Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kieffer

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   21.6.26 16:09:32

Kellä on suokilla kiefferin satula käytössä? Minkämallisilla hevosilla ja mikä kieffer?

Re: Kieffer

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   21.6.26 18:25:42

Meillä ollut Kiefer Europe neljällä eri suomenhevosella kahdella tammalla ja kahdella orilla käytössä, sopi kaikille hyvin, tosin kolme hevosista sisaruksia olisiko yksi selittävä tekijä jos rakenteessa kuitenkin samankaltaisuuksia vaikka ei ns. ulospäin niin näkynyt.
Tammat pyöreähköjä toisella korkeampi säkä, istui silti ja toinen ori suorahko selkäinen sopi sillekin, hieman satulahuopien paksuudella passailtiin, oreilla paksut huovat, korkeasäkäisellä tammalla keskeltä lampaankarvalla paksunnettu huopa, toisella tammalla ihan tavalliset huovat. Yhdelläkään ei keikkunut eikä siirtynyt taa tai eteen, eri vöitä myös, reippaalla tammalla pehmeä muotoiltu nahkavyö joustohihnoilla paras sama ratsumallisella isoliikkeisellä orilla, rauhallisella pyöreällä tammalla muotoiltu synteettinen oli hyvä, toisella orilla ihan normi kangaspäällysteinen suora vyö ,tämä näistä hoikin.
Muitakin satuloita on mutta näillä suokeilla tämä oli paras, on myös mukava istua 17 tuuman istuin niin mahtuu muodokkaampikin takamus.

Lähettäjä: hemuli 
Päivämäärä:   21.6.26 18:40:50

Mun leveällä suokkiruunalla on Kieffer Ulla S. Rusty excellent koulusatula. Hevosen selkä on suorahko ja normaali säkä. Satulassa on kyllä säkätilaa korkeammallekin säälle.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.6.26 18:41:59

Meillä ollut vaikka mitä malleja, mutta ihan parhaita kyllä!

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   21.6.26 18:57:06

Vinkkejä!
Lyhyehkö satulansija,säkä vähän piilossa:D,suorahko selkä,hiukka takaanouseva,lapaläskit,17,5" yleissatula.. ja kiefferi haussa!

Lähettäjä: Lily 
Päivämäärä:   21.6.26 20:20:41

Meillä on muutamakin eri mallin Kiefferin penkki satulahuoneessa, loistavia satuloita oman kokemuksen perusteella! Monen mallisiin selkiin on passannut, eri malleja suoraan, kaarevampaan, puokkiselkään ja suokkiselkään. En nyt tähön hätään ulkoa muista mikä on sen tarkan mallin nimi, mitä meidän suokki käyttää. Tosin itse olen ostanut vain näitä uusia modernin tuotannon malleja, ne vanhat ns kivikiefferit ei ole yhtään mun juttu!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.6.26 22:40:21

Ninnin hepalle aachen

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.