Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vakuutus

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   28.5.26 23:51:59

Olen ostamassa ensimmäistä hevostani ja nyt mietityttää vakuutus. Hevosenhan voi vakuuttaa vasta kun se siirtyy minun omistukseen, mutta ainakin joissakin vakuutusyhtiöissä on niin, että vakuutus astuu voimaan vasta kahden viikon päästä sen ottamisesta. Vai olenko ymmärtänyt väärin? Mitä jos se kuolee heti seuraavana päivänä minulle tullessaan. Auttaako vakuutus joka on hevosen entisellä omistajalla, vai loppuuko se kun tehdään omistajan vaihdos? Ja mitä jos edellisellä omistajalla ei ole vakuutusta ollenkaan?

Re: Vakuutus

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   29.5.26 00:37:40

Vanha vakuutus loppuu sitten, kun se irtisanotaan. Myyjän kanssa voi sopia, jos sitä voi "lainata" siinä tilanteessa että uuden vakuutuksen voimassaolossa on tuo 14 vrk karenssi. Kaikissa yhtiöissä tätä karenssia ei ole, tai siinä voi olla jotain tarkennuksia (karenssiaikana korvataan x mutta ei y), joten kannattaa lukea ehdot tarkkaan. Jos entisellä omistajalla ei ole mitään vakuutusta, ja itse otat vakuutuksen jossa on karenssi, niin sittenhän ei auta muuta kuin odottaa se 14 vrk ja toivoa parasta (jos kaupat tehdään heti ja myös vaaranvastuu siirtyy heti).

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.