Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paluu edellisille talleille, valkuille, kengittä

Lähettäjä: jille, elleille 
Päivämäärä:   15.6.26 11:32:26

Palaatteko koskaan ostamaan palvelua keltään ammattilaiselta jolta olette tyytymättömyytenne takia vaihtaneet pois, mutta myöhemmin tulleet toisiin ajatuksiin? En tiedä onko tästä ollut koskaan ihmeemmin puhetta mutta tarkoitan nyt vaikkapa seuraavanlaista tilannette : Tallinpitäjä ei hoitanut asiakkaan mielestä hommiaan ja rikkoi vaikkapa sopimusta, asiakas vaihtoi tallia. Tai ell/kengittäjä/tms teki jonkin virheen tai oharin ja asiakas vaihtoi toiseen.

Myöhemmin tallinpitäjä oppi virheistään ja vaihtoi toimintatapaa paremmaksi ja talliin alkoi olla jonoakin. Samoin ell, kengittäjä tai valmentaja, jotka kehittyivät kokemuksen ja tekemisen kautta paremmiksi ja vakiinnuttivat paikkansa. Kaikki tavallaan pääsivät lastentaudeistaan eroon.

Kuinka moni myöntää, että myöhemmin olisi tehnyt mieli käyttää näitä talleja ja henkilöitä, mutta ei kehtaa kysyä päästä takaisin? Kaikkia muita vaikka kierretään mutta oma ylpeys tai ihan vaan kohtaamisen pelko estää palaamasta jonnekin tiettyyn. Etenkin kohtaamisen pelko?

Tietenkin oikeasti huonot kokemukset eri juttu, mutta kuinka monelle on käynytkin niin päin että on ennen pitkää havainnut että nyt se tallinpitäjä on kehittynyt yhdeksi seudun parhaista ja jos vaikka puitteet olivat lähdon aikaan ne joita jäi ikävöimään niin niiden lisäksi olisi hoitokin petrannut omia vaatimuksia vastaaviksi? Vai jäävätkö ihmiset siihen mielipiteeseen että oli huono silloin niin pakko on olla huono vaikka siitä on jo viisi tai kymmenen vuotta aikaa?

Re: Paluu edellisille talleille, valkuille, kengittä

Lähettäjä: Sip 
Päivämäärä:   15.6.26 11:40:00

Olen huono vaihtamaan, joten tallipaikan tai kengittäjän vaihtoa harkitsen todella pitkään ja tarkasti. Yleensä vaihdon syyt ovat sellaisia, etten enää palaa ko. henkilön palvelun käyttäjäksi.

Poikkeuksena tilanne, että hevonen oli pitkällä saikulla joten vaihdettiin tallipaikkaa, koska vanhassa paikassa oli hyvät puitteet treenissä oleville hevosille mutta ei saikkuilijoille. Kun hevonen kuntoutui, palattiin takaisin vanhalle tallille.

Lähettäjä: jdjk 
Päivämäärä:   15.6.26 11:52:37

Ei ole tapana polttaa siltoja, suututtaa ketään tai saada porttikieltoa mihinkään.

Vaikka vaihtaisin palveluntarjoajaa, niin hyvillä mielin vaihdan, toivotan hyvät jatkot ja uskallan pyytää takaisinkin, jos siltä tuntuu.

Suosittelen muillekin. Eli älkää rähiskö ympäriinsä niin, että teitä ei kukaan huoli asiakkaiksi, oli aihe mikä vain.

Tunsin erään henkilön, joka ei koskaan ollut tyytyväinen mihinkään, aina haukkui ja arvosteli kaikkea ja kaikkia ja kehui itseään. Pienellä paikkakunnalla asuvana hänellä alkoi olla aika ahdasta, kun ei löytynyt enää palveluntarjoajia juuri mihinkään aiheeseen... Esim. auton renkaita ei lopulta enää saanut kotipaikkakunnaltaan ostettua mistään, useammaltakaan toimijalta, kun oli kaikkiin saanut porttikiellon. Oli huono maine myös muutamalla vieruspaikkakunnallakin jopa 300 km päässä.

Selosti aina kaikille ties mitä valheita siitä, miksi ei voi jostain palvelua ostaa "Kun ei siellä kukaan osaa mitään eikä tee mitään niin ei niille kannata maksaa" tai "muualla on halvempaa", vaikka todellisuudessa hänellä oli porttikielto ja muualla olisi ollut saman hintaista, ja se muualla on 500 km päässä, kun lähempänä on porttikielto....

Laittoi vaimonsa ostelemaan, tilaamaan palveluita, pitämään yhteyttä, jne. Vaimonsa siis joutui soittelemaan ties minne ja hän samalla rähjäsi vieressä että sano niin ja miksi et sano noin. Vaimonsa piti puheluita aina kaiuttimella, joten aika monessa paikassa sanottiin, että "Jaa, onko tämä Paskalan Pentti joka on *jotain* vailla".

Ei käynyt kateeksi :D

Muistakaa, että "Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää".

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   15.6.26 12:09:24

En jauha pahaa ihmisistä heidän selän takana, enkä tapaa polttaa siltoja jos voin sen välttää. Jos joku on kysynyt kasvokkain mielipidettä jostakin ammattilaisesta tai paikasta, olen oman näkemykseni kertonut. Kasvokkain kahdestaan. En somessa.

Olen vaihtanut useitakin ammattilaisia esim tallipaikkaa, kengittäjää ja eläinlääkäriä. Koskaan ei ole ollut ongelmia päästä takaisin asiakkaaksi, jos olen halunnut.

Sanottakoon myös se, että se mikä sopii yhdelle hevoselle, ei aina sovi toiselle. Ja sen mukaan tallipaikat ja ammattilaiset valitaan. Sen vuoksi niitä siltojakin on hyvä jättää taakseen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.6.26 15:41:39

En oikeastaan. Mulla oli jonkin aikaa eri kengittäjä koska "aika ei täsmännyt" vanhan kengittäjän kanssa niin mun hevosta kengitti toinen joka kävi tallilla myös.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.6.26 17:42:15

En kunnolla ole palannut, mutta vanha kengittäjä on laittanut irtokengän, kun sattui olemaan tallilla toisen asiakkaan hevosta kengittämässä. Varta vasten en häntä olisi soittanut paikalle

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   15.6.26 21:50:17

Eipä tämä hirveästi herätä keskustelua tai sitten ihmiset eivät halua kommentoida ;)

Jdjk kuvasi melko ääripään mutta vähän tyypillisen tapauksen jota juuri tarkoitin. Nämä ihmiset saattavat tietoisesti tyytyä huonompaan ihan vaan koska haluavat seistä sanojensa tai ajatustensa takana eivätkä suostu myöntämään että vuosien vieriessä tapahtuu asioita ja entisistä aloittelevista yrittäjistä on tullut osaavia ammattilaisia. Minkä taakseen jättää, edestään löytää..mitenkä päin sitten, mutta huvittuneena olen seurannut ihmisiä jotka jääräpäisesti pysyvät kannassaan kun muut suunnilleen kilpailevat pääsystä esim jonnekin talliin. On kyllä joskus todettu myös että miksi. Onhan se niinkin että jonkun ammattilaisen puhelahjat lähinnä kehittyvät eikä ne asiat minkä pitäisi.

Lähettäjä: Linnea 
Päivämäärä:   16.6.26 00:12:02

Meillä myös tosi huonosti saa asiat olla että vaihdetaan tallia, valmentajaa, kengittäjää tai ell. Silloin en kyllä palaa samalle enää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.6.26 09:53:02

Mä oon vaihtanut tallia ja palannut takaisin samalle. Lähdön syy ei ole ollut mikään isompi ongelma, vaan esim. se, että varsalle ei ollut tarhakaveria ja pari vuotta myöhemmin oli, niin tultiin takaisin. Yhdeltä tallilta lähdin kun omistajalla oli omassa elämässään ongelmia jotka heijastui liikaa tallinpitoon. Kun myöhemmin sai asiansa kuntoon, palattiin takaisin. Toiset ei vaihda tallipaikkaa kirveelläkään vaikka asiat olisi tosi huonosti. Mä en katsele pitkään jos hevonen ei ole tyytyväinen tai ei ole luottamusta, että hoito on huolellista. Muuten en ole nirso, ihmiselle puitteet saa olla erittäinkin vaatimattomat.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   17.6.26 12:00:39

Näin ammattilaisena: kannattaa hoitaa tekijän/paikan vaihto ystävällisesti, niin kaikki on okei. Ei ammattilaiset yleensä reagoi suuresti vaihtoihin, jos ei sitten selän takana ala kuulua juttuja. Eli avoimesti sanoo jos vaihto johtuu tarpeen muuttumisesta tms. Ammattilaisen kyllä pitäisi ymmärtää tilanne.
( olen joskus kuullut jälkeenpäin kun asiakas on sanonut että harmitti vaihtaa pois.Vaihtoi kyllä avoimesti, ei ollut tyytyväinen työn jälkeen. Loppupeleissä työni jäljellä ei ollut mitään tekemistä hevosen vaivojen kanssa, vaan hevosen rakenteella. Hevonen meni kuoppaan koska eräs rakennevika aiheutti toistuvaa nivelvaivaa. Olisi toki ollut mukava kuulla tämä suoraan tuolta omistajalta.)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.