Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten kauan "omistajanvaihdos kesken"

Lähettäjä: misa 
Päivämäärä:   14.5.26 16:34:26

Miten kauan hevosen tiedot voivat olla tilassa "omistajanvaihdosprosessi kesken"?

Re: Miten kauan "omistajanvaihdos kesken"

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   14.5.26 17:17:00

Vaikka vuosia, riippuen mistä päästä kiikastaa.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   14.5.26 17:34:37

Kuten yllä, vaikka vuosia. Esim. jos ostaja ei maksa omistajanvaihdosilmoitusta.

Lähettäjä: =) 
Päivämäärä:   14.5.26 17:42:06

Uuden omistajan tiedot tulevat heti, kun vaan maksaa tuon omistajan vaihdoksen. Ei montaa kymppiä maksa tuo.

Lähettäjä: Pari viikkoa 
Päivämäärä:   14.5.26 18:26:03

Pari viikkoa, jos ostaja ei maksa Hippokselle omistajanvaihdosmaksua, mutta myyjä on jo prosessin aloittanut. Sen jälkeen ”omistajanvaihdos kesken” tekstin tilalle palautuu myyjän nimi.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   14.5.26 19:14:16

Kauan. Niin kauan, ku maksu avoiinna.

Mun nimiin siirtyi viikko sitten hevonen ja parissa minuutissa kaikki oli hippoksessa ok, kun maksoi sen huiman maksun.... 36e tais olla :D

Lähettäjä: Milli 
Päivämäärä:   14.5.26 19:25:11

Mä en ole saanut myyjältä valtakirjaa hevosen toiselta omistajalta (joka on alaikäinen ja siksi valtakirja pitäisi saada Hippoksen mukaan toiselta vanhemmalta) ja siksi vaihdosta ei varmaan koskaan saada tehtyä. Kauppakirja on kyllä pätevä eikä kaupassa ole muuten mitään epäselvää, mutta en kauppoja tehdessäni arvannut, että tämmöinen seuraus asialla olisi. En edes tiennyt mistään Hippoksen rekisteristä. Myyjä ei enää vastaa pyyntöihini. Olisi kiva jos omistajatiedon saisi edes piilotettua.

Lähettäjä: 678 
Päivämäärä:   14.5.26 21:03:29

Mitä hyötyä tämmöisestä on myyjälle/ ostajalle että jättää asian roikkumaan?

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   14.5.26 22:21:40

Ei siitä mitään hyötyä ole, jotkut vain jättävät tekemättä prosessin ja jotkut ovat niin persaukisia että tuo 36 € tuntuu jo lompakossa.

Päivämäärä:   14.5.26 22:33:26

Hipposhan ei ole mikään virallinen rekisteri, eikä ilmoitusta ole pakko tehdä. Varmaan tästä syystä joiltakin jää tekemättä ja säästää rahaa

Lähettäjä: Dna 
Päivämäärä:   14.5.26 22:57:35

Ifse asiassa Ruokavirasto on delegoinut hevosrekisterin pidon Hippokselle ja Hippos on virallinen hevospassin myöntävä organisaatio. Hevosen rekisteröinti on lakisääteistä.

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   14.5.26 23:47:47

Paitsi että omistajatietojen ei tarvitse Hippoksessa olla ajantasalla. Riittää että hevosella on passi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.5.26 00:09:01

Juu ei ole hippos virallinen omistaja rekisteri. Ei tarvitse olla omistajatiedot ajantasalla

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   15.5.26 09:25:21

"Pari viikkoa, jos ostaja ei maksa Hippokselle omistajanvaihdosmaksua, mutta myyjä on jo prosessin aloittanut. Sen jälkeen ”omistajanvaihdos kesken” tekstin tilalle palautuu myyjän nimi."

Meillä oli puoli vuotta tuo teksti, kun en hoitanut vaihdosta loppuun aikaisemmin

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   15.5.26 14:23:37

Omistajavaihdos näkyy Hippoksessa alle minuutissa, jos homma hoidetaan / halutaan hoitaa kuten pitää.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   15.5.26 19:13:35

LähettäjäMiina

Päivämäärä14.5.26 22:33:26

Hipposhan ei ole mikään virallinen rekisteri, eikä ilmoitusta ole pakko tehdä. Varmaan tästä syystä joiltakin jää tekemättä ja säästää rahaa

..

Ei kannata sitten astuttaa tammaansa, koska Hippoksessa näkyvä viimeisin omistaja on varsan kasvattaja. Jos haluaa noin pienen summan säästää, ni ei kannata hevosta edes ostaa.

Päivämäärä:   15.5.26 20:51:11

Ne jotka ei vaihda, niin niillä tuskin on tarkoitusta astuttaa tammaansa. So simple.

Päivämäärä:   15.5.26 22:27:11

LähettäjäMiina

Päivämäärä15.5.26 20:51:11

Ne jotka ei vaihda, niin niillä tuskin on tarkoitusta astuttaa tammaansa. So simple.

..

Tiedän itse pari tapausta, jossa on itketty kun ei ollakaan varsan kasvattajia itse. Olisko kannattanut säästää jostain muusta ;)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.5.26 22:43:52

vaikka loppuelämän joskaaen ilmoita hevosiani hippokseen.
ei yhtään syytä mikii näkisin vavan.
pitopaikan elukoineen kyllä ajan tasalla pidän. lakia kun noudatan. hippoksella sen kanssa mitään tekemistä
hippos on vapaaehtoinen vitsi. harrastelijaseura.

Päivämäärä:   16.5.26 09:13:25

"Suomeen pysyvästi (yli 90 vuorokautta) tuotava hevonen on rekisteröitävä Suomen Hippoksen ylläpitämään rekisteriin 7 vuorokauden kuluessa maahantulosta. Maahantuonnin edellytyksenä ovat virallinen hevospassi, terveystodistus (TRACES-järjestelmä) ja lakisääteiset eläinlääkärintarkastukset."

Ei kannata sitten ostaa ulkomailta hevosta ;)

Päivämäärä:   16.5.26 10:09:25

"Miksi se talli mikä on ollut hevosien käytössä vuosikausia on nykyisin aivan ehdoton kamaluus?"
Eiköhän tässä ole kyse tietämättömyydestä.
Mutta toisaalta minkään muun hevosen kuin ravihevosen kohdalla ei ole mitään väliä kuka on kasvattaja. Tai tietty se että näyttää kivalle papereissa kun on oma nimi

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   16.5.26 15:51:44

Mä olen ravivarsan myynyt vuotiaana, yhä edelleen mun nimissä. Kertaalleen patistellut ostajaa vaihtamaan omiin nimiinsä ja avannut uudelleen omistajanvaihdoksen, tasan mitään ei tapahtunut. Vaihdos pysyy pari viikkoa auki.
Puheet oli suuret, rahapussi ei niinkään kun korotettu maksukin menisi. Päiväsin vaihdoksen oikealle päivämäärälle vuoden taakse.
Välillä mietin, että ilmoitanko kuolleeksi, mutta koska varsaa on kuitenkin treenattu koko ajan niin odottelen koelähtöä. Silloin paperit on oltava kunnossa, siellä kun on minun tilinumeroni tiedoissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.