Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Unelmahevosesi lapsena vs. nykyään

Lähettäjä: Dreamer 
Päivämäärä:   23.6.26 10:59:04

Kuvailkaapa niin nähdään, paljonko on maku muuttunut!

Itse olin lapsena satavarma, että aikuisena hankkisin kimon arabitamman. Piirsin siitä kuvia, keräsin arabijulisteita ja ostin riimunkin valmiiksi tallikirpparilta. Mielikuva tulisesta, herkästä, vain minua rakastavasta valkoisesta arabista oli kristallinkirkas.

Nykyään oma (toteutunut) unelma on sitten se tasainen, lempeä, kookas suokkiruuna. Nykyiseen tavalliseen rautiaaseen maastomopoon verrattuna ihan unelmien hevosella olisi ehkä vielä isot merkit, liinaharja ja enemmän osaamista koulupuolelle.

  Re: Unelmahevosesi lapsena vs. nykyään

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   23.6.26 11:06:41

Lapsena unelmahevoseni oli ratsastuskoulun venäläissyntyinen tamma, jonka suvussa oli ainakin venäläistä ravihevosta, trakehneria, englannintäysveristä ja latvialaista pv:tä. Se oli aika kirveellä veistetty ja liikkeiltään hyvin vaatimaton hevonen, mutta mielestäni siinä oli jotain herkkää ja uljasta. Ja olihan se kiva, kun se ei näykkinyt minua karsinassa, toisin kuin joitain muita tyttöjä. Meillähän oli siis ihan selvästi joku yhteys. :D

Nykyään tykkäisin työhevosmallisesta suomenhevosesta, sellaisesta kunnon panssarivaunusta.

  Re: Unelmahevosesi lapsena vs. nykyään

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   23.6.26 12:13:24

Lapsena unelmani oli ratsastuskoulun hieman hapan liinakko suokkitamma. Ja se on unelmani edelleen (ei välttämättä tarvitsisi olla hapan, mutta liinakko, suokki ja tamma). Tai kelpaisi hyvin myös friisiläinen tai tummanruunikko pv-tamma.

  Re: Unelmahevosesi lapsena vs. nykyään

Lähettäjä: Zipuliina 
Päivämäärä:   23.6.26 12:22:45

Varmaan joku söpö poni. Nyt oma ajatus menee jossain allround tyyppisessä puoliverisessä tai sitten kouluratojen kuninkaasta. Riippuu päivästä ja budjetista :-) nyt mietin jo varsan ostoa ja sen kasvattamista.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.