Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Bates & Arena satulat

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   5.6.26 08:43:24

Onko teillä kokemuksia varsinkin Bates & Arena koulusatuloista?

Me ollaan käyty oman hevosen kanssa montaa eri merkkistä satulaa läpi ja ei oikein tunnu sopivaa löytyvän. Hevonen on lyhytselkäinen mutta vaatii ison lapatilan, myöskin ongelma on että satulat valuvat eteen lavoille. Satula pitäisi olla 17 tuumainen mutta ei voi olla kovin pitkä sellainen tai menee liian taakse hevosen selässä. Ollaan kahlattu satula comin satulat ja ei oikein sopivaa löydy. Nyt mietin löytyisikö Bates tai Arena malleista sopivaa. Näistä minulla ei ole mitään mielikuvaa ja vähän mietityttää, kun heillä ei ole tätä vuokrauspalvelua vaan pitää ostaa omaksi. Aika kallis harjoitus on myös se jos ostaa sieltä väärän satulan, joten haluaisin vähän kokemuksia varsinkin koulusatuloista.

Re: Bates & Arena satulat

Lähettäjä: Bates 
Päivämäärä:   5.6.26 08:52:58

Olen ostanut Bates satulan . Sain hyvän aikaa testata , ja vuokrauskaan ei ollut pois suljettu . Myös ns sovitustakuu saatiin . Useat Bates ja Arenat myyjät ja sovittajat ovat itsenäisiä yrittäjiä , ja jokaisella omanlaisensa käytäntö. Kokeile .

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.26 09:21:18

Toristahan noita saa edullisesti niin ostaa ja myy pois jos ei ole hyvä.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   5.6.26 09:27:05

Torista vaan. Yksi yrittäjistä myy liian pitkiä satuloita. Väittävät ettei haittaa, koulutetut satulasepät eri mieltä.

Lähettäjä: zeij 
Päivämäärä:   5.6.26 10:06:06

Ei kai näissä ole mitenkään erityisen lyhyet paneelit istuimeen nähden.

Oma mielipiteeni on, että ne Wintecit ja Batesit, joissa olen itse istunut, ovat ratsastajalle karmeita istuttavia. Istumen leveys ja tasaisuus siinä istuiluiden paikkeilla on ihan liian leveä ja reunat "terävät". Tuntuu, niinkuin laudan päällä istuisi. Leveälantoiselle voisi olla parempi. Mutta tätähän aloittaja ei kysynyt.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   5.6.26 11:44:28

Joo aika huuhaata että näitä voisi käyttää selkeästi liian pitkänä.
Kyllä joo se runko osittain määrää satulan pituutta, mutta ei ne paneelit voi olla ihan hirveästi ylipitkät oli runko minkä mittainen hyvänsä. Älkää ny ihan kaikkia höpötyksiä uskoko.
Myyjä myy.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.