|
Lähettäjä: ejeba
Päivämäärä: 20.6.26 20:16:14
Minulla on kotitalli omassa pihassa, muutama oma ja pari ulkopuolista hevosta. Ei siis mikään yritys eikä edes iso talli. Menee hermot, kun jatkuvasti on tavarat rikki ja varsinkin talikon lapa poikki.
Aloitin hevosharrastuksen v. 1994 enkä ole koskaan, siis ikinä, onnistunut katkaisemaan talikon lapaa. Sitten on noita toisenlaisia käyttäjiä, jotka polkaisevat koko painollaan talikon lavan päälle kun ottavat lantakasaa tarhasta tai karsinasta. Kyllä siinä on silloin käyttäjässä vika.
Vplastin talikko on ihan rimpula aubioseen verrattuna, mutta Aubiosen talikko maksaa melkein tuplasti Vplastiin verrattuna. En millään jaksa olla ostamassa kahta uutta talikon lapaa joka viikko. Jos joku ei tiedä mistä puhutaan, niin vplast on tämä https://www.puuilo.fi/vplast-talikon-tera-lime ja aubiose tämä https://www.puuilo.fi/aubiose-maxi-talikon-lapa-musta
Minulla on Aubiose, asiakkailla Vplastin talikot. Pidän omani lukkojen takana. En enää tiedä, mitä pitäisi tehdä. Olen sanonut, että rikkoja ostakoot uuden lavan. Ei ole ostanut. Olen sanonut, että uuden talikon lavan laitan vasta kuukauden päästä, ja saan kuunnella kiukuttelua kun ei ole talikkoa millä siivota.
Nyt sitten sanoin, että huolehtikaa omat talikon lapanne. Nimesin talikot "Miian talikko" ja "Piian talikko". Niissä on eri väriset kahvat, Miialla oranssi kahva ja Piialla lime kahva. Minun aubioseni on musta, niin lapa kuin kahvakin. Heidän hevosenhoitajansa ja vuokraajansa käyttäkööt niitä ja ostakoot uusia rikkoutuneiden tilalle. Ja taas valitetaan, kun ei ole millä siivota. No ostakaa omat talikon lapanne niin sitten on millä siivota!! Minä sentään tarjoan ne talikon varret.
Lisäksi on milloin ämpäri halki, viemäri tukossa kun sinne pitää huuhtoa hiekat suojista vaikka on sanottu ja isot laput laitettu, että suojat huuhdotaan pihalla tai ämpärissä ja vedet viedään ulos. Ei, kun ne hiekat huuhdotaan viemäriin.
Jossain vaiheessa nostin tallivuokraa vähän ja sitten enemmän. Mutta seuraavaksi heitän kyllä ulkopuoliset pihalle. Ja jos joku haluaa tuoda hevosensa talliini, niin tullessaan pitää tuoda 10 ämpäriä ja 20 talikon lapaa ja maksaa tonni viemärinavauskuluja, sitten ehkä voin harkita...
Monet miettivät, miksi talleilla on niin paskat työvälineet. No varmaankin siksi, kun ne hyvät rikotaan heti, joten niitä ei kannata ostaa...
Kiitos että sain avautua. Ja terkkuja tutuille! :)
|