Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Inkoo tallit

Lähettäjä: Julia 
Päivämäärä:   28.5.26 22:28:27

Henkilö, joka ei huolehdi hevosista asianmukaisesti ja valehtelee jatkuvasti, on saanut toistuvasti häädön talleilta toimintansa vuoksi. Nyt hän on löytänyt uuden paikan Inkoosta, jossa näyttää aloittavan saman toiminnan uudelleen. Hän osaa puhua hyvin ja kerätä ihmisiä ympärilleen, mutta ajan myötä todellisuus tulee ilmi – ja sitten hän siirtyy jälleen eteenpäin. Tätä toistunut jo 15vuotta. Joka kerta pääsee aloittamaan uudestaan. Nyt hän on saanut taas vuokralle uuden pihatto paikan jossa esittelee 5 tähden hoitoa. Tämä nainen valehtelee ja jättää maksamatta aina, on myös tuomioita mistä en voi puhua. poliisit ja ell käynyt useasti kun pahoinpidellyt mm. Hänen koiria. Jättänyt hevosen ilman hoitoa että ulkopuoliset auttoi häntä ja siitäkin tuli tarina kuinka muut valehtelee. Ikävää että jälleen pääsee aloittamaan alusta. Saanut juuri häädön isosta tallista degerbystä. Hän esittäytyy itse "uhrina" joka uppoaa monelle hyvistä keskustelutaidoista. Varoitin tilan omistajaa ennenkuin otti henkilön sinne, ja ei uskonut. Ikävää, myös se että olen täällä kirjoittamassa tästä sanoo paljon myös minusta mutta en voi katsella vaan ympärille tuntuu niin väärältä!

Re: Inkoo tallit

Lähettäjä: göran 
Päivämäärä:   28.5.26 22:47:21

puhutaanko mahd a.a.?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.5.26 08:32:36

Lux Hill Stables- vapaita pihattopaikkoja tammoille Inkoossa.

Täysihoito meillä 685€/kk

5 tähden yksilöllinen hoito, ei lisäpalveluhintaa, hoidamme halutessasi eläinlääkärinkäynnit, kengitykset, lääkitykset, lisäruokinnan, loimitukset, suojitukset

Sirulla toimivat heinäautomaatit takaavat yksilöllisen heinänsaannin , tämän lisäksi tarvittaessa yksilöruokinta tallissa. Väkirehut 1-2 kertaa vuorokaudessa toiveiden mukaisesti

Pihattojen siivous vähintään kerran vuorokaudessa. Kuivikkeena hamppu+olki

Club-house asiakkaiden käytössä jossa jääkaappi ja pakastin , täällä hyvä viettää vaikka etätyöpäivää

Mahtavat usean kilometrin maastot vaihtelevalla alustalla

Ratsastusereitti tilan ympäri , joka pidetään käyttökunnossa myös talvisin

Kameravalvonta

Lisämaksusta maneesi+kenttä, näitä ei pakko sisällyttää vuokraan.

Tule tutustumaan tai vaan kahvikupposelle!

: 046 543 4983

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   29.5.26 10:00:59

Se on sekunti kun a löytää tiensä tänne. Oonkin jo ihmetellyt miten ko tyypistä ei oo ollu mitään juttua. Välillä miettinyt että eikä kukaan ole tajunnut tän olevan ihan huijari

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   29.5.26 11:25:23

Mullakin olisi tästä ihmisestä tarinaa vaikka kuinka paljon. Huijaa,ei hoida hevosia,valehtelee ja tosiaan aina kaikissa muissa vika. Saanut häädön tai häipynyt monesta eripaikasta. Tälle en veisi ikinä hevosta hoitoon. Säälin ihmistä joka antoi tälle paikan ilmeisesti vuokralle? Tämä(kään) tarina ei tule päättymään hyvin.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   29.5.26 11:40:55

Tämä tapaus ei ole tuttu, mutta näitä näyttää olevan Inkoossa useampi vastaava. Kannattaa olla tarkka kun valitsee hevoselleen paikkaa.

Lähettäjä: Tellu 
Päivämäärä:   29.5.26 12:26:34

On kyllä ikävä kuulla, että tallaisia talleja on enemmäkin inkoossa. Etenkin, jos ovat hyviä puhumaan niin mistä sitä voi tietää. Eikö siinä Lux Stablesin vieressä ole myös jokin ratsastuskoulu?

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   29.5.26 14:20:45

Mitä on siis tapahtunut? Instassa tuli talli vastaan, kivalta näyttää ja voisin viedä tammani sinne.

Lähettäjä: 50/60 
Päivämäärä:   29.5.26 17:23:00

noh...kyseisen tilan omistajakin on jokseenkin kyseenalainen persoona.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   29.5.26 19:13:49

Jokainen tekee omat päätökset viekö hevosen tuohon talliin vai ei. Itse en vesi lähellekkään tuota ihmistä.
Mitä muita talleja inkoossa kannattaa välttää?

Lähettäjä: jee 
Päivämäärä:   29.5.26 20:12:24

Itselläni oli hevonen paikassa mistä nyt muuttaa myös, ja mulla ei ole A:n hevosen hoidosta mitään moitittavaa. Sain ajankohtaista infoa hevoseni hyvinvoinnista, hevonen oli hyvässä massassa, sillä oli sopuisa lauma, se sai nukkua puhtaalla pedillä, loimia vaihdettiin ja laitettiin, laitumelle pääsi, sisälle pääsi jos oli tarve.

Olisiko teillä jotain konkreettisia esimerkkejä näistä hevosenhoidon laiminlyönneistä tai huijauksista vai onko kaikki perätöntä kuulopuhetta

Päivämäärä:   29.5.26 22:17:47

Ihmettelen jee samaa.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   29.5.26 22:44:15

Onko tuo ollut Aktiivitalli tuo paikka?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   30.5.26 05:33:22

No yhtenä esimerkiksi. Olin jo jonkin aikaa epäillyt että ei ruoki tai tee sitä mitä sanoo. Menin talliin yhtenä aamuna klo9 ja hevoset edelleen sisällä ruokkimatta. Soitin A:lle että moikka mites aamu ja oliko hepat ok jne muuta. Sanoi että kaikki hyvin että on juuri siivoamassa karsinoita. ..no ei ollut kun mä olin tallissa. Sanoin hänelle että olen tallissa että missähän hän on kun ei täällä ketään ole ja hevoset ruokkimatta. Löi luurin korvaan ja siitä sitten alkoi pahempi show.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   30.5.26 11:12:51

Mutta jos hevoset asuu pihatossa? :D

Päivämäärä:   30.5.26 12:16:58

Pihattotalli, mitkä karsinat oli siivoamatta?

Päivämäärä:   30.5.26 16:41:13

Tämä ei ollut pihatto talli vaan karsinatalli missä on ollut aiemmin. Tämähän on kiertänyt eri talleja melkolailla läpi

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   4.6.26 23:27:05

Heippa, Olin tämän henkilön kanssa tekemisissä pitkään ennen kuin päätin katkaista välit. Omien kokemusteni perusteella hän osaa esiintyä erittäin vakuuttavasti ja vaikuttaa ulospäin osaavalta. Hänellä on paljon tietoa hevosista, ja hän pystyy hoitamaan asioita hyvin silloin, kun se palvelee hänen tavoitteitaan. Kokemukseni mukaan toiminta ei kuitenkaan ole ollut johdonmukaista. Ulkoapäin kaikki vaikuttaa niin täydelliseltä, ja varmaan on hetken ainakin.

Olen huomannut, että aluksi asiat hoituvat yleensä hyvin, mutta myöhemmin alkaa tulla erilaisia selityksiä ja syitä esimerkiksi maksujen viivästymiselle. Perustelut ovat vaihdelleet tilanteesta toiseen.

Hänen hevosensa olivat aikanaan omalla pihallaan. Muistan tilanteita, joissa hevoset seisoivat pitkiä aikoja ilman asianmukaista säänsuojaa, ja veden saatavuus herätti huolta. Kun asiasta kysyttiin, siihen annettiin erilaisia selityksiä. Lopulta paikalle tuli eläinsuojeluviranomainen, minkä jälkeen hevoset siirrettiin pois hyvin nopeasti.

Yhtenä kesänä minulla oli hevonen laitumella missä myös hänen hevosensa oli. Kyseinen hevonen oli mielestäni huonossa kunnossa, laihtunut ja täynnä haavoja. Huolehdin sen hoidosta itse, vaikka se ei ollut minun vastuullani.

Lisäksi hänen hallussaan oli hevonen nimeltä N, jonka ymmärsin aluksi olevan hänen omistamansa. Myöhemmin ilmeni, että hevonen oli ylläpidossa. Hevosen varusteisiin ja hoitoon liittyi erimielisyyksiä, ja eläimen kunto herätti huolta. Lopulta hevosen omistaja saatiin kiinni, asiasta tehtiin rikosilmoitus, ja siitä seurasi pitkä riita. Tässäkin tilanteessa hän kertoi, ettei hevonen ollut enää hänen vastuullaan.

Minulla on myös huolia hänen koiriensa kohtelusta. Olen nähnyt tilanteita, jotka mielestäni eivät olleet eläinten hyvinvoinnin kannalta hyväksyttäviä. Lisäksi teettää useamman kerran vahinko pentuja tahallaan.

Olen tietoinen siitä, että minut voidaan tunnistaa tämän kirjoituksen perusteella, mutta koen tärkeäksi kertoa omista kokemuksistani. Olen usein pohtinut, miksi näistä asioista puhutaan niin vähän ja miten henkilö on onnistunut siirtymään paikasta toiseen.

Omien kokemusteni perusteella henkilö on erittäin taitava manipuloimaan ihmisiä ja antamaan itsestään positiivisen kuvan. Ulospäin kaikki voi näyttää pitkään hyvältä, ja alkuvaiheessa yhteistyö tai kanssakäyminen voi vaikuttaa toimivalta.

Todellisuus on kuitenkin oman kokemukseni mukaan ollut hyvin erilainen. Tiedän useita asioita, joista minulla on vahva käsitys ja joiden olen itse nähnyt tai kokenut tapahtuneen. Jos kertoisin kaiken, mitä olen vuosien aikana nähnyt ja kokenut, moni pitäisi sitä vaikeasti uskottavana. Uskon, että vain ne ihmiset, jotka ovat itse joutuneet vastaavaan tilanteeseen, ymmärtävät kuinka poikkeukselliselta ja raskaalta tällainen toiminta voi tuntua.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   4.6.26 23:31:58

Toi lux hill stable on toiminut ratsastuskouluna ilmeisesti ja tilan omistaa M. Tila ollut kauan myynnissä. A sai sen vuokralle en tiedä miten, puhumalla varmaan niinkuin edelliset paikat. Hienoa jos nyt oikeasti skarppaa ja antaa kaikille hyvän palvelun ja hoitaa myös silloin kun kukaan ei näe.

Päivämäärä:   5.6.26 11:26:28

K aikalailla kiteytti koko touhun. Tota se on jokapaikassa ja sitten katoaa vain vähin äänin kun soppa kiehuu yli.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.