Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lääkitys, maksaako?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.6.26 09:43:29

Maksaako teidän tallissa jos talli antaa jotain lääkkeitä? Esim aamuisin?

Re: Lääkitys, maksaako?

Päivämäärä:   18.6.26 09:51:03

Ei maksa, mutta talli ei myöskään ota mitään vastuuta siitä, että lääke on annettu. Työntekijät siis antavat lääkkeen, jos muistavat.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.6.26 10:04:08

Maksaa, tietenkin. Se on ylimääräistä hommaa, joka ei kuulu peruspalveluun.

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   18.6.26 10:14:14

Jos kyse jostain muutamasta kerrasta/pieni kuuri tai yksittäinen kerta niin varmasti voisi neuvotella, et annettas, mut jos kestolääkitys vaik vatsahaavaan tms nii sitten kyllä veloitus kk pohjaisesti.

Päivämäärä:   18.6.26 10:22:02

Meillä juuri 30 pv kuuri vatsahaavaan. Tallilta hinta 50 euroa. No ei tarvii itse herätä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.6.26 11:14:22

Meillä lyhyet kuurit ei oo maksaneet, jos lääke on sellainen mikä menee rehun seassa. Jätetty tabletit rehujen päälle ja tallityöntekijä kippaa ne ruokaan juuri ennen tarjoilua, etteivät lillu siellä koko yötä

Lähettäjä: Luih 
Päivämäärä:   19.6.26 04:48:39

Jos kyseessä on ”helppo” lääke, tabletti/jauhe ruokien päälle eikä tarvitse vahtia, että hevonen syö lääkkeen, ei talli veloita mitään (olen silti aina jotain extraa maksanut).

”Vaikeista” lääkkeistä (esim. liuota tabletit veteen ja ruiskulla suuhun, pistettävä lääke tms) talli neuvottelee. Osan voi antaa lisämaksusta. Osaa ei anna.

Lähettäjä: Öllö 
Päivämäärä:   19.6.26 10:45:39

Ei maksa, jos lääke annetaan ruokaan tai jos hevonen on helppo lääkitä ruiskulla suuhun ja omistaja tekee lääkkeen valmiiksi, jos se vaatii jotain tablettien murskausta ja uuttoa. Putelista voin ruiskuun itsekin imeä. Oikeasti hankalia en mielelläni edes suostu tekemään vaikka maksettais. Helpot voin myös pistää mutta siitä veloitan koska vastuu on paljon isompi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.6.26 10:46:51

Normaaliin ruoka-annokseen lisättävät helposti mitattavat ei maksa, muita lääkintäpalveluita ei ole tarjolla.

Lähettäjä: hevosen omistaja 
Päivämäärä:   19.6.26 12:27:22

Ruokaan helposti lisättävät/ tai siinä jo olevat eivät maksa. Kaikki muu maksaa. Toisaalta en antaisi kenenkään tallityöntekijän tai muun edes antaa esi, silmätippoja tai pistettäviä lääkkeitä. Ruiskulla suuhun on siinä ja siinä antaisinko jonkun muun antaa. Ja kokemusta on siitäkin, että käynyt 4 kertaa päivässä puolen tunnin tallimatkan päässä lääkitsemässä. Nyt niin helpot hevoset lääkitä, että en halua kenenkään pilaavan tätä.

Päivämäärä:   19.6.26 13:20:27

Tottakai maksaa, se on lisätyö, vastuu ja asia, jota ei kuka vaan voi ohimennen tehdä. Mielelläni maksankin, kun tiedän ammattilaisten osaavan lääkkeet antaa enkä pyydä esim tallikaveria.

Rehujen päälle valmiiksi annostellut lääkkeet ei ole meillä maksanut, koska se on helppoa. Kaikki muu maksaa, talli ei lähtökohtaisesti tosin pistä lääkkeitä, mutta nekin on saanut sovittua tekijöiden kanssa erikseen, kun itse vaan on paikalla. Tosin nykyään olen itsekin pistänyt jo.

Lähettäjä: määki 
Päivämäärä:   19.6.26 15:22:13

Maksaa 2 e/kerta. Mielestäni tämä on erittäin hyvä ja selkeä sopimus. Hyvin kehtaa pyytää antamaan lääkkeen, kun korvaus on valmiiksi sovittu. Edellyttää tietysti, että lääke on valmiina karsinan edessä. Lisätyö kuuluu tottakai korvata.

Päivämäärä:   19.6.26 16:17:51

Käytiin just katsomassa useampaa tallipaikkaa pääkaupunkiseudulla. Missään ei maksanut. Niissä paikoissa missä vuosien aikana ollaan oltu, ei missään ole koskaan maksanut.

Päivämäärä:   19.6.26 16:18:51

En muuten olisi tallilla jossa ruiskulla suuhun on vaikea lääke.

Päivämäärä:   19.6.26 18:26:56

Ei ole maksanut ainakaan ruiskulla suuhun annettavat eikä ruuan sekaan laitettavat lääkkeet. Lämpö on myös mitattu aamuisin ilman eri korvausta. Väliaikaisia kuureja olleet.

Toisella tallilla olisi pitkin hampain ehkä suostuttu antamaan ruuan mukana lääke kerran päivässä, mutta sekin vaati neuvottelua. Siellä TP oli hyvin tarkka siitä että ei tee mitään ylimääräistä, mutta lopulta lopetti silti burnoutin takia.

Päivämäärä:   19.6.26 20:05:34

ei maksa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.6.26 22:21:59

Maksaa tietenkin, koska teettää lisätyötä ja vaatii myös lisävastuuta tallityöntekijöiltä. 2-5€/kerta lääkkeestä ja erityisesti annostelutavastanriippuen.

Lähettäjä: Linnea 
Päivämäärä:   19.6.26 23:00:39

Rehun seassa annettavasta lääkkeestä (esim. cushing hevonen meillä vuokratallissa) en ole ottanut erikseen. Suuhun lääkkeen anto ja pistokset sopimuksen mukaan maksulliset.

Päivämäärä:   19.6.26 23:12:06

Miten rehun seassa annettavasta lääkkeestä edes voisi pyytää lisää rahaa? Eihän se tuota lisätyötä. En myöskään ymmärrä yrittäjiä, jotka yrittävät rahastaa asiakkaillaan kaikesta mahdollisesta. Onneksi on myös ammattimaisia täyshoitotalleja, joissa oikeasti sillä tallivuokralla saa hevoselleen sen tarvitseman hoidon.

Suurimmalla osalla paikoista ei maksa lääkitys mitään. Se ei vaadi edes mitään kovin suurta erityisosaamista antaa valmiiksi laitettu lääke.

Päivämäärä:   19.6.26 23:32:24

meillä ei maksa edes lääke jos sattuu olemaan valmiina tallin kaapissa...

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   20.6.26 09:43:39

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 19.6.26 23:32:24

meillä ei maksa edes lääke jos sattuu olemaan valmiina tallin kaapissa...

Kuka kehtaa tuollaisessa tapauksessa olla korvaamatta?

Päivämäärä:   20.6.26 16:51:43

Maksaa ja paljon.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.6.26 12:52:15

5€/krt

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   23.6.26 09:10:46

"meillä ei maksa edes lääke jos sattuu olemaan valmiina tallin kaapissa..."

mitähän lääkkeitä säilytetään noin ja jaetaan useammalle hevoselle? Mites resepti ja lääkekirjanpito?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.6.26 10:08:29

^ Mä oon ainakin tallikaverin/tallinpitäjän antanut ottaa kipulääkettä omalle hevoselleen mun pullosta kun ei itsellä ole ollut. Samoin tallinpitäjä antoi mun hevoselle itseltään kipulääketuubin lopun kun oli ähkyn oireita eikä mulla ollut enää kipulääkettä jemmassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.