Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Osallistukaa IVALON ratsastuskisoihin!

Lähettäjä: vzz 
Päivämäärä:   1.6.26 19:00:32

Kaveri jakoi somessa postauksen Ivalon ratsastuskisoista tämän viikon viikonlopulle. Osallistujamäärä niin olematon, että ilmoittautumisaikaa jatkettiin muutamalla päivällä tämän viikon keskiviikkoon klo 18 asti.

Minulla ei ole hevosta, joten en voi osallistua ja asun niin kaukanakin, että olisi hankala lähteä.

Mutta te muut, jotka asutte järkevän matkan päässä, niin osallistukaa!

Lauantaina 6.6. seura- ja harjoitustason koulukisat
https://www.instagram.com/pohjoislapinratsastajatry/p/DYgmyc8Cj8O/

Sunnuntaina 7.6. harjoitustason estekisat
https://www.instagram.com/pohjoislapinratsastajatry/p/DYgmh7KCkWN/

Kipassa ilmoittautuminen on päättynyt, mutta ilmoittautua voi edelleen sähköpostilla ig-postauksessa näkyvään geemail-osoitteeseen. Myös kepparikisat järjestetään! Haluaisin itse olla paikalla, mutten valitettavasti pääse :/

https://kipa.ratsastus.fi/events/70864e41-ba44-4add-8c16-6e078cd992fd

Re: Osallistukaa IVALON ratsastuskisoihin!

Lähettäjä: 1 
Päivämäärä:   1.6.26 19:15:17

”Minulla ei ole hevosta, joten en voi osallistua ja asun niin kaukanakin, että olisi hankala lähteä. ”

Niin, kenelle tulee yllätyksenä että Ivalossa järjestettävissä kisoissa on osallistujakato. Kaikki asuu kaukana tuolta ja ihmettelen jos lähiseudulla on niin paljon hevosharrastajia joita kisaaminen kiinnostaa.

Lähettäjä: vzz 
Päivämäärä:   1.6.26 19:29:38

Eihän nuo ekat Ivalon kisat ole ja on sinne aiemmin saatu osallistujia. Mutta ehkä nyt on kaikki paikalliset kesälomareissulla jossain.

Jos asuisin edes Rovaniemellä ja olisi se hevonen, niin lähtisin ihan kannatuksen vuoksi osallistumaan. Ivalon ja Rovaniemen välimatkahan on vain 300 km. Helppo ns. "päivämuki".

Ivalosta/Inarista kyllä ajaa Rolloon ja takaisin tuosta vain yhden päivän aikana, mutta jostain syystä kaikki Rolloa etelämpänä olevat pitävät 100 km jo liian pitkänä matkana lähteä mihinkään... Sen sijaan Rollossa asuvat lähtevät helposti hevosen kanssa kauemmaskin kisaamaan. Kiuruvesi (420 km), Kajaani (340 km), Oulu (220 km), Kokkola (420 km) tms. onnistuu ongelmitta. Välimatkat pyöristetty.

Lähettäjä: weea 
Päivämäärä:   1.6.26 19:32:25

"ihmettelen jos lähiseudulla on niin paljon hevosharrastajia joita kisaaminen kiinnostaa."

Onhan siellä harrastajia vaikka kuinka ja aiemmin on kisaaminen kyllä kiinnostanut. Mutta ehkä nyt ovat reissussa tms.

Lähettäjä: iina 
Päivämäärä:   1.6.26 19:54:23

Jostain syystä sieltä tänne on aina pidempi matka kuin täältä sinne. Tämän olen huomannut elämäni aikana niin monta kertaa. Etelässä asuvat kaverini vonkuvat minua jatkuvasti kylään, mutta hei eivät kykene tulemaan tänne Ouluun kun ilmeisesti Espoosta/Helsingistä/Hämeenlinnasta/Turusta/Vaasasta/Jyväskylästä on tänne pidempi matka kuin täältä sinne. Eikä edes riitä että minä väännyn Oulusta Espooseen, vaan minun pitäisi vääntyä siitä vielä Kirkkonummelle, vaikka kaveri on lomalla ja päivät tyhjää täynnä ja minä olen työreissulla. Kun ei se Kirkkonummella asuva jaksa vääntyä edes Aalto yliopiston viereen jossa yövyn hotellissa vaikka hänellä on oma auto ja julkiset kulkee, kun minun pitää olla se joka liikkuu. On se jännä.

En tiedä Ivalosta ja sen tallipaikoista. Jos joku haluaisi kauempaa tulla ja tarvitsee yöpymispaikan itselleen/hevoselle/hevosille, niin mistä sellaisen saa? Eikös siellä ole turisteja aika paljon niin hotellit air bnb:t aika täynnä/hintavia? Ja onko siellä mitään talleja hevosille joita vuokrata yöpymiseen?

Lähettäjä: iina 
Päivämäärä:   1.6.26 19:55:00

Eli noissa kisakutsuissa kannattaisi kertoa missä ja miten kisaajat ja hevoset voivat majoittua jos tulevat kauempaa.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   1.6.26 23:20:45

”mutta jostain syystä kaikki Rolloa etelämpänä olevat pitävät 100 km jo liian pitkänä matkana lähteä mihinkään...”

Voi kuule kyllä täällä aika paljon Rolloa etelämpänäkin on totuttu ajamaan pitkiä matkoja. Mutta onhan se nyt turha ajatella, että porukka lähtisi monen sadan kilometrin päästä Ivaloon harjoituskisoihin. Harjoituskisoja löytyy järkevämmänkin matkan päästä.

Kyllä noin pohjoisessa olevat kisat pyörii vain paikallisilla osallistujilla. Harmi toki jos heitä ei nyt ole tarpeeksi.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   2.6.26 11:06:57

jos ei ole osallistujia, niin ajankohta ei ole sopiva, kisapaikka- tai järjestäjä ei miellytä kisaajia, tai palkinnot eivät ole suhteessa lähtömaksuihin. Muutoinkaan harjoituskisoihin harvemmin on tunkua.

Lähettäjä: nvc 
Päivämäärä:   2.6.26 14:55:09

Aika vähän tuolla päin on muutenkaan kisoja tarjolla ja aloittelevat ovat varmasti ihan onnellisia harjoituskisoista, kun niiden tuloksia ei equipesta löydä ja saa kisata ihan rauhassa.

On tuolla aiemminkin kisoja ollut ja saatu järkättyä. Ekan kerran taisi olla jo viime vuoden lopussa jotkut kisat/rataharkat/en muista. Mutta ehkä nyt tosiaan ajankohta on huono. Kisoja on kai kehuttu, eli tuskin kaikki on niin perseestä, ettei ketään huvita osallistua. Mutta jos kaikki on lähteneet lomalle, niin osallistujia ei sitten ehkä ole.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.26 15:41:59

Ainakin yksi pohjois-suomen seura ohjaa hyvin vahvasti sitä minkä seurojen kisoihin heidän jäsenet saa osallistua.... Ja tämä ivalon seura ei ole sillä listalla.

Lähettäjä: hww 
Päivämäärä:   2.6.26 16:15:12

"Ainakin yksi pohjois-suomen seura ohjaa hyvin vahvasti sitä minkä seurojen kisoihin heidän jäsenet saa osallistua.... Ja tämä ivalon seura ei ole sillä listalla."

Mikä seura kyseessä?

Lähettäjä: Lapissa kisaava 
Päivämäärä:   2.6.26 17:26:25

Itse kisaan Lapin alueella.

Kriteerit ei täyty Ivalon kisoissa eli siksi en osallistu.

Kriteerit ovat: Tallipaikka viikonlopuksi ja en vie minne tahansa tallille hevosiani. Lisäksi tuomarilla merkitystä. Kisa paikka pitää olla toimiva. WC löytyä edes. Radan pohja hyvä. Ei raviradalle kyhättyä viritystä. Järjestäjän maine. En ota riskejä omien loukkaantumisesta.

Lähettäjä: uttuu 
Päivämäärä:   3.6.26 17:00:08

Puitteiden vuoksi minäkin jätän välistä. Jossain epävirallisella raviradalla järkätyt ei kuulosta kovin kunnolliselta. Jos olisi edes virallinen ravirata, siellä olisi varmasti mahdollisuus vessaan, vesihanaan, jne. Eli olisi mahdollisuus yövyttää hevonen varikolla (valjastuskatoksen karsinat), ehkä jopa virallinen vierastalli (kuten esim. Oulun Äimärautiolla), saisi sille juomavettä ja pesuvettä.

Hankala lähteä kauempaa, varsinkaan jos on kahta päivää, jos ei pääse vessaan kisapaikalla tai saa hevoselle juotavaa. Onko siellä edes bajamajaa?

Ja jos tulee kahdeksi päiväksi putkeen, niin missä majoittaa hevosen ja itsensä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.