Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  kuukupin käyttö ratsastuksessa

Lähettäjä: liisu 
Päivämäärä:   2.6.26 12:24:08

Moi,
kaipailisin kokemuksia, pystyykö kuupin kanssa ratsastamaan, vai tyhjeneekö kuppi esim kun istuu ravia, jolloin voisi kuvitella, että pääsee sisuksissa painautumaan ja vuotamaan :D Kiitos!

Re: kuukupin käyttö ratsastuksessa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.6.26 12:25:04

Pystyy ratsastamaan, ei se mihinkään vuoda

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.26 12:27:50

On tullut koettua se että kuppi vuotaa ratsastustunnilla ja pahasti. Se luttaantuu ja ikäänkuin pumppaantuu yli liikkeessä eli voi sitä käyttää mutta parempi olisi tamponi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.26 12:42:02

Ei mitään ongelmaa

Päivämäärä:   2.6.26 13:14:50

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 2.6.26 12:27:50

On tullut koettua se että kuppi vuotaa ratsastustunnilla ja pahasti. Se luttaantuu ja ikäänkuin pumppaantuu yli liikkeessä eli voi sitä käyttää mutta parempi olisi tamponi.

Tätä juuri mietin, että lyttääntyykö ja päästää kaiken ulos, olisi kamala tilanne, siksi en ole uskaltanut koittaa :O

Päivämäärä:   2.6.26 13:17:42

Laita edes iso side lisäksi, mulla ei ollut...

Riippuu toki paljon kunkin anatomiasta ja liikkeestä mutta tosiaan kaikki tulvi yli.

Päivämäärä:   2.6.26 13:39:38

Mulla on aina side lisäksi, koska välillä pursuaa yli.

Päivämäärä:   2.6.26 13:45:37

en käytä siteitä, vihaan niitä :D ja muutoinkin aina string malliset alkushousut käytössä. Täytynee siis jatkaa ratsastukset aina tamponin kanssa.

Päivämäärä:   2.6.26 14:18:08

kammottava keksintö, mutta taitaa olla heppatädin keksintö.

Päivämäärä:   2.6.26 14:47:50

Hyvin on toiminut useita vuosia. Itse en ainakaan onnistu pumppaamaan emätintä ratsastaessa, mutta en tiedä pitäisikö :D

Päivämäärä:   2.6.26 14:49:19

Hyvin toimii, kun on oikein asetettu. Ilmeisesti ei sitten sovi vaan kaikille

Päivämäärä:   2.6.26 15:00:52

"Hyvin toimii, kun on oikein asetettu. Ilmeisesti ei sitten sovi vaan kaikille"

Sepä, että sitten kun se kerran onkin vähän vinossa niin koko lasti lorahtaa kerralla. Tamponissa pysyy edes osa vuodosta vaikka tamponi olisi täynnä tai jotakin.

Lähettäjä: Qwerty 
Päivämäärä:   2.6.26 18:17:08

Reilu 10 vuotta käyttänyt ja ei mitään ongelmaa. Pystyy urheilemaan, ratsastus, juoksu ja sali. Koskaan ei ole falskannut yli.

Ilmeisesti tosiaan ihmisestä kiinni että toimiiko/sopiiko. Itse siinä onnellisessa asemassa että sopii, loisto keksintö!

Lähettäjä: niinpä 
Päivämäärä:   2.6.26 19:27:57

Kysehän on vuodon määrästä, loiskuuko yli. Siksi on eri kokoluokan tamponejakin. Pieni vähävuotoiselle, superplus runsaaseen vuotoon. Side on hyvä olla tamponiakin varmistamassa. Pillerit vähentävät vuotoa, pilleritön vuotaa enemmän. Hyvää satulaa ei kannata pilata.

Päivämäärä:   2.6.26 19:30:59

"Kysehän on vuodon määrästä, loiskuuko yli."

Anatomiasta myös. Jos on matala kohdunkaula niin se saattaa asettua kupin sisään jolloin kupissa on erittäin vähän tilaa = tulee yli pienestäkin vuodosta.

Lähettäjä: Yolo 
Päivämäärä:   2.6.26 20:02:56

10 vuotta käyttänyt itsekin eikä koskaan ratsastaessa pettänyt. Te joilla falskannut, onhan kuppi varmasti asennettu oikein? Sen pitää aueta sisälle laittaessa eikä jäädä lyttyyn.

Päivämäärä:   2.6.26 20:53:04

Just perus hötöä, jos itselle ei ole käynyt niin, ei voi käydä muillekaan vaan on väärin asennettu. Kukaan muu kun itse ei osaa eikä tajua mitään. Ei vaikka kuppia olisi käytetty parikyt vuotta. Mut varmaan oli väärin, poikittain jopa.

Mutta aloittajalle, jos vuoto on pikku liri niin varnaankin se pysyy siellä missä pitää.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.6.26 22:24:33

Aivan super kaikessa, myös ratsastaessa.

Päivämäärä:   3.6.26 07:42:33

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 2.6.26 14:18:08

kammottava keksintö, mutta taitaa olla heppatädin keksintö."

Just kammottavaksi mäkin kuvailisin tätä kuukautissuojaa, joka ei aiheuta mulle iho-oireita niin kuin tamponit ja kertakäyttösiteet.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.6.26 09:30:44

Mulla on pari kertaa kuppi alkanut falskaamaan tunnilla (eli kun ratsastan kunnolla), mutta tämä johtui siitä että oli se kovin vuotopäivä (kaksi ensimmäistä päivää) enkä ollut ythjentänyt kuppia juuri ennen tuntia. Liikunta ainakin itselläni nopeuttaa verenvuotoa, joten kuppi ollessaan melko täynnä luttaantuu kai urheillessa ja falskaa.

Tätä ongelmaa ei ole ollut koskaan jos olen tyhjentänyt kupin ennen ratsaillenousua.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   3.6.26 12:22:51

Mulla on toiminut hyvin. Mutta sen verran runsaat kuukautiset, että pahimmillaan vuotaa tunnissa yli. Silloin ihan sama onko selässä vai missä, mutta yli tulee. Toki siinä kohtaa kiertoa myös kivut sellaiset, että ratsastus haastavaa.

Kiitos hormonikierukan ei ole enää tätä ongelmaa.

Päivämäärä:   3.6.26 16:27:41

Nyt ymmärrän miksi suurin osa koulusatuloista on mustia.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   5.6.26 07:14:12

Mulla on kuukuppi ollut käytössä, myös ratsastaessa, viimeiset 25vuotta eikä ole ihan rehellisesti kertaakaan vuotanut hevosen selässä istuessa. Toki jos kauheat tulvamenkat niin se kannattaa tyhjentää just ennen ratsastamaan lähtöä, falskaa helpommin jos aivan piripintaan täyteen pääsee. Oikein asettaminen on se juttu.

Päivämäärä:   5.6.26 10:08:04

Joskus muistan kupin vuotaneen ratsautuessa, kun jalka nostetaan lautasten yli. Siinä kuppi voi hörpätä ilmaa tms, jolloin neste läikkyy (jos kuppi täynnä). Sama ilmiö on tullut myös pilatestunnilla joskus.

Mutta muuten riittää kun tyhjentää vähän ennen tuntia ja asettaa huolellisesti paikalleen. Silloin pitää kyllä täysin.

Päivämäärä:   5.6.26 12:03:19

Mä oon käyttänyt kuutisen vuotta ratsastaessa, eikä ole kertaakaan vuotanut.
Kerran työpäivän aikana oli vähän valuttanut huti, kun olin laittanut huonosti.

Mulla on kyllä tosi niukat menkat, eli ei vaaraa kupin tulvimisesta muutenkaan.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   5.6.26 16:34:57

Oon käyttänyt pari vuotta ja runsaimpina vuotopäivinä on muutamasta vuotanut yli nimenomaan ratsastaessa. Käytän sidettä lisänä ja pyrin tyhjentämään vielä juuri ennen ratsastamaan lähtöä. Muuten kuppi on kyllä tosi kätevä ja huoleton!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.