Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Satula.com, suositteletko?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.26 21:25:04

Uudelle hevoselle satula etsinnässä ja satula.comia mietin että josko sieltä tilaisi satula-auton.
Mutta valitettavan paljon kuullut että ammattilaiset myy epäsopivia satuloita. Haluavat myydä jonkun tietyn merkin ja usein vielä kalliin satulan. Vaikka ei välttämättä sitten ihan paras istuvuus olisikaan.

Voiko satula.comin sovitukseen luottaa?

Re: Satula.com, suositteletko?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   1.6.26 21:29:56

On sekä huono kokemus, että hyvä. Saman heidän sovittajan toimesta.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   1.6.26 21:53:54

Suosittelen ja voi luottaa.

Päivämäärä:   1.6.26 21:55:27

En voi suositella. Hki toimipiste eivät osaa sovittaa. Oman satulan myynti takkusi.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.6.26 22:44:17

Voi sieltä satuloita hakea testiin, mutta Lempäälän sovittajaa en voi suositella.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   1.6.26 23:36:08

Satula-auton sovittaja P, ei ymmärrä satuloidessa sovituksesta mitään.

Päivämäärä:   1.6.26 23:42:01

Okei, varsinai-suomen/ Satakunnan alueelle suositella jotain muuta luotettavaa sovittajaa?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   2.6.26 00:30:29

Ei ole hyviä kokemuksia.

Päivämäärä:   2.6.26 01:23:41

LähettäjäA

Päivämäärä1.6.26 23:36:08

Satula-auton sovittaja P, ei ymmärrä satuloidessa sovituksesta mitään.

Tämä! Eikä Paimiossakaan ole osaavaa sovittajaa.
Mulle yritettiin väkisin myydä epäsopivaa satulaa, jota hevonen protestoi selvästi testi ratsastuksella. Suuttui ku en ostanut. Löysin kyllä heiltä sopivan satulan kun kävin hakemassa satuloita sovitukseen ja sovitin itse.

Lähettäjä: Didi 
Päivämäärä:   2.6.26 04:50:18

Satula. com toimii tosi hyvin, jos haet / tilaat sieltä itse potentiaalisen oloisia satuloita testiin ja sovitat ne itse oman ammattitaitoisen (vaikka esim hyvä valmentaja, hyvä ulkopuolinen sovittaja) kanssa. Heidän sovituspalvelu ei ole enää se, mitä itse myöskään lähtisin lämpimästi suosittelemaan.

Päivämäärä:   2.6.26 08:50:53

Ehdoletkaas niitä ammattitaitoisia satulansovittaja :)

Varsinais-Suomi/Satakunta

Lähettäjä: Qwerty 
Päivämäärä:   2.6.26 09:01:31

Entä satulasoppi? Eikö A. Melin tee yhteistyötä satulasopin kanssa, hänestä minä olen kuullut hyvää .

Lähettäjä: xxx 
Päivämäärä:   2.6.26 10:08:42

A. Melinin osalta ongelma on, että hänelle pitäisi olla jostain valmiina hirveä määrä satuloita mistä hän sitten rupeaa valitsemaan mikä yhtään sopii. Osaa hyvin hahmottaa mikä satula ei sovi, mutta sitten kun pitäisi miettiä minkälainen sopii, onkin hankalaa.

Lähettäjä: Heppu 
Päivämäärä:   2.6.26 10:09:37

Satula.com on hyvä

Lähettäjä: Nakki 
Päivämäärä:   2.6.26 10:13:01

Jos on toimipiste lähellä niin, että voi noutaa itse satuloita sovitettavaksi (ja osaa itse arvioida mitä kannatta sovittaa), niin toimii. Kovin vakuuttunut en ole heidän kyvystään tai aina tahdostaankaan etsiä vaihtoehtoja. Sivuilla vapaana näkyvät satulat saattavat kuitenkin olla vuokrattuna tai satula-autossa, mikä on satulan etsijän kannalta vähän ärsyttävää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.26 10:38:59

Sovitukseen en luota. Kiva että sovitukseen saa hakea sieltä.

Sanoo aivan päinvastaista kuin alueen toinen sovittaja jonka toimintaan olen ollut tyytyväinen.

Päivämäärä:   2.6.26 10:50:02

En suosittele. Liian kapeita satuloita pääsääntöisesti koettaa myydä. Valikoima on yhtä puutteellista kuin osaaminen.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   2.6.26 10:55:22

"Liian kapeita satuloita pääsääntöisesti koettaa myydä." Tämä!

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   2.6.26 11:09:47

Niin monet epäsopivat satulat nähnyt satulacomista sovittaneen ja myyneen että ei ikinä koskaan.
Tai laitetaan karva väliin niin muuttuu sopivaksi.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   2.6.26 11:10:21

Sama kokemus, yritti MW satulasta väittää että sopii XW selkään. Tyhmäkin näki että se nipistää edestä.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   2.6.26 11:25:16

Kaikki heillä myynnissä olevat salutat pääsääntöisesti kapea runkoisia, eivät ymmärrä nykyhevosten ruumiinrakennetta.

Lähettäjä: Nakki 
Päivämäärä:   2.6.26 12:03:52

Jep, todella vähän esim suokkiselkään sopivia mikä on erikoista, kun niitä kuitenkin harrastekäytössä paljon.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.26 13:12:47

Riippunee sovittajasta. Oulussa J ihan asiallinen ja osaa sovittaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.6.26 13:16:09

Sovitukseen en ainakaan luota, ja sen perusteella miten hoitivat tietovuodosta kertomisen viime vuonna niin en sinne kertoisi omia tietojanikaan.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   2.6.26 13:55:22

Hyvä kokemus asiakaspalvelusta. Vuokraus ja satuloiden vaihto sujui ongelmitta. Mitään ei tyrkytetty väkisin. Ystävällinen palvelu vaikka kauppoja ei syntynytkään. Sovitus on vaikea laji ja usein ongelmat tulevat esiin vasta kun satulaa on käytetty jonkin aikaa, joten en lähtisi liikaa moittimaan kenenkään ammattitaitoa.

Lähettäjä: kfdk 
Päivämäärä:   2.6.26 14:48:56

Jos satulassa on muokattava runko, niin rungon muokkaus tehdään maksutta 2 kk kaupanteosta. Eli aika jännä, jos kauppaavat liian kapeita satuloita kun sittenhän ostajat käyvät maksutta levityttämässä niitä...

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   2.6.26 16:36:26

Hyvä kokemus

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   2.6.26 18:04:03

Kuten yllä joku sanoi, toimii hyvin jos itse haet sopivan oloisia satuloita testiin ja joku muu kuin he sovittaa. Myös vuokrausmahdollisuus hyvä ja toimiva. Oman vanhan satulani laitoin sinne välitykseen ja heillä kesti älyttömän kauan laittaa se sivuille myyntiin. Vaikka oli ihan sitä merkkiä mitä paljon myyvät.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   2.6.26 21:22:56

Satula.comin sovittajat on ammattitaitoisia ja kouluttautuvat koko ajan!! Mulla on vain hyvää sanottavaa!

Päivämäärä:   3.6.26 06:38:49

Toimiiko näiltä vuokraus?

Päivämäärä:   3.6.26 07:37:59

useempi sovitus mennyt pieleen

Lähettäjä: cloudy 
Päivämäärä:   3.6.26 08:43:57

Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 3.6.26 06:38:49

Toimiiko näiltä vuokraus?

Toimii! Olen useampaa satulaa onnistuneesti vuokrannut tässä vuosien saatossa.

Lähettäjä: Piste. 
Päivämäärä:   3.6.26 08:48:26

Helsingin toimipisteen Laurasta positiivinen kokemus

Lähettäjä: Ihme 
Päivämäärä:   3.6.26 12:21:29

Ketäköhän teillä ollut sovittamassa kun meillä mennyt aina nappiin sovitukset...
Samoin satula muokattu ja topattu vielä paremmaksi haastavaan selkään heidän toimesta.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.6.26 12:31:29

Ei voi suositella.
Ei heillä ole edes sovittamiseen vaadittavaa tutkintoa.

Lähettäjä: no pro 
Päivämäärä:   3.6.26 13:02:49

Voihan sitä käydä satulamerkkien "koulutuksissa", mutta ei se kenestäkään asiantuntiaa tee, tai sitten olen itsekin osaava satulan sovittaja, kun olen noissa valmistajien mainostilaisuuksissa käynyt enemmän kuin usein.

Päivämäärä:   3.6.26 13:06:13

"olen itsekin osaava satulan sovittaja, kun olen noissa valmistajien mainostilaisuuksissa käynyt enemmän kuin usein."

Taitaa nämä työntekijät käydä pikkuisen eri koulutuksen kuin jotkin mainostilaisuudet. Kannattaa pikkasen ottaa asioista selvää....

Lähettäjä: Antares 
Päivämäärä:   3.6.26 14:46:38

Meillä oikein hyvät kokemukset niin satula-auton sovituksesta kotona sekä satulan vuokrauksesta. Eli suosittelen! :)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.6.26 15:19:40

Helsingistä sekä hyviä että huonoja kokemuksia. Satulat ovat hyviä, mutta toppaukset eivät aina menneet nappiin ja sovituskin välillä sinnepäin.

Toki vaikea laji ja parhaimmatkin menevät metsään, mutta jos vertaa Hipposportin sovituksiin niin omalla kokemuksella enemmän säätöä satula.comin kanssa

Lähettäjä: dhd 
Päivämäärä:   4.6.26 18:04:18

Millaiset kokemukset Oulun toimipisteestä ja sovittajista?

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   4.6.26 20:37:47

Oulusta vain hyviä kokemuksia! Etänäkin osaa auttaa ja lähettää sopivia satuloita kokeiluun. Paikanpäällä käynnistä myös todella hyvä kokemus. Kyllä osaa J asiansa ja on tarkka.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   6.6.26 05:03:44

En suosittele. Varsinkaan sovitusta Lempäälässä

Lähettäjä: Chicana 
Päivämäärä:   6.6.26 13:42:13

Olen saanut erinomiaista palvelua Fannylta. Hän on mielestäni pätevä työssään ja hyvä asiakaspalvleussa. Ilman satula.comia olisin tosi pulassa.

Lähettäjä: OP 
Päivämäärä:   6.6.26 20:57:23

Lempäälän sovittajasta huonoja kokemuksia. On ensinnäkin vaikea saada kiinni, vastaa huonosti sähköposteihin. Kahdesti käynyt mun hevosilla ja mönkään mennyt.
Satula.comin hyvä puoli on satuloiden vuokraus.

Päivämäärä:   8.6.26 19:16:56

On ollut hyviä ja huonoja myös. Kaikki asiakaspalvelu, osto ja myynti on mennyt aina hyvin. Tietävät satuloista paljon, mutta sovitukseen en luota. Joskus vuosia sitten luotin. Teen myös niin, että haen sovitukseen satuloita ja joku muu sovittaa. Pääsääntöisesti kuitenkin satula löytynyt aina satula.comista.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   10.6.26 09:07:50

En suosittele. Joitain vuosia sitten P onnistui kyllä löytämään sopivan satulan tammalleni, mutta sekin taisi olla lähinnä tuuria: kokeili varmaan 20 satulaa hevosen selkään ennen kuin sopiva löytyi, eli ei taida olla silmää tai osaamista arvioida satulan istuvuutta muulla tavoin. Ja se, että satula näyttää istuvan, ei myöskään kerro koko totuutta. Nykyiselle hevoselleni P sovitti vanhaa Prestigen satulaani (en siis mitenkään vaatinut, että sillä mentäisii), ja oli sitä mieltä, että sopii, kunhan siihen vaihdetaan villat. Villojen vaihdon jälkeen ehdin ratsastaa kaksi kertaa satulalla ennen kuin hevonen heitti minut selästä selkäännousutilanteessa, seurauksena pitkä sairaalakeikka. Syynä epäsopivan satulan aiheuttama kipu. (Hevosta on tutkittu ja röntgattu, nykyisellä satulalla ei mitään ongelmia.) Muut sovittajat ovat jälkeenpäin sanoneet, että ei missään nimessä Prestigen satulaa hevoselleni, siinä on tälle hevoselle vääränlainen runko. Satula.com ei ottanut minkäänlaista vastuuta tapahtuneesta.

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   10.6.26 09:57:04

Itse en käyttäisi, toki ammattilainen löytynyt muualta niin ei tähän kelkkaan tarvi mennä.

Tallikaveri tilasi juurikin auton ja sieltä sitten kallein ja epäsovin satula markkinoitiin tälle. Satula oli aivan liian kapea tälle hevosella ja tähän sovittaja totesi, että " Se ei haittaa, kun siihen lyö alle romaanin ja nostaa sen tällein hevosen yläpuolelle kekottamaan.." järkytyin niin paljon, että piti ihan poistua paikalta.

Lähettäjä: minä vaan 
Päivämäärä:   10.6.26 10:10:25

Paljon valinnanvaraa ja sen takia suosittelen ehdolla, että osaat itse sovittaa mikä satula käy. En ole koskaan luottanut heidän sovittamistaitoihinsa, mutta valikoimaa on joten kyllä löytänyt heiltä useamman kerran itseäni miellyttävän ja hevoselle hyvin sopivan satulan.

Lähettäjä: Pennonen 
Päivämäärä:   10.6.26 15:57:15

Kallis!!!!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.