Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kouluratsastuksen sähköiset pöytäkirjat

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   16.6.26 23:15:48

Perehdyin nyt vähän tarkemmin tuohon uuteen sähköiseen pöytäkirjaan. Onko näin että tuomari ei enää kirjoita mitään yleiskommentteja paperin alalaitaan vaan antaa vaan numerot ja numero kommentoidaan?

Re: Kouluratsastuksen sähköiset pöytäkirjat

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   16.6.26 23:16:56

Kyllä kommentoi

Lähettäjä: Sihteeri 
Päivämäärä:   16.6.26 23:30:17

Paperiseen on tuomari kirjoittanut itse alakerran kommentit, nyt ne sanellaan sihteerille.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   17.6.26 08:00:40

Kyllä moni tuomari jo paperiaikana saneli ne alakerran kommentit eikä nytkään ole mitään estettä sille, että tuomari kirjoittaisi kommentit itse. Kyllä se läppäri siirtyy sihteeriltä tuomarille ja takaisin siinä missä paperikin. Mikään ei siis oikeastaan ole muuttunut.

Lähettäjä: Kyss 
Päivämäärä:   17.6.26 08:05:47

Oma kokemus nyt viisistä sähköisen pöytäkirjan kisoista. Osa tuomareista jättää nyt loppukommentit kirjoittamatta. Itseä tämä vähän harmittaa, ymmärrän että sähköisen kanssa on alku vähän opettelua myös sihteereillä ja aikatauluissa pitää pysyä. Kisamaksut kuitenkin tosi korkeat, tämä olisi kisaajana se kohta josta toivoisin ettei taso laskisi vaan myös sähköisen kanssa pyritään ehtimään ja huolehditaan että loppukommentteja sanallisesti ratsukolle saataisiin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.6.26 08:27:42

Sihteerinä oma kokemus: huomattavasti nopeampaa kirjoittaa kommentit, kuin vanhalla tavalla käsin. Joten uskoisin, että tulevaisuudessa voi (ainakin yläpisteissä) kommentit pidentyä kun sihteeri ehtii kirjoittaa. Parille tuomarille, joita olen sihteröinyt, oli vaikea antaa loppukommenttia suullisesti minulle, joten se oli tästä syystä lyhyt. Mutta se siis annettiin kuitenkin. Ehkä tuomarit kehittyvät tässä, kun sähköinen pöytäkirja yleistyy? :)

Olen ihmetellyt jo pitkään miksi pöytäkirjat ei sähköisty. Sihteerinä toimiminen huomattavasti mukavampaa ja ehtii jopa silmäillä suorittavaa ratsukkoa sihteröinnin ohessa!

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   17.6.26 08:29:45

Mun kohdalle osuneista tuomareista kaikki ovat antaneet loppukommentit. Toki aika pieni otanta, koska samat tuomarit kiertävät alueen kisoja eikä näitä sähköisiä pöytäkirjoja nyt niin kauan ole vielä ollut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.6.26 09:01:19

"Olen ihmetellyt jo pitkään miksi pöytäkirjat ei sähköisty."
En tiedä, millä tekniikalla ne oli ennen toteutettu, mutta joskus 10v sitten meidän seurassa mietittiin asiaa. Todettiin, että urheilijoiden oikeusturvan kannalta se oli aika iso riski. Jos tapahtuu jotain yllättävää ja yhden tai useamman ratsukon pisteet häviävät niin mitäs sitten tehdään. Ilmeisesti tekniikka on kehittynyt sen verran, että pisteet jäävät talteen, vaikka nettiyhteys pätkisi tai ohjelma tilttaisi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.6.26 09:22:03

Kaksissa kisoissa nyt tuomaroinut sähköisillä pöytäkirjoilla. Kokemukset pääosin positiivisia, vaikka jouduin omaakin toimintatapaani muuttamaan loppukommenttien osalta. Saneluun palaaminen tuntuu vähän tylsältä itse kirjoittamisen sijaan, mutta olisin toivottaman hidas kirjoittamaan kannettavalla itse ja tekisin paljon virheitä.

Plussat:
- toiminnan nopeus. Tulokset päivittyvät heti, ovat selvillä jo ennen kuin olet kävellyt kansliaan.
- henkilökuntaa tarvitaan vähemmän. Tästä iloa esim. viime viikonlopun kaatosateessa.
- ohjelma odottaa, kunnes kaikkien tuomareiden pöytäkirjat ovat valmiit, ennen kuin seuraava ratsukko tulee esille. Tämä oli todella hyvä juttu, ei tarvitse huitoa olevansa valmis/kesken, eikä tule kiireen tuntua!
- pöytäkirjat selvät ja helpot lukea.
- tuomareille postitetaan myös pöytäkirjat luettaviksi ja vertailtaviksi. Tämä oli mielenkiintoista, sillä yleensä kisoissa ehtii vertailla vaan niitä selvimpiä mielipide-eroavaisuuksia.

Miinukset:
- ohjelman käyttö vaatii vielä opettelua, tottumista ja koneenkäyttötaitoa. Vaikeammissa ja nopeatempoisemmissa ohjelmissa tämän huomasi selvästi, oli enemmän vaikeuksia, mikä taas näkyi mm. kommenttien vähäisyytenä.
- sekä tuomaria että sihteereitä huolestutti mahdollinen nettiyhteyden pätkiminen, mutta onneksi sellaiselta vältyttiin.

Lähettäjä: Hepa 
Päivämäärä:   17.6.26 09:26:59

Varmasti hyvä homma, kun rutiinia tulee enempi. Itseäni harmitti kommenttien vähyys Kur ohjelman jälkeen.

Lähettäjä: Anita 
Päivämäärä:   17.6.26 09:51:26

Onko tämän uuden järjestelmän käyttöön jotain opastusvideoita tms. Kiinnostaa.
Olen ollut sihteerinä vain vanhaan tyyliin.

Jotkut varsinkin nuoremmat tuntuivat aluksi kaipaavan sitä paperia mitä voi kaverin kanssa yhdessä lukea jne .

Lähettäjä: anet 
Päivämäärä:   17.6.26 10:25:12

Näillä nuorilla ja lapsillahan on kännykät kasvaneet jo käteen kiinni. Kyllä hekin osaavat luokan loputtua hakea sen sähköisen pöytäkirjansa arvosteluineen sähköpostista ja tavata sitä sitten kaverin kanssa. Vaikka oma kokemus kisakansliassa on, että nämä nuorimmat kisaajat ei pöytäkirjasta perusta. Moni ei edes lue, ja pöytäkirjoja lojuu kahviossa ja siellä sun täällä, eikä niitä ole otettu talteen ja mukaan ellei äiti ole mukana keräämässä ja lukemassa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.6.26 12:11:30

Eniten harmittaa se, että pöytäkirjat saa niin myöhään. Niitä sanallaisia juuri kaipaisi ja esim. seuraavaa luokkaa ajatellen olisi hyvä lukaista kommentit läpi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.6.26 12:39:31

Jotkut saa arvostelut säpoon ennenkuin ehdit radalta pois, toisaalla taas voi venyä 8 tuntia sen saapumiseen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.