Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Heinäverkon kiinnitys traileriin

Lähettäjä: lfkk 
Päivämäärä:   28.5.26 19:10:59

Laitoin saman ketjun sennulaan, mutta postaan tännekin, koska sennulassa ei välttämättä paljoa hevosihmisiä ole. Tai ainakin kaikki hevosaiheiset ketjut hukkuvat helposti muun sekaan.

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10381302&t=10381302

Aloituksen teksti tässä:

Muistelen, että traikussa olisi joku lenkki tai koukku, johon voi kiinnittää heinäverkon tai -pussin. Mutta kun selasin eri traikkuja joita on myynnissä, niin ei niissä näy mitään, mihin heinäverkon/-pussin saisi kiinni. Pitääkö siis uuteen traikkuun itse porata etuosaan reikä ja pultata siihen kiinni joku koukku/rinkula?

Esim. täällä kuva 26/29, näkyy hyvin sisäpuolelta traikun etuosa. Ei näy MITÄÄN, mihin heinäverkon saisi kiinni:

https://autoline24.fi/-/myynti/hevostrailerit/Cheval-Liberte/Gold-Origins-
ALU--24070520272420497300

Tässä sama kuva suoraan linkattuna:

https://img.linemedia.com/img/s/horse-trailer-Cheval-Liberte-Gold-Origins-
ALU---1720202478264581445_big--24070520272420497300.jpg

- - - - - - - - - - - - -

Eli onko traikuissa ollut uutena joku mihin heinäverkon saa kiinni, vai oletteko joutuneet itse poraamaan ja pulttaamaan traikkuun jotain, johon verkon voisi kiinnittää? Olen aina ollut siinä uskossa, että kiinnityspaikka olisi valmiina, kun muistelisin, että kaikissa traikuissa joita itse olen käsitellyt, on ollut heinäverkolle kiinnityspaikka. Mutta ne traikut ei ole olleet omiani, eikä upouusia.

Tuli siis täysin yllätyksenä traikkumainoksia ja myynti-ilmoituksia selatessa, ettei kiinnityspaikkaa ainakaan kuvien perusteella ole. Siis eikö oikesti ole? :D

Re: Heinäverkon kiinnitys traileriin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.5.26 19:17:51

Itse reagoin facessa julkaisuun jossa verkot olivat kiinni ikkunakaltereissa ja ihmiset paheksuivat sitä. Itse laitan myös kaltereihin, enkä ole ikinä pitänyt sitä mitenkään isona riskinä?

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   28.5.26 22:16:00

Kumpikaan osoite ei toimi, niin en tiedä millainen koppi kyseessä, mutta itse olen sitonut heinäverkon etupuomiin kiinni tai jos on pystytolppa niin siihen jos on joku orilevyn kiinnitys kohta johon saa narun kiinnitettyä. Jos on ikkunakalterit, niin puomiin kiinnittäessä verkon alareuna kaltereihin kiinni että verkko on ilmassa vaakatasossa.

Lähettäjä: haas 
Päivämäärä:   28.5.26 22:29:49

Minulla kyllä toimivat molemmat linkit ja saan sivun ja kuvan aukeamaan ongelmitta. Eli olisikohan vika sitten käyttäjässä..?

En ole traikkujen kanssa ollut tekemisissä kuin ysärillä tai nollarin alussa. Mutta muistelisin että niissä traikuissa oli tosiaan joku lenkki johon heinäverkon sai kiinni. Ei tarvinnut laittaa etupuomiin tai kaltereihin. Tuolloin kyseessä oli raviukkojen satulakaapittomat traikut, mutten kyllä todellaan muista että oliko heinäverkon kiinnitykseen laitettu rengas tms. ollut traikuissa jo valmiina, vai oliko hevosten omistajat askarrelleet ne paikoilleen itse... Mutta siis traikun etuseinässä oli joku kiinnityskohta.

Autan nyt Kipaa, kun ei itse osaa:

Linkki sivustoon, jossa enemmänkin kuvia ja aloittaja viittaa kuvaan 26/29:
https://tinyurl.com/53evk24b

Suora linkki kuvaan:
https://tinyurl.com/9vfhzakn

Päivämäärä:   28.5.26 22:39:56

Mulle tuli ainakin vaan että sivua ei löydy kun kopioin noi linkit. Yritin kattoa onko niissä mitään ylimääräisiä välejä. Mutta mulla ei ainakaan suoraan kopioi, liitä menetelmällä toiminut.

Päivämäärä:   28.5.26 22:42:40

Ja tarkennetaan vielä että kun puhuin ikkunakaltereista, niin tarkoitin sitä perinteistä suoraan edessä olevaa ikkunaa ja sen edessä olevia kaltereita. :D

Lähettäjä: haas 
Päivämäärä:   29.5.26 04:05:21

Minulla nuo toimi ihan kopioi-liitä -menetelmällä. Eli ei ole mitään välejä. Kokeilin myös googlettaa nuo linkit ja molemmilla tuli hakutulokseksi Chevalin nettisivu.

Ainakin jossain böckmannin traikussa näyttää olevan tuollainen pieni rengas katossa, johon saa heinäverkon kiinni.

https://tinyurl.com/ydfzbzsn

Lähettäjä: poni 
Päivämäärä:   29.5.26 11:54:47

en kyllä laittaisi ikkunan kaltereihin kiinni, ne mene rikki, jos jatkuvasti joku repii??? meillä katossa rengas, sinne kiinni ja tarvittaessa narulla väliseinään myös.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.5.26 16:23:11

Pari vuotta sitten uutena ostetussa Chevalin kopissa molemmin puolin valmiina heinäverkoille lenkit.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   29.5.26 17:04:21

Meillä on Böckmannissa kyllä katossa rengas johon verkon saa kiinni.

En ostaisi traileria jossa ei ole kiinnitystä verkolle. Meillä hevoset syövät aina matkalla.

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   30.5.26 10:17:16

Itsellä on sellainen Hööksistä hankittu heinä"kaukalo". Niitä myydään muuallakin kyllä. On mielestäni verkkoa kätevämpi ja hevoselle parempi syöntiasento. Siihen kyllä tuli laitettua itse eteen omat kiinnitysrenkaat. Takaosan kiinnityksen saa siihen, mihin riimunnarutkin tulevat

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   30.5.26 11:11:28

Mun mielestä ihan sama miten ja mihin verkon tai kaukalon laittaa, kunhan se on sellaisella korkeudella minne hevonen ei saa jalkaansa jumiin.

Lähettäjä: Fcv 
Päivämäärä:   30.5.26 13:02:27

Ifor Williamsissa on kahdella eri korkeudella metallilenkit, joihin sen saa kiinni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.