Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kesäihottumaisen lopetus

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.6.26 12:37:57

Onko täällä porukkaa jotka on päättänyt lopettaa hevosensa kesäihottuman takia? Missä tuli raja vastaan?

Re: Kesäihottumaisen lopetus

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   17.6.26 13:01:58

Vähän ohi aiheen mutta tiedän kaksi hevosta joiden ihottuma parani jokseenkin täysin kun hankauskohdat käsiteltiin laserilla.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   17.6.26 13:10:26

Olen lopettanut ihottuman takia. Vuosi vuodelta paheni ja siinä vaiheessa kun totesin ettei resurssini riitä hevosen hoitamiseen, laitoin pois.
Ja tätä oli siis hoidettu loimittamalla, rehustuksella, ihonhoitoaineilla, antihistamiinilla ja tallissa pitäen kun eniten ötököitä. Kokeiltu myös Hallamaan rakeita, akupunktiota jne. Kun ei ihoa hoitaen, loimittaen jne enää näyttänyt olevan ok, vaan hankasi vaan, laitoin pois. Oli koko elämänsä minulla, olin sen velkaa sille hevoselle...

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   17.6.26 14:08:23

Onhan noita ihottumaisia lopetettu useita. Itsekin pari päästänyt tuskissaan. Kun kaikki on kokeiltu, kuten aiempikin vastaaja. Eikä mikään auta, niin on armeliaampi lopettaa.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   17.6.26 20:06:40

Tiedän pari nuorta, yksi lopetettiin maitovarsana, kun hankasi niin pahasti. Toinen lopetettiin ennen ratsutusikää, kun ei olisi kannattanut maksaa ratsutusta ja sitten myydä halvalla ihottuman takia. Näillä ihottuma oli pääsyy, tai ainoa syy lopetukseen.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   17.6.26 20:19:11

Laitoin yhden tämmösen pois kun taistelin omistajan kanssa asiasta. Omistaja ei olisi mitenkään hennonut laittaa monttuun, minä vaadin. Välit meni.

Oli meillä vieroituksesta saakka. Varsana ei mitään oireita, jos oikein muistan niin alkoi vähän hankaamaan kolmosena. Lähinnä siis häntää, harja pysyi siistinä. Asia paheni vuosi vuodelta, viimeisen kesänsä seisoi lähes kokonaan tallissa. Harja oli muutama lyhyt karva siellä täällä, hännästä ensimmäiset 30 senttiä kaljuna. Kaikki loimet, aineet, rehut, lääkkeet käytössä. Vaikka hevosen rasvasi ja kääri loimiin, niin se ei halunnut tulla tallista ulos millään säällä eikä mihinkään aikaan päivästä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.6.26 21:37:21

Poikkeuksia toki voi olla, mutta ympäristö (tuulinen paikka esim), loimitus, toimivat ötömyrkyt ja toimivat hankaumatökötit niin lähes kaikki pysyy hyvänä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.6.26 21:56:39

Onko nämä kaikki lopetetut suokkeja?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.6.26 21:59:40

Paljonko nuo Hallamaan rakeet kustantaa?

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   17.6.26 22:10:31

Julmalta kuulostaa tuo maitovarsan lopetus ihottuman takia. Ennen kaikkea emän näkökulmasta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.