Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten takaisin hevosten pariin?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.6.26 21:59:10

Harrastin hevosia 12-18 ikävuodet. Kävin tunneilla ja liikutin sekä hoidin yksityisiä. Välillä nuo entiset hevoset joita myös hoidin tulee uniin.

Asun syrjässä ja täälläpäin on kyllä huonosti tarjolla ratsastuskouluja ja vuokrahevosiakin olen katsellut varmaan vuosia. :D kun jouduin lopettamaan yksityisten hoitamisen, muistan miettineeni että lopetan kokonaan, sillä ratsastuskoulussa en halunnut jatkaa eikä omaan ollut varaa.

Olen ollut 12 vuotta ratsastamatta ja kerran, pari tänä aikana käynyt yksityistunnilla. Perusjutut on edelleen lihasmuistissa ja tasapaino ihme kyllä myös. Monesti olen halunnut aloittaa ratsastuksen uudestaan, mutta kun en löydä mitään järkevää paikkaa harrastaa.

Nyt olisi aikaa ja rahaa, mitähän sitä keksisi? Vai pitääkö unohtaa kokonaan. Mitään suhteita minulla ei ole hevosia harrastaviin enää ja onhan tässä ajassa muuttuneet varusteet ja kaikki valtavasti.

Re: Miten takaisin hevosten pariin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.6.26 22:15:16

Paikalliseen/alueen fb hevosteluryhmään ilmoitusta. Varsinkin syrjäisemmällä alueella voi löytää kivankin liikutushevosen jopa ilmaiseksi.

Lähettäjä: Fcv 
Päivämäärä:   4.6.26 01:34:11

Mene aikuisten kesäleirille.

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   4.6.26 06:48:26

Suosittelen myös fb-ryhmää. Joku paikallinen ryhmä on varmasti olemassa vaikka ei suoraan hevosteluryhmä olisikaan. Sinne vain viestiä, että kaipaat hevosystävää.

Lähettäjä: baa 
Päivämäärä:   5.6.26 17:27:02

Olen miettinyt samaa. Nuorena tuli oltua tallilla aina ja tein tallilla oikeastaan kaiken, paitsi ajoin traktorilla, kengitin ja aamutallin. Muuten hoidin hevoset ja tallin ja pystyin olemaan vastuussa, vaikka tallinpitäjä oli yön muualla, esim. klinikalla toisella paikkakunnalla hevosen kanssa tai joskus leikkauksen jälkeen saikulla. Tuolloin irtokengät laittoi ja traktorilla ajoi hänen naapuritontilla ajava veljensä ja aamutallin hoiti joko tallinpitäjän veli tai heidän äitinsä, joka myös asui ihan vieressä.

Ratsastuskoulut ei jotenkin tunnu yhtään omilta. Kaipaan nimenomaan tallitöitä ja hevosten hoitoa ja myös itsenäistä ratsastusta. Tai en oikeastaan edes ratsastusta. Ajamista lähinnä, kun pyörin vuosia ravitallilla. Aikuisena on hevostelu ollut toooodella epäsäännöllistä ja tapahtunut lähinnä synnyinpaikkakunnallani. Olen jo 20 v asunut muualla.

Mistä tällainen nelikymppinen löytäisi mielellään pienemmän tallin, jossa pääsisi siivoamaan karsinoita ja tarhoja, lakaisemaan, haravoimaan, harjaamaan hevosia, putsaamaan varusteita, ehkä taluttelemaan, ajamaan tai ratsastamaan? Mutta ratsastajana en ole mitenkään osaava enkä siis etsi ratsastettavaa hevosta, lähinnä ratsastus olisi siis humputtelua, mutta ensisijaisesti etsinnässä olisi tallityöt ja hevosten hoito.

Olen normaalipainoinen ja sopusuhtainen ja minulla on ihan hyvä kunto, eli jaksaisin kyllä tallitöitä tehdä. En lyllerrä, ähki ja puuskuta. Jostain syystä ihmisillä on se mielikuva keski-ikäisistä, että ovat puuskuttavia plussapalloja... No, minä en ole, joten fyysisetkin hommat onnistuu.

Lähettäjä: Terppa 
Päivämäärä:   5.6.26 21:57:14

Meille sais tulla ilomielin, ei vaan koskaan paikkakunnat täsmää

Lähettäjä: Smitten 
Päivämäärä:   6.6.26 06:04:25

Olisin kiinnostunut hoitelemaan tallia ja hevosia, jos Espoo-Kirkkonummi aluella olisi tarvetta syksyllä "tallimummolle"

Lähettäjä: Äö 
Päivämäärä:   6.6.26 07:50:36

Käy uudestaan kiertämässä ja tutustumassa niihin ratsastuskouluihin. Monessa on meno vuosien varrella muuttunut. Hyvät opetushevoset kun löydät, siitä on helppo aloittaa kehittyminen.

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   6.6.26 08:22:16

Minäkin ottaisin erittäin mielellään aikuisen kotitallille. Yhden olen saanut, kun alkoi vuokrata lapselleen yhtä hevosta. Nyt ratsastaa myös itse pidemmän tauon jälkeen, ja ovat käyneet jo pari vuotta. Ainut heillä, että aika kontrolloiva mies, joka rajoittaa.
Muuten meille on ajautunut vain teinejä, joita en enää ota taakaksi, jos vanhemmat ovat passiivisia.
Itseohjautuva aikuinen olisi kiva, mutta harvalla tuntuu olevan aikaa ja viitseliäisyyttä, vaikka joskus olen paikallisissa fb-ryhmissä huudellut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.