Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Fox Stables/ Kirkkonummi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.6.26 12:58:57

Olen kartoittamassa uutta tallipaikkaa laidunkauden jälkeen, ja kiinnostuin tästä paikasta. Nettisivuilla kaikki näyttää olevan ok, mutta omistajan somessa on omituisia päivityksiä joista voisi päätellä että toiminta ei jatku, tai on loppumassa lähitulevaisuudessa. Tietääkö joku tästä, tai onko kokemuksia ko paikasta? Sijainniltaan ja puitteiltaan olisi meille sopiva.

Re: Fox Stables/ Kirkkonummi

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   9.6.26 13:41:47

Omistaja yhtä erikoinen kuin some antaa ymmärtää.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   9.6.26 14:18:59

Omistaja erikoinen ja ehkä turhan puuttuva asioihin. Toiminta loppumassa ja kaikki sopimukset ilm. irtisanottu loppuvaksi elokuun loppuun. Siisti talli mutta pienehkö kenttä.

Lähettäjä: ZiZi 
Päivämäärä:   9.6.26 15:02:45

Onko talli myynnissä vai meneekö vuokralle toiselle yrittäjälle?

Päivämäärä:   9.6.26 15:08:34

No harmi jos näin, eikä tulevasta ole siis tietoa. Täytyy varmaan tehostaa etsimistä jos tuolta on kaikki irtisanottu ja lähtevät etsimään uutta samoilla spekseillä kuin itse olen liikkeellä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.6.26 16:53:40

Voi harmi. Toivottavasti löytyy uusi pitäjä tiloihin

Lähettäjä: Taina 
Päivämäärä:   9.6.26 19:14:42

Etsivät uutta tallinpitäjää mutta asuvat itse vieressä. Kameratkin näyttävät kuvaa heille kotiin.. Sijainti ihan hyvä, mutta onko laitumia ja maastoja?

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   9.6.26 20:28:41

Ei ole laitumia tai juurikaan maastoja. Maneesi on tosi kiva, kenttä aika kapea. Tallissa on ollut mielettömän hyvä hoito, mutta sitähän ei tiedä millaiseksi muotoutuu uudella yrittäjällä.
Talli on myös aika pieni noihin puitteisiin, eli on todennäköisesti hyvin vaikea saada kannattavaksi (asiakkaalle kiva, kun ei ole koskaan ruuhkaa).

Lähettäjä: JK 
Päivämäärä:   10.6.26 08:24:01

Olen tällä hetkellä asiakkaana Fox Stablesilla. Valitettavasti toiminta päättyy elokuun lopussa eikä uudesta jatkajasta ole vielä varmuutta. Todella harmillista sillä hevoset ovat viihtyneet kyseisessä tallissa erinomaisesti sekä tallimestari siellä on alan huippuja. Hoito ollut erinomaista sekä muut asiakkaat aivan ihania. Talli on ihanan rauhallinen, hyvillä puitteilla sekä sijainnilla. Kyllä tässä on muutamat itkut ehditty jo vääntämään toiminnan lopettamisen takia ja minne sitä saa hevosensa seuraavaksi?

Fox stablesilla ei ole laitumia, mutta nurmitarhoja muutama kappale jossa saanut pitää. Maastoja ei oikeastaan ole, mutta ravirata löytyy sekä pieni metsä reitti jota saanut mennä.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   10.6.26 09:58:15

Luulisi kyllä että joku yrittäjä löytyisi pyörittämään tallia kun asiakkaatkin jo valmiina? :)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.6.26 10:46:55

Ensimmäinen kysymys on, että saako toinen yrittäjä toimintaa kannattavaksi ?

Mitä niistä valmiista asiakkaista, jos joudut maksamaan saadaksesi "harrastaa" täysihoitotallin pitoa.

Päivämäärä:   10.6.26 11:58:28

JK: Osaatko sanoa mielipidettäsi mitä tekisit toisin, että paikasta saisi kannattavan? Vähemmän kristallikruunujen kiillottamista?

Lähettäjä: is 
Päivämäärä:   10.6.26 12:04:15

Piste, typerää v-ttuilua.

Jos karsinapaikkoja on 14 (?) ja on kuitenkin täyspitkä maneesi ja muut hyvät puitteet, niin selvähän se on, että yhtälö on todella hankala. Et vaan saa (kohtuullisella tallipaikkamaksulla) riittävästi tuloja kattamaan kiinteitä kuluja, puhumattakaan työntekijän palkasta.

Homma ehkä toimii, jos pitää useita omia hevosia, ja vieraita vain kattaakseen osan kustannuksista. Lisäksi pitää tehdä suuri osa hommista itse eikä maksaa työntekijän kuluja.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   10.6.26 12:09:48

Itse tekemällä voi saada kannattavaksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.6.26 12:23:21

is: Eikö nettisivujen mukaan tallipaikkoja ole 19?

Lähettäjä: is 
Päivämäärä:   10.6.26 12:34:07

En ole katsonut nettisivuja. Ei se 19:kaan vielä autuaaksi tee, tuollaisten tiluksien kiinteät kulut on kovat.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   10.6.26 21:20:24

Miks se omistaja lopettaa tallinpidon?

Päivämäärä:   10.6.26 21:59:06

is, juu ja jos paikkoja olisi 30, pitäisi olla päivittäin kaksi työntekijää, joten minkä kokoinen paikka tuollaisilla fasiliteeteilla olisi kannattava? Jos hevosia 20, sen voi nippanappa hoittaa yhdellä työntekijällä per päivä. Kiinteistäkulut nousevat myäs mitä enemmän hevosia on =kulutus ja neliömetrit lisääntyy.

En usko että mikään maneesitalli kannattaa jos on työntekijöillä hyvät oltavat ja vuokra alle 1100e.

Päivämäärä:   10.6.26 22:34:35

"Miks se omistaja lopettaa tallinpidon?"

Somessa sanoo että oma ikä alkaa painaa. Hän tekee myös ihan muita töitä.

Päivämäärä:   10.6.26 22:43:35

Ei tarvitse arvailla kun katsoo taloustietoja. Joka vuosi on tehty 50-100 tonnia tappiota. Kuten moni muukin paikka. Käsittääkseni piti koko paikkaa lapsenlapselleen, joka nyt lopetti ratsastuksen. Tässä kohtaa lopettaminen on ainoa järkevä teko ihmiseltä, joka ei edes itse ratsasta. Kuten joku sanoi, mikä järki on rahoittaa vieraiden harrastaminen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.