Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rastat kisoissa

Lähettäjä: kkds 
Päivämäärä:   16.5.26 14:15:15

Kovin monilla hevosihmisillä ei taida olla rastoja. Mutta ne joilla on, miten laitatte rastat kiinni? Varsinkin kouluratsastajat. Eihän rastoja saa mitenkään hienolle nutturalle, joten mitä niille voi tehdä? Takin alle laitettunahan näyttää ihan Quasimodolta. Yhdellä estekisaajalla oli joskus rastat ponnarilla takin päällä, mutta koulukisoissa siitä tulisi varmasti noottia.

Re: Rastat kisoissa

Lähettäjä: Noniin 
Päivämäärä:   16.5.26 14:49:14

Ranskanletti jos saa jonkun tekemään, sen on saanut vielä pyöräytettyä nutturan tapaiseksi.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   16.5.26 14:54:24

Kuinkahan turvallinen on kypärä, mikä pitää rastojen ja letin takia olla ainakin kolme numeroa liian iso? Ellei enemmänkin, minulla ei mene oma kypärä perus hollantilaisen letin kanssa, kun on melko paksut hiukset.

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   16.5.26 15:08:00

"Ranskanletti jos saa jonkun tekemään, sen on saanut vielä pyöräytettyä nutturan tapaiseksi."

Ja kuinka hemmetin iso kypärä tätä varten pitäisi olla..?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.5.26 15:18:37

Pisteriville ja jj:lle: ei ne rastat nyt NIIN valtavat yleensä ole. :D Itselläni oli ennen, käytin yhtä kokoa isompaa kypärää kuin käytän muutoin. Minulla on aika paksut hiukset eikä edes pienin pää, mutta kypäräkokoja jäi kyllä runsaasti jäljelle jos olisi hiusten takia tarvinut isomman. Tärkeintä on että kypärä istuu tiiviisti päähän.

Lähettäjä: lddkkd 
Päivämäärä:   28.5.26 21:47:44

Pläräsin kisasääntöjä, enkä löytänyt juurikaan mainintaa hiuksista. Ainoastan sen, että pitkät hiukset on hyvä pitää kiinni, ja että hiukset pitää olla siististi, mutten mitään mainintaa siitä, että hiukset pitäisi olla koulukisoissa nutturalla niskassa tai estekisoissa kypärän alla tai edes takin alla piilossa. Vain sen, ettei hiukset saa aiheuttaa vaaratilanteita. Eli sen perusteella rastatkin saa olla pelkästään ponnarilla selän puolella, eikä sen kummempaa kampausta tarvitse tehdä? Ainoastaan naistensatulassa kilpaillessa niskanuttura on pakollinen, muissa lajeissa ei.

Jos olen väärässä ja säännöistä löytyy määräykset hiustenlaittoon ja kampauksiin, niin linkatkaa ihmeessä. Kopypaste ja sivunumero, kiitos.

Minä nimittäin olin siinä uskossa, että koulukisoissa niskanuttura on pakollinen ja hiukset pitäisi esteillä olla kypärän (tai takin) alla, eli hiukset ei saisi näkyä, mutta eipä säännöistä sellaista löytynyt.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.5.26 22:35:49

Koulukisoissa on kirjoittamaton sääntö nutturasta ja estekisoissa vastaava siitä että mahdollisimman pitkä ponnari niskassa

Lähettäjä: lddkkd 
Päivämäärä:   28.5.26 22:53:24

Okei. Mutta kirjoittamattomat säännöt ei ole virallisia eikä niitä tarvitse noudattaa.

Minä en itse kisaa ja hiukseni ovat niin pitkät ja paksut, että ei niitä saa siistille nutturalle niskaan eikä todellakaan kypärän alle. Tällä hetkellä hiukseni on niin pitkät, että jos letin laittaisin takin alle, niin näytän siltä kuin minulla olisi häntä :D Eli letti olisi pakko taittaa päästä kaksinkerroin, ettei se tursua takin alapuolella.

Päivämäärä:   29.5.26 00:03:12

Nutturaverkolla saa siistin

Lähettäjä: mira 
Päivämäärä:   29.5.26 03:36:25

"Nutturaverkolla saa siistin"

Ei saa, jos hiukset on pitkät ja paksut. Tai jos on vähänkään pidemmät rastat. Toki lirutukat eivät tätä ymmärrä.

Joidenkin mielestähän jo olkapäille yltävät hiukset on pitkät ja sormen paksuiset hiukset paksut :) No, ehkä sellaiset saakin pikkuiselle nutturalle nutturaverkolla siististi :))

Minä en pidä lapaluiden alareunaa lyhyempiä hiuksia pitkinä ja paksut ne on vasta sitten, jos paksuutta on rotevan ranteen verran. Omat hiukseni on nyt johonkin pyllyn puoliväliin ja omat ranteeni ei ole kovin paksut vaan melko sirot, mutta hiukset on letillä tai ponnarilla reilusti paksummat kuin ranteeni, eikä edes latva ole mikään ohut liru. Yritäpä tässä sitten laittaa hiuksia pienelle sievälle nutturalle niskaan. Ei onnistu edes nutturaverkolla, tarvitsisi jo sukkahousut :DD Eikä lopputulosta voisi siistiksi nimittää edes silmät kierossa. Siispä ratsastan letti takin alla. En missään nimessä pidä lettiä takin ulkopuolella, sekin olisi kaukana siististä...

Päivämäärä:   29.5.26 23:00:58

Kiepautan nutturalle niskaan, tarpeeksi alas että kypärä asettuu hyvin eikä valu silmille. En laita pitkälle letille, paukuttaa ikävästi selkään. Eikä onneksi tarvitse enää laittaa takin alle, silloin oli look mallia Quasimodo, eikä voinut kääntää päätä kun paketti jäykisti niskan.

Lähettäjä: Gregg 
Päivämäärä:   31.5.26 10:57:02

No kylläpä tämä mira on varsinainen tukkajumala. Minkähän vuoksi asiasta täytyy puhua alentavaan sävyyn? Jos kerta asia on näin suuri ongelma niin älä täällä kitise, vaan leikkaa hiuksesi. Niin yksinkertaista. Vai oliko pointtisi vain päästä mainostamaan sitä, kuinka paksut ja pitkät hiukset sinulla ollenkaan onkaan ja miten kaikki joilla on lyhemmät ja ohuemmat, ovat noloja?
Ellei viestisi sitten ollut sarkasmia?

Lähettäjä: Muuli 
Päivämäärä:   31.5.26 19:33:21

Jos tekee letin ja kääntää sen nutturalle niskaan, niin on ihan riittävän siisti. Ei sitä kukaan tule 10cm päästä katsomaan miten on tehty tai sojottaako joku yksi hius johonkin. Luulisi rastatukankin saavan taiteltua niskaan? Mitään väliä ei ole nutturan koolla.

Lähettäjä: meili 
Päivämäärä:   31.5.26 22:07:02

"Luulisi rastatukankin saavan taiteltua niskaan? Mitään väliä ei ole nutturan koolla."

No tuota... Ei kyllä kovin nätisti saa taiteltua mitenkään. Minulla on ollut rastat parikymmentä vuotta. Sellaiset ohuet ja siistit, ei mitkään paksut pötkylät. Eikä näitä kyllä saa siististi vaikka kuinka yrittäisi. Ei lyhyenä eikä pidempänäkään.

Ei kisaa ratsupuolella, olen ravi-ihmisiä. Jos laitan rastat ponnarille ja takin alle, näytän quasimodolta. Yleensä pidänkin rastat auki, laitan kypärämyssyn/tuubihuivin ja takin siihen päälle. Ihan siedettävä ja pääkin kääntyy.

Jos osallistuisin ratsastuskisoihin, en tiedä miten hiukset laittaisin. Joskus olen nähnyt kuvan kun joku on osallistunut estekisoihin rastat ponnarilla takin päällä, mutta takin alle niitä ei olisi saanut siististi. Eikä siistille nutturalle mitenkään, siitä olisi tullut niin iso, ettei kannata.

Rastojeni pituus on vaihdellut olkapäiltä pyllyn alapuolelle, nyt ovat alaselkään. Eikä näitä ole kyllä koskaan taiteltu nätisti eikä ainakaan nätisti nutturalle. Ei edes lyhyenä. Saa tulla koettamaan jos ei usko :D

Pari kertaa olen ollut myös leikkauksessa johon minut nukutettiin. Siellähän laitetaan hiukset myssyn alle. Haluaako joku arvata, miten se myssy minun päähäni laitettiin niin, että hiukset on peitossa?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   31.5.26 22:08:59

Voi että mikä upea ilmestys mira lieneekään

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.