|
Lähettäjä: Hmm
Päivämäärä: 7.6.26 09:53:10
Jos et halua paukkuliiviä, niin kannattaa kokeilla, olisiko Tipperary Eventer Pro sopiva, mulle ainakin sopii ja on mukava päällä ja sen verran ohut, että päälle mahtuu hyvin vaatetta kylmillä keleillä. On uutena kallis, mutta käytettynä niitä löytyy halvemmalla. Tämän kanssa en ole tippunut, joten en tiedä, miten hyvin suojaa. Toisen paksumman 3-tason turvaliivin kanssa sain kylkiluun murtuman, joten ihmeisiin ei mikään turvaliivi pysty, ei edes paukkuliivi. Mutta ilman turvaliiviä olisin silläkin kertaa saanut todennäköisesti pahemmat vammat niin kuin edellisellä kerralla, kun tipuin ilman turvaliiviä. Olen katsonut paukkuliivien kuvia, että miltä näyttävät täyttyneinä, niin rintakehän ylä-/sivuosassa ei ole niissä ilmatyynyä eli jos tulee maahan käsi ylhäällä ja ja rintakehän sivu-/yläosa edellä (niin kuin minä kahdesti), niin suojaa ei ole. Tämä yksi somesta tuttu henkilö myös sai useamman kylkiluun murtuman paukkuliivin kanssa tippuessa. Mutta monien muiden kehon osien vammoilta paukkuliivit toki suojaavat. Ja jos liivi on mukava päällä, niin sitten sitä tietysti todennäköisemmin käyttää, mikä edistää suojaavaa vaikutusta :)
|