovitut pimeet rahat maksamatta ekan kuukauden jälkeen ja kohtelu on aika erikoista ensihuuman jälkeen.... Tiedän koska tuttu oli tuolla ja edelleen on monen kuukauden rästit saamatta :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.