Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia Prestige D1

Lähettäjä: Naks 
Päivämäärä:   11.6.26 11:04:22

On ollut haastavaa löytää hevoselle satulaa, nyt yksi satula-ammattilainen suositteli D1:sta. Kuulisin mielelläni kokemuksia teiltä, jonka hevosella on ko. satula. Millainen selkä, mitä mahd ongelmia muiden satuloiden kanssa, onko toiminut jne.

Re: Kokemuksia Prestige D1

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   11.6.26 11:10:11

Sopii meillä useammalle pyöreyteen taipuvalle suomenhevoselle.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.6.26 11:21:39

Oii ainoa sopiva mun haastavaselkäiselle suokille. Meillä oli D1K. Laadukas satula, joka sopi hyvin myös omiin mittasuhteisiin.

Lähettäjä: Tk 
Päivämäärä:   11.6.26 11:32:20

Minulla ollut käytössä trakehnereilla. Mielestäni kyllä soveltuu enemmän harjakatto mallisiin selkiin kuin pyöreään ihan jo toppausten muodon takia..

Lähettäjä: Naks 
Päivämäärä:   11.6.26 11:42:29

Suomenhevonen kyseessä siis minullakin. Olen kovasti koittanut etsiä kuvaa rungosta, kiinnostaisi miltä se näyttää kun satulaan rakennettu tuo poikkeava lapavapaus. Aina sanotaan, ettei Prestige useinkaan sovi suokeille V-mallisen etukaaren takia, mutta liekö tässä sitten toisin?

Lähettäjä: Millie 
Päivämäärä:   11.6.26 11:52:01

Jos hevosesi selkä ei ole suora (vaikka varmaan se on, jos sinulle kerta d1 suositeltu, d1 kun on suoran selän satula), niin Prestigen D2 mallissa on U-mallin etukaari + vastaava lapatila. Mutta D2 ei kyllä sovi ihan suoraan selkään, vaan se on rungoltaan kaarevampi kuin D1.

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   11.6.26 11:57:21

D1 sopii varsin suoraan selkään, eli se kannattaa katsoa omasta hevosesta ihan ensin.
Olen samaa mieltä kuin Tk siitä että paneelien kulma on tehtaalta tulleissa satuloissa sellainen, että D1 (ja D2) sopii tyypillisemmin harjakatto-mallisiin selkään kuin pöytä-mallisiin selkään. Tätäkin on kohtuullisen helppo arvioida itse, edes suuntaa-antavasti.
Sivuttaissuuntainen säkätila ei ole pienenpieni tässä satulassa, mutta osalla suokeista on tosi leveä säkä, ja silloin D1 ei sovi. Tämä on asia jota osa sovittajista ei osaa katsoa. Hevoset oireilee tätä esim niin että satula valuu eteen, tai kääntyminen on hankalaa.

D1, niin kuin kaikki muutkin satulat, pitää sovittaa hevoselle ja katsoa sopiiko se.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.