Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Loimituksen hinta

Lähettäjä: loimi 
Päivämäärä:   15.5.26 10:14:25

Paljonko teillä maksu loimituksesta jos ei sisälly hintaan?

Loimi päälle - hinta? Loimi pois - hinta?

Entä, jos tallin puolesta haetaan hevonen kengittäjää/eläinlääkäriä varten?

Re: Loimituksen hinta

Lähettäjä: jeppis 
Päivämäärä:   15.5.26 10:18:47

En ole vielä koskaan ( 30 vuoteen) ollut tallissa, missä noista olisi maksettu erikseen. Aina on kuulunut täysihoidon hintaan säänmukainen loimi ja märkien loimien vaihto kuiviin jos tarvetta. Pääasiassa itse aina pystynyt hoitamaan kengittäjälle ja eläinlääkärille hevosen ottamisen, jos joku pakkotilanne on ollut, on joku aina tallilla ollut valmis auttamaan ja vastavuoroisesti itse auttanut tarvittaessa.

Lähettäjä: jee 
Päivämäärä:   15.5.26 12:25:46

Meillä loimi päälle, loimi pois = kuuluu tallivuokraan. Lisävenkslaamiset 20€ viikossa, oli se sitten yksi tai kymmenen kertaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.5.26 13:34:27

1 loimi päälle ja pois 1€ päivä. viedään kuivumaan tarvittaessa. jos satunnaisesti joku sisäloimi niin vaihdetaan ilmaiseksi. ja viedään päivällä ulos jos vaikka aamulla liikkunut ja jäänyt sisälle kuivumaan. kengitykset yms hoituu, jos ajoissa sopii. jos tarvii pitää kiinni yms niin silloin omistajan tultava itse. päivällä saattaa olla 3h ettei henkilökuntaa paikalla, silloin ei erikseen järkätä työntekijää yksäreiden hoitoon.

Lähettäjä: Kippi 
Päivämäärä:   15.5.26 21:19:54

Loimitus huonolla säällä kuuluu tallivuokraan. Päivittäin loimitettavat 50e/kk (1 loimi aamulla päälle ja illalla pois), jos on ns. normaali loimi eli käytännössä ulkoloimi tai ulkoloimen tapainen ötökkäloimi. Pään yli pujotettavat ihottumaloimet 100e/kk, jos loimi riisutaan yöksi ja puetaan aamulla.

Tallin puolesta ei hoideta kengityksiä tai ell.

Lähettäjä: Bolta 
Päivämäärä:   15.5.26 21:23:43

Ei ja vielä kerran ei. En veisi koskaan hevostani talliin jossa loimitus maksaa. Sen verran enemmän täytyy tp:n ottaa kk-vuokraa, että kattaa tuollaisen perusasian.

Lähettäjä: .fff 
Päivämäärä:   16.5.26 03:00:03

Minua ihmetyttää nämä maksulliset lisäpalvelut, jotka tuovat tallityöntekijälle enemmän hommaa, mutta hänelle ei välttämättä anneta enempää aikaa tehdä hommia. Omistaja maksaa tallinpitäjälle ekstraa, mutta tallityöntekijän palkka ei nouse... Eikä työaika pitene.

Esim. "aamutalliin X tuntia" ja aamutallin tekeminen pitenee, kun joka toisella hevosella on joku maksullinen lisäpalvelu. Joutuu tekemään kiireessä, mutta palkka ei nouse, vaikka tallinpitäjä saa joka aamutallista 100 e lisämaksun...

Joskus ehdotin, että lisäpalvelut maksettaisiin tallityöntekijälle suoraan, kun hänellähän se työmäärä lisääntyy ja hänen kuuluisi ne lisämaksut saada, mutta tallinpitäjälle ei käynyt. Sovinkin sitten tallityöntekijän kanssa, en tallinpitäjän, ja maksoin hänelle suoraan... Hänen työmääränsä lisääntyy, mutta aikaa ei ole enempää, mutta sentään tienaa vähän paremmin... :)

Päivämäärä:   16.5.26 03:03:04

Meillä siis yksi loimi päälle, yksi pois kuuluu hintaan, mutta loimen täytyy olla valmiina karsinan ovessa. Lisäpalveluna saa toisen loimen päälle tai pois 3 e/kerta. Eli jos tämän tekee kaksi kertaa päivässä, se maksaa 6 e/pvä. Suojat ei kuulu hintaan, joten suojien pukeminen tai riisuminen maksaa 2 e/kerta.

Päivämäärä:   16.5.26 04:42:28

.ffft meillä saisi molemmat lähtöpassit tuollaisesta

Päivämäärä:   16.5.26 04:54:42

4000ekk loimitus ja 500e kerta nouto. Vaatii meillä joko työntekijän palkkaamisen tai sen että olen itse päivän pois töistä.

Päivämäärä:   16.5.26 06:06:51

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 16.5.26 04:42:28

.ffft meillä saisi molemmat lähtöpassit tuollaisesta"

Miksi? Jos olisin tallityöntekijä, niin kävelisin kyllä ulos, jos työmäärä kasvaisi, tallinpitäjä tienaisi reilusti enemmän, mutta minulle ei tulisi lisääntyneen työmäärän myötä euroakaan enempää.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   16.5.26 09:08:30

"Joskus ehdotin, että lisäpalvelut maksettaisiin tallityöntekijälle suoraan, kun hänellähän se työmäärä lisääntyy ja hänen kuuluisi ne lisämaksut saada, mutta tallinpitäjälle ei käynyt. Sovinkin sitten tallityöntekijän kanssa, en tallinpitäjän, ja maksoin hänelle suoraan... Hänen työmääränsä lisääntyy, mutta aikaa ei ole enempää, mutta sentään tienaa vähän paremmin... :)"

Muistithan maksaa myös palkan sivukulut, koska toimit työnantajana :)

Lähettäjä: Nt 
Päivämäärä:   16.5.26 09:22:22

Tietenkin maksu tallinpitäjälle koska jos työntekijän aikaa kuluu loimitukseen, on se pois muusta työajasta. Esim normaalisti työtehtäviin kuuluisi vaikkapa satulahuoneen lakaisu ja vessan siivous, mutta koska loimitettavia olikin joku päivänä paljon ei työntekijä ehtinyt. Niinpä "joku muu" eli tallinpitäjä paikkailee ne hommat mitä työntekijä ei ehtinyt tekemään.

Lähettäjä: djd 
Päivämäärä:   16.5.26 11:25:39

Tallinpitäjä ei kyllä työntekijältä jääviä hommia paikkaile... Työntekijä joutuu vain tekemään nopeammin. Joten ihan hyvä tuo, että työntekijä saa itselleen ne lisähommista koituvat rahat. Jos ne maksetaan vain tallinpitäjälle, eikä työntekijän palkka nouse ja työmäärä vain lisääntyy saman työajan puitteissa, niin sillä logiikallahan sen tallinpitäjän pitäisi itse tulla tekemään ne lisätyöt. Mutta eipä tule, joten... :)

Aika vähän te tallityöntekijää arvostatte.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.5.26 12:46:50

Kyllä lähtisi meiltä ainakin työntekijä samantien jos tekisi pimeitä hommia yrittäjän ohi. Kiva ajatus, mutta todellakin. Kertokaa edelleen sen palkka 1.7 niin näette mitä yrittäjä vakuutuksineen ja veroineen maksaa.

Lähettäjä: Jonyt 
Päivämäärä:   16.5.26 12:49:15

No juurikin 1800€ kk palkasta työnantaja maksaa 3100€/kk

Lähettäjä: kdk 
Päivämäärä:   16.5.26 12:52:45

"Kyllä lähtisi meiltä ainakin työntekijä samantien jos tekisi pimeitä hommia yrittäjän ohi."

No maksa sitten sille työntekijälle lisätöistä. Älä teetä hänellä ylimääräisiä hommia ilman palkkaa.

Minäkin olen ihmetellyt tuota, että jos lisätyöstä maksetaan tallinpitäjälle, niin miksi tallinpitäjä ei tule niitä lisätöitä tekemään ihan itse? Miksi tallityöntekijän pitää tehdä ne ilmaiseksi? Miksi työntekijän palkka ei nouse, vaikka hänellä on lisätöitä joka päivä?

Lähettäjä: tt 
Päivämäärä:   16.5.26 13:50:04

Sen päivän kun näkisi, että tallinpitäjä sanoisi työntekijälleen: "Koska mulle on niin paljon maksettu sun niskaan kaatuvista lisätöistä, niin saat jättää omista töistäsi tekemättä __, __, __ ja __, minä hoidan ne tästä lähtien, ettei sulla mee normaalia enempää aamutallissa."

Ei tuu tapahtuun :DDD

Ehei. Tallinpitäjä sanoo: "Karsinoiden ovissa on laput kaiksita lisähommista jotka joudut tekemään tästä lähtien joka aamu. Muista, että aamutalliin saa mennä max 2 tuntia joten hopi hopi, tossua toisen eteen, en maksa ylitöistä. Ja muista tehdä priimaa. Vie mennessäs, tuo tullessas. Ja hymyssä suin, vai mitä:)".

Lähettäjä: omgh 
Päivämäärä:   28.5.26 19:23:56

Tervetuloa vaan talliyrittäjäksi, kun ei saa työntekijällä teettää hommiakaan enää mistä hänelle maksetaan. Käsittääkseni tallitöissä ollaan aika usein tuntipalkalla, ja se tehdään mitä työnantaja sanoo tehtäväksi, aivan sama mitä työnantaja siitä saa "korvausta". Meiltäkin saisi kyllä kenkää salamana tuollainen tallityöntekijä joka tekee pimeänä omaan lukuunsa.

Lähettäjä: Yrittäjä 
Päivämäärä:   28.5.26 21:20:30

Ei se työntekijä määräänsä enemmän töitä työajalla tee. Jos tulee paljon "lisämyyntiä" niin palkataan lisää työvoimaa. Tosin yleensä kun lisäpalvelut hinnoitellaan alkaa omistajat kummasti löytää aikaa hoitaa itse, tai sit kiltisti maksetaan ja työllistetään joku keikkalainen lisäavuksi ja yleensä jos tarve pysyvä palkataan lisää väkeä

Lähettäjä: fkdf 
Päivämäärä:   28.5.26 21:36:43

Jos laskutatte asiakkaita lisätöistä, niin teettekö te tallityöntekijät nämä lisätyöt työntekijän puolesta? Vai teettekö osan työntekijälle kuuluvista hommista, kun hänellä menee lisätöiden vuoksi enemmän aikaa hommiin?

En ole ikinä törmännyt missään pomoon, joka tulee tekemään lisätyöt, josta laskuttaa asiakkaita. Enkä myöskään sitä, että pomo tulisi auttamaan hommissa, kun teettää lisätöitä. Mutta raha heille kelpaa.

Eli kun työntekijällä on kaksi tuntia aikaa hoitaa perushommat, ja hänelle tulee puolen tunnin edestä lisätöitä = 2,5 h hommat, niin hänen täytyy saada kaikki tehtyä kahdessa tunnissa ja niin priimalaatuisesti, ettei mistään valiteta.

Miksi työntekijät eivät saa enempää palkkaa, kun työmäärä lisääntyy? Miksi työaikaa ei anneta enempää, vaikka työmäärä lisääntyy? Miksi ette tule itse tekemään niitä lisätöitä, jotka asiakkaalta laskutatte?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.