|
Lähettäjä: helppiä
Päivämäärä: 9.6.26 12:15:13
Oon miettinyt pitkään, mitä aion tehdä hevoselleni, kun kesän lopulla on todennäköisesti muutto edessä uuteen kaupunkiin. Sydän sanoo, että otan hevosen mukaan ja jatkan sen hoitamista samaan tyyliin kuin tähänkin asti - lähes täysin itse. Meillä on tän hevosen kanssa niin erityinen suhde ja yksilönä hän on tosi herkkä, joskus haastavakin herkän mielenmaiseman takia. Ongelmia on esim. lastauksessa ja ell-pelko on ihan älytön. Pelkään siis, että näiden asioiden takia päätyisi kotiin, jossa ei rakenneta alusta alkaen luotettavaa sidettä hevoseen.
Hevonen tuli mulle siis ratsastuskoulusta, kun ei soveltunut sinne vaihtuvien ratsastajien sekaan. Osa jutuista on siis opittua käytöstä noilta ajoilta! Oon miettinyt myös ylläpitoa, sillä järki sanoo hevosesta luopumisen kokonaan/osittain olevan järkevämpi vaihtoehto...mitä hittoa tässä nyt tekee? :D Tietyssä mielessä olen päättänyt, että hevoseni elämä "päättyy minuun", mutta onko opiskelun, töiden ja sosiaalisen elämän ylläpitäminen täysin mahdotonta?
Joo tiedän myös monen muun selviävän tällaisista ajoista, ehkä nyt vain stressaan liikaa...toisaalta ajattelen myös, että elämäni hevosen myyminen/ylläpito/joku muu diili vain opiskelujen takia on liian kevyt peruste luopua :( Kaikki vertaistuki, järkevät ajatukset ja kokemukset tervetulleita! Oon niin hukassa, että kaikki puhe varmasti auttaa.
|