Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pivo pod - onko hyvä?

Lähettäjä: Kannattaako 
Päivämäärä:   9.6.26 21:34:02

Onko järkevä investointi? Ei kuitenkaan ole kovin kallis (alle 200€). Kentällä on yleensä esteet joten meneekö seuranta sekaisin?

Re: Pivo pod - onko hyvä?

Lähettäjä: Hip 
Päivämäärä:   10.6.26 00:06:32

Toimii, ei toimi. En nyt hehkuttaisi. Helposti hukkaa ratsukon, kuvailee maneesin seiniä tms. Ihan kiva silloin kun sattuu toimimaan, mutta en pidä kovin toimintavarmana. Joskus kun meni hermo pivoon, laitoin puhelimen maneesin laidalle kuvaamaan ja annoin pivon pyöriä yksikseen ja hyödynsin ainoastaan kaukosäätimellä tehtävää kuvaamisen käynnistystä ja lopettamista.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.6.26 02:16:14

Minulla ollut jo monta vuotta ja aika hyvin se on tänä aikana kehittynyt. Pienellä kentällä, kun etäisyys Pivoon ei ole kovin pitkä, jää helposti jälkeen laukassa. Muuten kun sen sielunelämän oppii, niin aika harvoin se enää hukkailee. Esteet ei välttämättä sitä sekoita ellei sitten hevonen ole kovin paljon ja jatkuvasti piilossa niiden takana. Mutta en tietenkään sitä voi luvata. Ja vaikka se nyt ratsukon välillä hukkaisikin, riittää kun pyörähtää uudelleen sen edestä niin lähtee taas seuraamaan. Minulla on silver-malli, mutta nyt jos ottaisin, niin ehdottomasti max. Siinä on vähän enemmän vääntöä.

Lähettäjä: pss 
Päivämäärä:   10.6.26 07:43:11

Toimii yleensä ihan hyvin, joskus hukkaa ratsukon, jos on samanvärinen taustan kanssa ja kaukana. Käytän usein.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   10.6.26 11:51:23

Kun löytää vaan itselle sopivat asetukset ja tarpeeksi "kirkkaat" varusteet niin on näppärä. Onko teillä muilla toiminut etävalmennukset? Itse en ole vielä testannut, mutta tarkoitus olisi

Lähettäjä: Matkija 
Päivämäärä:   10.6.26 18:04:19

Kuvaatteko koko ratsastuksen? Vai pätkissä, eli kaukosäätimellä välillä kuvaus poikki?
Itse en haluaisi kuvata koko ratsastusta, kun tulee turhaan niin pitkä video.
Ennemmin kuvaisin pätkiä, mutta siinä se vaikeus, ettei tiedä milloin pivo kuvaa ja milloin ei, kun joskus tosiaan kuvaus on katkennut kesken kaiken.
Pivo jatkaa kuitenkin seuraamista, vaikkei sillä hetkellä edes kuvaisi, niin siitä ei voi päätellä mitään.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   10.6.26 18:07:21

Ei sen pitäisi kesken kaiken katkaista kuvaamista, paitsi silloin jos joku soittaa/laittaa viestiä ja sen takia puhelimen pitää olla - älä häiritse tilassa. Ja itse katkon kyllä kesken ratsastuksen ja pivossa välähtää valo aina kerran kun keskeytät kuvaamisen ja kolmesti kun aloitat.

Päivämäärä:   10.6.26 22:05:34

Minä kuvaan aina pätkissä. Pivoissa on nykyään sallainen ominaisuus, että kuvauksen alkaessa väläyttää salamaa 3 kertaa ja lopettaessa kerran. Siitä tietää mitä se touhuaa kun kaukosäätimen nappia painaa. Ja tosiaan kannattaa laittaa "älä häiritse" -toiminto päälle, koska viestit ja puhelinta saattavat keskeyttää kuvauksen.

Lähettäjä: Matkija 
Päivämäärä:   10.6.26 23:12:14

Kiitos, hyvä tietää että nykyään ainakin on erilaiset valon väläytykset lopetukselle ja aloitukselle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.6.26 14:18:12

Mulla yksi tuttava, joka lähes päivittäin julkaisee someen ratsastusvideoita, jotka on kuvattu pivolla. Voin kertoa että minua ei ainakaan kiinnosta katsoa videota, jossa kamera liikkuu nyppien koko ajan johonkin suuntaan, hevosen ehkä ollessa suurin piirtein ruudussa. Ei siitä nää ratsastuksesta mitään.

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   13.6.26 15:01:43

Sun tuttavalla on asetukset sitten päin peetä. Ei se normaalisti nypi

Päivämäärä:   13.6.26 16:23:08

Varmaan sitten on, hänen videoissa aina hevonen on jo puoliksi liikkunut ruudun ohi, kun kamera nyppää taas vähän hevosen edelle, ja sama toistuu. Ei ole mielestäni mitään katsomisen tai edes postattavan arvoista.

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   13.6.26 18:46:12

Ei varmasti :D mutta ihan ns tasaisesti kuvaa normi olosuhteissa, kunhan asetukset ok

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   13.6.26 23:23:32

Voisitko kertoa tarkemmin pivon sielunelämästä? Haluisin kans oppia siitä lisää.
Paljon haasteita on ollut kun hukkaa ratsukkoa jatkuvasti ja zoomailee seiniin.

Millaiset asetukset teillä sitten pivossa on?

Päivämäärä:   14.6.26 11:46:43

Viivi: onhan sinulla Pivo track sovellus ja siinä on viimeisimmät päivitetykset? Pivo pitää myös saada tukevalle pohjalle, joka ei horju ja heilu (esim tripod) ja sen on oltava vaaterissa. Jos se on vinossa ja puhelin kiinni epätasapainoisesti, sillä voi olla vaikeuksia kääntyä "ylämäkeen" ja sillon tulee hieman viivettä ja nykimistä käännökseen. Asetukset sitten riippuu aika paljon ihan siitä, mikä sattuu omiin ratsastusolosuhteisiin sopimaan. Pienellä kentällä voi olla parempi, että ei pidä autozoomia päällä. Omasta mielestäni ainoa luotettavasti toimiva sijainti Pivolle on keskellä kenttää. Jos et vaihtelet suuntaa usein, ei kannata valita "predictive follow" asetusta. Muuten se saattaa auttaa pysymään perässä paremmin. Autoexposure joskus auttaa hämärässä, mutta itse en sitä juuri koskaan käytä. Jos hevonen on sen värinen, että hukkuu taustaan, pintelit ja värikkäät satulahuovat voi auttaa. Oma Pivo hukkaa ratsastaessa tosi harvoin. Olen käyttänyt jopa silloin kun on toinenkin ratsukko kentällä. Silloinkaan ei ole ongelmaa, kunhan huolehtii siitä, että itse on se joka on lähimpänä Pivoa. Eli esim ohittaa toisen aina sisäpuolelta. Ja jos se hyppäisikin seuraamaan toista ratsukkoa, tarvitsee vaan koukata uudelleen sen edestä niin tarttuu taas oikeaan kohteeseen.

Lähettäjä: omg 
Päivämäärä:   1.7.26 13:35:27

..Onko sinulla pivo max vai silver?

Päivämäärä:   1.7.26 16:25:47

Minulla on silver. Maxissa olisi vähän enemmän vääntöä ja jos nyt olisin ostamassa, niin ottaisin ehdottomasti sen.

Päivämäärä:   1.7.26 17:48:21

On hyvä. Silver malli nyt vuoden käytössä. Käytän 3 kertaa viikossa keskimäärin.

Ongelmia on ollut tökkimisessä. Olin tiputtanut pivon ja se oli mennyt rikki. Korjaus sarjan saa tilattua ulkomailta. En malttanut odottaa sen saapumista eli tilasin uuden pivon.

Korjaan vanhan ja myyn ehkä pois. Pohdin myös jätänkö vara pivoksi.

Tosiaan vaatii hiukan perehtymistä ja opettelua. On hyvä ja toimiva.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   1.7.26 19:14:07

Onkos teillä se kuvauksen niin sanottu vauhti asetus kovimmalla? En nyt muista niitä termejä.
Itsellä muuten kuvannut parhaiten kun minulla itselläni beiget ratsastushousut ja hevoselle beige huopa. Hevonen on siis musta. Vaikka voisi kuvitella, että kuvaisi hyvin kun maneesi valkoinen ja hevonen musta, mutta ei riittänyt pivolle.

Päivämäärä:   2.7.26 16:00:47

Pixem toimii todella hyvin, 6 vuotta ollut aktiivisessa käytössä eikä mitään negatiivista sanottavaa.

Lähettäjä: Harkitsen 
Päivämäärä:   14.7.26 20:58:35

Jos ajattelisi Pivoa etävalmennuksia varten, niin mitä kaikkea siihen tarvitsee? Jalustaa ei näemmä saa enää mistään, mutta käykö muunmerkkinen jalusta jos kierre on sama? Mites sen kuvan saa valmentajalle ja äänet itselle? Tarvii sovelluksen ja kuulokkeet? Rautalangasta saa vääntää ;)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.