|
Lähettäjä: Teor
Päivämäärä: 16.5.26 14:53:48
"Itse jotenkin toivoisin valmennussuhteelta sitä että tsempattaisiin myös vaikka raha ei juuri sillä hetkellä liiku (esim jos ratsastaa samaan aikaan niin kommentoisi vaikka edes että nyt liikkuu hyvin, tsemppaisi kisoissa ja antaisi pientä vinkkiä yms.)"
Tämä näin open/valkun korvaan särähtää vähän. Kun ratsastan, keskityn hevoseen allani enkä siihen mitä toinen ratsukko touhuaa. Tsemppaaminen kisoissa ei maksa mitään mutta "pienet vinkkien annot" äkkiä oppilaan suunnalta menevät siihen että pyytävät lisää apua, katsotko tämän vielä, voitko jeesata vielä tässä jnejne. Sitten pitäisi jo pyytää rahaa ja muututkin ikäväksi kun et edes pientä vähää voi hyvää hyvyyttäsi auttaa!
Ette te mene kampaajallekaan ohimennen käymään josko hän kiinnittäisi hiuksenne tai tasaisi latvat - ihan vaan hyvässä hengessä ettei ole kaupallinen olo. Opettaminen ja valmentaminen on sen valmentajan työtä, kunnioittakaa sitä. Ammattitaito ei ole tullut takataskuun itsestään, eikä sitä tarvitse lahjana jakaa.
Ratsastan itse pari kertaa viikossa työnantajani ja valmentajani kanssa samaan aikaan, sellaisia hevosia joiden ratsuttamisesta hän maksaa palkkaa minulle. En todellakaan odota ohjeita, vinkkejä, tsemppejä tässä tilanteessa sillä hän on myös joko töissä ratsastamassa asiakkaiden hevosia tai sitten vapaalla treenamassa omiaan. Kun on sovittu valmennus, saan vinkit ja maksan siitä. Näin sen minusta kuuluu olla.
|