Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  onko kukaan miettinyt homman järkevyyttä

Lähettäjä: ekonomi 
Päivämäärä:   31.5.26 22:19:23

Minulla on ollut hevosia kauan. Kilpailtu on ja valmentauduttu. Nyt olen alkanut miettiä kuinka paljon hommassa on takana oman egon pönkitystä, typerää rahan haaskausta ja paljon toimia hevosten kustannuksella. Nytkin mietin, jos vaihtaisin nykyisen kiltin, mutta lahjattoman hevoseni parempaa kilpahevoseen. Pääsisi kisaamaan, valmennuksiin ja rahaa menisi taas paljon. Jos taas tyytyisin nykyiseen hevoseen, niin kisoista on turha haaveilla ja harrastan vain kotosalla.
Miksi ei voi olla tyytyväinen, onko hevonen minulle kulutustavara ja urheiluväline, eikä niinkään ystävä?
Painiiko joku muu samanlaisten asioiden kanssa vai olenko outo.

Re: onko kukaan miettinyt homman järkevyyttä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.5.26 22:47:41

Ehkä aloittaja on kilpaurheilija. Varmaan monia eri syitä harrastaa ja kilpailla. Toisilla se voi olla oman egon pönkitystä ja joku toinen haluaa vain käydä huvin vuoksi. Näistä yleensä näkee mihin heimoon kukin kuuluu.

Jos on mahdollista niin ne kilpahevoset jää elämään vanhuuden päiviään omaan talliin. Hevonen on osa tiimiä, tietyllä tapaa kumppani.

Mikä on se alkuperäinen syy miksi kilpailuihin lähtee?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.5.26 22:52:40

Mutta suurimmaksi osaksi kallista hupia välineellä. Mutta onko motiivi mennä kilpailuissa tiettyä tasoa tyylistä viis, vai halutaanko oppia ratsastamaan tietyllä tavalla ja käydään kilpailuissa haastamassa itseään ratsukkona.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.6.26 09:55:48

Me mennään hevosen ehdoilla. Sillä on ollut pitkiä sairaslomia ja silloin koko harrastus on ollut ratsastamisen ja kilpailemisen osalta tauolla. Luultavasti myös lopetetaan koko harrastus kun nykyisestä aika jättää. Hevosten hyvinvointi asiat mietityttää todella paljon. Hyviä talleja on myös todella vaikea löytää missä olisi edes kohtuullinen tarhausaika ja hevosia kohdeltaisiin ja käsiteltäisiin hyvin. Alalle eksyy paljon ihmisiä jotka tekevät asioita rahan takia, eivätkä rakkaudesta hevosiin. Mun mielestä ei ole ok että hevoset seisoo tallissa, eikä osa pääse koskaan ulos vapaasti ulkoilemaan. Tai niitä kuskataan pitkiä matkoja kisoihin jossa ovat vaan harrastusvälineitä ihmisille.

Lähettäjä: ex vaihtaja 
Päivämäärä:   1.6.26 11:37:00

ylikallis harrastus. olin itsekkin koukussa tuohon hevosen vaihtamiseen. nyt saa hevostouhut loppua toistaiseksi nykyisen hevosen lopetuksen myötä kk päästä. seuraavan kerran harrastan kun saadaan navetta laitettua kuntoon omaan pihaan eli muutama vuosi tulee hevosetonta eloa. uuden kodin remppa alkaa ja haluan keskittyä siihen täysin. lisäksi olen raskaana. pyrin toki ostamaan siltikin mahdollisimman käyttökuntoisen ja terveen hevosen mutten todennäköisesti aio enää kilpailla. niin kallista ja aikaa vievää. seuraponilla ei niin väliä kunhan kestää talutusratsastusta ja lapsia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.