Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Varottaisitko muita tallinpitäjiä

Lähettäjä: Tiuhti 
Päivämäärä:   3.6.26 23:28:42

Paikkakunnalle on kotiutunut muuan nettihuijari, joka mitä ilmeisimmin jättää myös tallivuokrat maksamatta. Tai näin hyvin moni on kertonut ja monessa someryhmässä hänestä saa lukea. Miten tällaisen ihmisen saa ihmisten tietoisuuteen, jotta yrittäjä voi välttyä tappioilta? Vai antaisitko vaan olla?

Re: Varottaisitko muita tallinpitäjiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.6.26 00:08:53

FB tallipaikkahuijarit

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   4.6.26 08:39:19

Jos on tämä mikä oli meidänkin tallilla niin on tosi hyvä puhumaan. Ihmiset antaa sille mahdollisuuden kun osaa halutessaan olla todella kiva. Siis ainoastaan niille joista haluaa hyötyä jotenkin, muita ei huomioi.

Eipä siinä muu auta kun aina kysellä historia, missä talleissa on ollut ja soitella niille. Ja pitää vaikka sääntönä, että ottaa aina 3 kuukauden tallivuokran ennakkoon, sillä tästä pääsee eroon kun on täysin rahaton.

Lähettäjä: Oeol 
Päivämäärä:   4.6.26 08:44:28

Kertokaa nyt vähän edes nimikirjaimia. Mulla tulossa tallipaikalle porukkaa niin olisi kiva jos varotettaisiin ennen ongelmia

Päivämäärä:   4.6.26 08:47:25

Oeol, liity tuohon FB ryhmään. Ja kysy tulijoiden historia ja soita edellisille tallinpitäjäjille (tälläkin tapauksella niitä riittää...) Siinäpä se.

Lähettäjä: Oeol 
Päivämäärä:   4.6.26 08:50:04

Olen ryhmässä, mutta ei siellä tunnu oikein olevan mitään päivityksiä. En usko että porukka uskaltaa kirjoitttaaa

Päivämäärä:   4.6.26 09:02:40

No sitten selvität tulijan tallipaikkahistorian. Tämäkin lentänyt aina muutamien kuukausien välein talleista ulos kun ei maksa vuokria. Heinäntoimittajallekin paljon velkaa ainakin yhdessä paikassa.

Päivämäärä:   4.6.26 09:28:27

Varottaisin.

Lähettäjä: ........ 
Päivämäärä:   4.6.26 09:35:19

Nimikirjaimet kiinnostaa. Kaikki kun ei ole facebookissa..

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   4.6.26 09:40:05

Tottakai pitää varoittaa! Jo se että on nettihuijari riittää ennakoimaan ongelmia vaikka vuokrat maksaisi. Saati se että on ollu ongelmia tallvuokrien kanssa tai tallilla.

Toki on hankalia tallinpitäjiä mutta jos ongelmia on useammassa paikassa niin silloin syy lienee asiakkaassa.

Lähettäjä: tud 
Päivämäärä:   4.6.26 10:06:39

Nimikirjaimet ja sijainti?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   4.6.26 10:14:25

Minä ainakin arvostaisin, jos tällaisista asioista varoitettaisiin etukäteen. Meillä on sekä tallipaikkoja että ratsastuskoulu, ja pidän tärkeänä rehellistä tietoa niin tallipaikan vuokraajista kuin ratsastuskoulun asiakkaistakin silloin, kun kyse on aidosti ongelmallisesta käytöksestä tallinpitäjiä tai muita asiakkaita kohtaan.

Kaikenlaista täytyy toki osata sietää, eikä täydellisiä ihmisiä ole. Haluan kuitenkin pitää etäällä hulluimmat sekä henkilöt, jotka kieroilevat muutoin. Erityisen hankalina pidän niitä, jotka osaavat antaa itsestään erittäin miellyttävän ja vakuuttavan kuvan, mutta joiden toiminta myöhemmin paljastuu täysin toisenlaiseksi.

Suurimpana ongelmana en edes pidä sitä, jos muutama satanen tai parikin tonnia jää saamatta, vaan sitä, jos toimitaan yleisemmin epärehellisesti, aiheutetaan ristiriitoja ja kiusataan muita ihmisiä. Koska vääränlainen asiakas porukassa aiheuttaa tallin ilmapiirille huonoa mainetta ja asiakasmenetyksiä enemmän kuin mitä esimerkiksi parin kuukauden tallivuokran menetys kirpaisee.

Lähettäjä: /// 
Päivämäärä:   4.6.26 10:20:51

Mä en välttämättä soittaisi edelliselle tallinpitäjälle, sillä siinä unohtuu asia jos toinenkin kertomatta, kun halutaan ongelma-asiakkaasta eroon. Soita sitä edeltävälle, niin jo alkaa juttu luistaa.

Lähettäjä: annie 
Päivämäärä:   4.6.26 10:24:19

Pitäkää kuitenkin mielessä että joskus varoituksia tehdään kiusaamismielessä!

Olen itse ollut paikalla kun tallin pitäjää kismitti asiakkaan vaihtaminen toiseen ratsastuskouluun ja hän käski toisen asiakkaan levittää omilla suhtaillaan tästä vaihtajasta sinne uuteen paikkaan väärää tietoa. Kuten että on kiusannut ja ollut ongelmia raha-asioissa vaikka ei pitänyt paikkansa.

Itse olen kerran varoittanut todellisesta kiusaajasta ja kieroilijasta siis joka keksi ihan järkyttäviä valheita ihmisistä toinen toisilleen ja juurikin sanoi aina "haluan varoittaa että henkilö x on täysin kiero ja hullu - älä ota kaveriksi / asiakkaaksi / heitä pois tallilta". Harmi vaan kun minua ei ilmeisesti uskottu koska kyseinen nainen osaa olla todella charmikas ja vakuuttava ja vielä vetää aina muiden ns. uskottavien / osaavien nimiä mukaan juttuihin saadakseen vakuuttavuutta.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   4.6.26 10:38:54

Ehdottomasti pitää varoittaa muita tallinpitäjiä. Fb-ryhmä on hyvä, mutta ihan puskaradion kautta kannattaa laittaa sanaa leviämään. Kukaan ei halua maksukyvyttömiä asiakkaita riesakseen, eikä käytökseltään epävakaita hulluja. Ja kuten tuossa joku jo mainitsikin, niin tallinpitäjät, tutkikaa uuden asiakkaan taustat etukäteen, niin voitta säästyä paljolta!

Uudellamaalla (erityisesti Tuusula/Mäntsälä alueella) yksi täti ainakin on jo yleisesti hyvin monen tallinpitäjän tiedossa, nimikirjaimet K.L.

Päivämäärä:   4.6.26 10:56:34

En mä ainakaan laita mitään nimikirjaimia. Niin kuin jo sanoinkin, kysy muutama edeltävä tallipaikka ja tiedustele sieltä. Hyvä neuvo tosiaan on kysyä nykyistä edeltävästä parista paikasta. Tai tämän kyseisen tapauksen kanssa pyytää ennakkoon tallivuokrat 2-3 kuukaudelta, ei sillä ole rahaa niitä maksaa. Ja jos oliskin niin heti irtisanominen kun seuraava jää maksamatta eikä uskoa vakuutteluja.

On siitä täälläkin ollut keskustelua, laita kyssäri "onko henkilö X hyvä asiakas", topa poistuu pian, mutta saat jotain osviittaa...

Lähettäjä: w 
Päivämäärä:   4.6.26 11:44:36

Eihän esimerkiksi työnhakijan nykyiseltä työnantajalta voi luottaa saavansa rehellistä vastausta. Kuka kehuisi maasta taivaisiin työntekijän tai asiakkaan jonka haluaa pitää? Järkevämpää on mainostaa sellaista josta haluaa eroon.

Juuri kuten todettu niin kannattaa mieluummin kysellä vähän kauempaa historiasta jos haluaa tietää totuuden.

Varoitteluille ei kannata muutenkaan antaa liikaa painoarvoa. Niitä kun tehdään ihan kiusaamismielessä sekä omat jäljet häivyttääkseen. Silti sanon että haluan kuulla varoitukset mutta niistä on sitten osattava tehdä oikeat johtopäätökset mikä voi olla joskus todella vaikeaa.

Esimerkiksi meille tuli toiselta tallilta perhe jonka mukaan tp oli täysin hullu kiusaaja ja kieroilija kuten asiakkaansakin. Ei tietysti suoraan uskottu mutta heillä kuulosti olevan hirveä hätä ja tarve päästä sieltä pois lapsineen ja vaikuttivat tosi herttaisille ja mukaville. Eikä siinä oikein voinut lähteä soittamaankaan että oletteko oikeasti täysin hulluja kiusaajia ja kieroja kuten asiakas sanoo? Tämä perhe varoitteli että toiselta tallilta ei saa ketään ottaa asiakkaaksi koska tosiaan ovat näitä täysin hulluja ja kieroja kiusaajia.

Vuoden päästä tilanne selvä: ovat ihan itse ne täysin hullut ja täysin kierot jotka keksi ja levitti valheita niin tallinpitäjistä kuin tallien asiakkaista toinen toisilleen. Ja meno ollut samanlaista aiemmillakin talleilla. Ilmeisesti kyseessä voimakas kateus ja tarve varmistella omia etuuksia viemällä muilta mahdollisuuden epäluottamuksen synnyttämisen ja muunlaisen maineen pilaamisen kautta.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   4.6.26 11:51:52

"Eihän esimerkiksi työnhakijan nykyiseltä työnantajalta voi luottaa saavansa rehellistä vastausta. Kuka kehuisi maasta taivaisiin työntekijän tai asiakkaan jonka haluaa pitää?"

Ei tuo nyt ihan niinkään mene, ainakaan jos on tallipaikoista kyse. Mulla on aina ollut hyvä syy vaihtaa ja tiedän, että jos uuden paikan pitäjä olisi soittanut olisi mut kehuttu. Tosin puskaradio laulaa, mulla on hyvä maine, joten tallipaikkaa ei ole ollut vaikea saada.

Tallinpitäjä en ole ollut koskaan, mutta tehnyt tallitöitä. Yksi hälytysmerkki potentiaalisesta asiakkaasta on, että haukutaan edellinen paikka.

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   4.6.26 12:12:04

Se on tyhmää laittaa nimikirjaimia: hyvällä kaverilla on samat nimikirjaimet ja sama hevosmäärä kun yhdellä huijarilla ja hän vaihtoi paikkakuntaa työn takia, eikä sitten edellä mainituista syistä ollutkaan niin helppoa löytää talli paikkaa. Onneksi kaveri on varakas tyyppi ja maksoi hevosista muutaman kk takuuvuokran, mutta tavallaan turhaan.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   4.6.26 14:17:30

Eli ap ei ole edes varma, jättääkö vuokrat maksamatta, mutta kovin tekee mieli pistää paskaa tarinaa eteenpäin!

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   4.6.26 14:33:39

Oli myös rikollinen, yksistään se jo riittää.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   4.6.26 16:12:19

Mistä aloittaja tietää että henkilö on nettihuijari? Oletko nähnyt tuomion asiasta?

Ja mitä tarkoittaa "mitä ilmeisemmin jättää maksamatta". Ei siis ole mitään todisteita että joskus olisi jotain jättänyt maksamatta?

"Hyvin moni on kertonut" -> Onko kyse narsistin uhrista josta narsisti vain keksii näitä tarinoita levitykseen?

Jotkut jutut ja tarinat vaan lähtee "lentoon ja levitykseen" turhan hatarilla pohjilla. Jos pilaat henkilön maineen kertomalla valheita voit syyllistyä esimerkiksi kunnianloukkaukseen jos oman älysi olisi pitänyt kertoa että puhut hyvin epävarmaa asiaa.

Lähettäjä: kuda 
Päivämäärä:   4.6.26 20:14:07

Näiden huijareiden vuoksi on rehellistenkin vaikea saada tallipaikkaa...

Ostin ekan oman hevosen ja halusin sille tallipaikan tietyltä seudulta. Kyselin tallipaikkoja ja joka paikassa intettiin edellisten tallinpitäjien yhteystietoja, että voivat tarkistaa taustani. Sanoin, ettei sellaisia ole, kun tämä on ensimmäinen oma hevoseni ja ensimmäistä kertaa haen tallipaikkaa. Muutama paikka ei ottanut minua asiakkaaksi, kun ei ole edellistä tallinpitäjää, jolta kysellä asiakkaan taustat. Ei auttanut sanoa, että voin aivan hyvin maksaa vaikka kolmen kuukauden vuokran takuuvuokrana + ekan kuun vuokran etukäteen osoittaakseni, ettei tarkoitukseni ole pitää hevosta kenenkään tallilla ilmaiseksi ja kadota maksamatta mitään. Annoin myös luvan tarkistaa rikosrekisterini. Se on tyhjää täynnä. Mutta ei riittänyt...

Sain sitten tallipaikan eräältä tallilta, jossa viihdyin hevoseni kanssa useamman vuoden. Sitten se muutti melkein naapuritalliin. Syynä se, että halusin hevosen pienemmälle tallille. Mutta ainakin sain tallinpitäjältä kehut ja hyvät suositukset eteenpäin. Aina siivosin jäljet, maksoin kaiken ajoissa ja mukisematta, olin ystävällinen ja osallistuin kaikkiin talkoisiin ja hevosenikin oli ongelmaton ja helppo.

Päivämäärä:   5.6.26 07:23:56

nimimerkki m, ei savua ilman tulta. Minusta ei tuollaisia juttuja liiku koska niihin ei ole aihetta. Tuo perustelu on vain huijareiden käyttämä, että jos ei ole todisteita niin on vaan kateellisten panettelua. Tämän tietämäni tapauksen vuokrien maksamatta jättämisen olen kuullut kahdelta tutulta tallinpitäjältä itseltään, pari tallia muiden tuttujen välityksellä tyyliin "nyt se sai lähdöt sieltä uudelta talliltakin kun ei ole maksanut vuokria".

En kuitenkaan laita edes nimikirjaimia juurikin koska huijarit ja heidän kaverinsa uhkailevat kunnianloukkauksilla yms kun "en ole hankkinut todisteita".

Siksi toitotan vaan: kysy tallipaikkahistoria. Pyydä takuuvuokra, rahattomalla ei usein ole siihen varaa. Älä usko vakuutteluja, huijarit ovat usein taitavia manipuloimaan ihmisiä, ovat hyvin uskottavia ja mukavia halutessaan. Näiden parin tutun tallinpitäjän vaikeuksia tämän tyypin kanssa seuranneena en haluaisi samaa harmia kenellekään muulle.

Päivämäärä:   5.6.26 07:51:45

Tottakai varottaisin.

Lähettäjä: Jenna 
Päivämäärä:   5.6.26 08:06:21

Itse arvostaisin jos varotettaisiin. Yhden kerran menin lankaan kun huijari osasi puhua vakuuttavasti ja olla tosi mukava.Ongelmia kun alkoi tulla,juttelin tuttujen lanssa niin he tiesivät,että on pystyssä sinne tänne ja tonne.Onneksi meille tullur isoa vahinkoa,mutta satoja euroja kumminkin. Päästiin hevosesta hyvin äkkiä eroon.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   5.6.26 09:48:09

Ehdottomasti olen siis samaa mieltä että "rehellisiä" varoituksia on hyvä tehdä. Ja pitäisi tehdä vielä enemmänkin. Voit kertoa omakohtaisen kokemuksen: "Minulla kävi tämän henkilön kanssa näin." Ja kannattaa ottaa yhteyttä suoraan eikä laitella mitään nimikirjaimia minnekään someen/nettiin. Silloin voi kysellä haluttaessa lisätietoja sekä arvioida tiedon luotettavuutta paremmin.

Tosiaan huijareita on olemassa. Tarkoitin sitä että omalta osalta olen saanut opetuksen että huijari ei ole aina se kenen se sanotaan olevan.

Itse kun olen ollut narsistisen manipuloinnin uhri. Niin tämä henkilö väitti kieroiksi huijareiksi muita vaikka osoittautui olevan se itse. Keksi täysin tekaistuja tarinoita kuinka joku olisi esim. varastanut seuran rahat ja jättänyt tunnit maksamatta ja tullut heitetyksi pois ratsastuskoulusta. Ja valitettavastihan ihmiset eivät osaa kyseenalaistaa aikuisen varsin herttaiselta vaikuttavan ja vakuuttavan henkikön puheita tarkoituksellisiksi valheiksi.

Ja se mikä on ikävää niin tällaiset valheet jäävät helposti elämään vuosikausiksi.

Lähettäjä: Tiuhti 
Päivämäärä:   5.6.26 22:56:32

En löydä tallaista tallipaikkahuijarit ryhmää, onkohan yksityinen. Tavallisissa huijarit ryhmissä on kyllä tuotu nimi monta kertaa esiin ja tehdyt rikosilmoitukset.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.