Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka usein hierotte itse hevosianne?

Lähettäjä: Mea 
Päivämäärä:   19.6.26 16:53:07

Mietin, hieronko joka ratsastuskerran jälkeen 20-v. hevoseni kaulan ja niskan, vai pitäisikö keskittää pidempi hieronta 2-3 x viikko? Oikea puoli on paljon jäykempi kuin vasen ja lihakset kiristyvät sieltä paljon enemmän. Kyseessä entinen tuntiratsu, joka on tehnut paljon tunteja vanhassa elämässään.
Osaamista on itselläkin hierontaan kurssien jälkeen, joten kyse on ihan vain palauttavasta hieronnasta.

Re: Kuinka usein hierotte itse hevosianne?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.6.26 17:26:41

Hieronta on ihan mukavaa, mutta jos hevonen on jatkuvasti kireä ongelma on jossain muualla. Hieronta auttaa vain oireeseen muttei korjaa syytä. Syy kannattaa selvittää.

Itse hieroin hevoseni aina ennen ratsastusta, en tietenkään samalla tavalla kuin hieroja mutta kumisualla voimakkaasti ensin koko kroppa. Sitten keskittyen tiettyihin alueisiin.

Hierojaa käytin sitten aina n. 3-4kk välein, hevosella ei mitään ongelmaa missään ollut mutta ihan kehon huollon mielessä oli hyvä stekata aina vähän väliä.

Lähettäjä: tltl 
Päivämäärä:   19.6.26 17:29:28

Joka päivä. Jynssään hevosen joka päivä kunnolla läpi kumisualla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.6.26 17:35:00

joka pv.- jpku sanoo sitä harjaukseksi. jos on kipeää paikka katsotaan tarkemmin.

eihän noi kipeydy että reagoiinti harjaan on red flag. ei siihen yleensä hieronta auta.

jos terve menee jumiin jotain on pielessä. toisaalta hoen tallitytäille jatkuvasti että katso.

jos jatkuva hieronnan tarve niin onha joku pielessä peruspuksulla. kisahevosdet erikseen koska se suoritus viedään äärimmilleen jolloin ne lihasrikotkin oikeita.

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   19.6.26 18:50:05

Ratsastajan vino istunta voi aiheuttaa hevoselle kireyttä toisen puolen lihaksistoon. Ei tarvitse olla hevosesa vikaa.
Oma ratsastus kuntoon ja hevoselle kehonhuoltoa.
Tai satula voi aiheuttaa, kengitys, heinäverkko jne.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.6.26 21:53:25

^niin ja nuohan on asioita milloin ihmisen pitää katsoa peiliin. mikä on väärin jos jatkuvasti hierontaa tarvitsee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.