Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  miksi nuoret kirjoittaa someensa englanniksi?

Lähettäjä: mmm 
Päivämäärä:   24.6.26 12:47:58

KKun eivät todellakaan osaa. Kieli on ihan hirveää muka-englantia. Miksi ihmeessä suomalainen teini ei kirjoita suomeksi?? Vai kuvittelevatko he saavansa kansainvälisiä seuraajia...LOL.

  Re: miksi nuoret kirjoittaa someensa englanniksi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.6.26 12:55:04

Tekemällä oppii.

  Re: miksi nuoret kirjoittaa someensa englanniksi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.6.26 12:59:42

Sitä oppii vain tekemällä, kieltä oppii vain puhumalla ja kirjoittamalla, lukemalla ja kuuntelemalla! Itse teininä pidin englanninkielistä blogia, ja sain sen kautta tosi paljon hyviä kavereita ulkomailta. Osan kanssa viestittelen edelleen ja joitakin olen myös tavannut. Näin jälkeenpäin kun lukee niitä tekstejä, niin onhan niissä virheitä jotka nykytasolla bongaa heti, mutta mitä sitten? Tekivät tehtävänsä ja ihmiset ymmärsi mitä sanoin, ja vain kieltä käyttämällä siitä tulee vähitellen aina vaan helpompaa ja helpompaa rutiinia, ja oppii samalla.

  Re: miksi nuoret kirjoittaa someensa englanniksi?

Lähettäjä: Kaksikieliset 
Päivämäärä:   24.6.26 13:25:19

Minulla paljon suomenruotsalaisia tuttuja. He usein kirjoittavat somea englanniksi, koska heillä on suomenkielisiä kavereita, jotka eivät ymmärrä ruotsia ja sukulaisia/kavereita jotka asuvat Ruotsissa eivätkä ymmärrä suomea. Englantia ”kaikki” ymmärtävät. Osa tekee kaksikielistä (ruotsi-suomi) somea.

  Re: miksi nuoret kirjoittaa someensa englanniksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.6.26 13:31:37

Aloittaja, miksi kirjoitit viestiisi LOL, joka on englantia? Monella on vähintään nettituttuja eri puolelta maailmaa. Englantia osaa suurin osa ihmisistä.

  Re: miksi nuoret kirjoittaa someensa englanniksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.6.26 14:22:19

No jos on vieraskielisiä kavereita

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.