|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 4.6.26 07:22:42
En ole koskaan käynyt maaseudulla tallilla, jossa hevosia ei olisi itse haettu tarhasta tai pihatosta, joten mielestäni se on täysin normaalia. Kaupunkitalleilla hevoset on usein karsinoissaan, mutta itse suosisin tosiaan sitä, että hevoset saavat olla enemmän ulkona ja ne haetaan itse sieltä. Ei kai hevosmiestaidot ole niin kadoksissa, ettei hevosia enää osata sen vertaa käsitellä? Opetetaanko ihmisille nykyään muuta, kuin ratsastusta?
Ei nykyisellä tallilla ratsastuksenopettaja oikein edes voisi hakea hevosia joka tunnille valmiiksi pihatosta hoitopaikalle, koska on pitämässä tuntia ja on usein ainoa työntekijä paikalla. Tuntilaiset kyllä tuntevat hevoset, ne ovat kilttejä ja hyvin koulutettuja eikä kukaan laumakaveri koskaan yritä ryysätä samaan aikaan portille vaan touhuavat rauhassa omia juttujaan. Mahdollisia uudempia tuntilaisia auttavat vanhat kävijät, sekä hevosen hakemisen että varusteiden suhteen. Toivottavasti muuallakin, olisi sääli jos yhteisöllisyys olisi ihan kuollut käsite. Toimii hyvin näin, ainakin meidän tallilla.
|