Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oranssi (kesä)ratsastusloimi maastoon?

Lähettäjä: Onko olemassa? 
Päivämäärä:   14.5.26 02:41:56

Onko joku löytänyt neon oranssia ratsastus/heijastinloimea, joka olisi 0g tai jonkinlainen verkkoloimi? 100g toppauksella löytyy oransseja heijastinloimia, mutta kesähelteellä en sellaista halua hevoselle pukea.

Keltaisia kesäratsastusloimia kyllä on, mutta ne eivät meidän maastossa näy.

Olin tänään pyörällä yhdellä tallin maastolenkillä ja näin jo kaukaa, että vastaan on tulossa oranssissa (100g) heijastinloimessa tallikaverin hevonen. Vasta lähes kohdalla tajusin, että vastaan onkin tulossa kaksi tallikaveria. Toisen hevosella oli keltainen heijastinloimi ja ratsastajalla keltainen heijastinliivi. Sulautuivat täysin vihreään taustaan. Oranssi loimi ja ratsastajan oranssi liivi sen sijaan erottuivat kauas. Myös metsästäjät käyttävät oranssia eivätkä esim. keltaista.

Nyt siis hankintalistalla hevoselle oranssi maastoloimi (oranssi heijastinliivi itselle on jo haettu), mutta google löytää vain noita 100g loimia. Onko siis olemassa 0g oranssia loimea? Ulkomailta en mielelläni tilaa, pitäisi löytyä Suomesta.

Re: Oranssi (kesä)ratsastusloimi maastoon?

Lähettäjä: Tee 
Päivämäärä:   14.5.26 03:42:10

Hevarilla on tuollainen Equitare Hiviz Huomioloimi verkkokangas. En laita linkkiä kun on pitkä kuin nälkävuosi.

Lähettäjä: eje 
Päivämäärä:   16.5.26 00:59:02

Aika jännä. Minä nimittäin joskus huomasin, että neonkeltainen näkyy paremmin kuin neonoranssi. Vastaan tuli joku nainen kahden koiran kanssa. Neonkeltaiseen heijastintakkiin puettu koira näkyi jo kauempaa, mutta neonoranssi näkyi vasta läheltä.

Onkohan tällä jotain tekemistä värinäön kanssa? Vai mistä johtuu, että ero oli noin iso? Varsinkin hämärässä neonoranssi ei paljoa näy, keltainen näkyy hyvin, mutta myös valoisassa sama homma.

Päivämäärä:   16.5.26 01:07:06

Tässä on kuitenkin sinulle oranssi verkkoloimi.

https://www.hevari.fi/equitare-hiviz-huomioloimi.html

En noista ko'oista tiedä, mutta kysymällä kai selviää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.5.26 01:09:14

"En laita linkkiä kun on pitkä kuin nälkävuosi."

Aijaa :DDD

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   28.5.26 18:27:23

Itse käytän keltaista huomioliiviä ja hevosella loimea. Kyllä ovat sanoneet että hyvin näkyy jo kaukaa. Ettei kyseessä ole jonkinlainen värisokeus jos ei keltaista väriä näe?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   28.5.26 20:39:58

Tossa linkissähän ne koot näkyy, kun selaa vähäsen alaspäin

Lähettäjä: 00 
Päivämäärä:   28.5.26 21:08:45

Mulla tää käytössä, mutta en oo täysin tyytyväinen. Tykkään tosi paljon siitä että on verkkokangasta, siitä plussaa. Kaula-aukko tosi iso. Hevonen käyttää 155 loimia, tää mulla koossa M = 135 / 145 cm, mutta siitä huolimatta kaula-aukko ihan liian iso. Ison kaula-aukon takia meillä loimi valuu ratsastuksen aikana taaksepäin ja sit kinnaa edestä. Muutenkin valuu vähän sinne ja tänne. En tiedä onko kaula-aukko yhtä iso joka koossa. Olis hyvä jos olis yksi malli leveille ja toinen kapeille hevosille. Mutta käytän koska on ainoa jonka olen löytänyt joka peittää koko hevosen ja on verkkoa.

Lähettäjä: Kinkku 
Päivämäärä:   28.5.26 21:30:02

On varmasti tekemistä värinäön kanssa. Yhdellä läheiselläni on värinäössä heikkoutta, ja hänen on vaikea erottaa juuri vaikkapa keltaisia asioita vihreää taustaa vasten.

Päivämäärä:   28.5.26 21:41:50

"Tossa linkissähän ne koot näkyy, kun selaa vähäsen alaspäin"

Eipä ne koot kovin tarkkoja ole eikä joku merkitty koko välttämättä vastaa todellisuutta. Minun hevosellani on loimia koossa 135-155, eikä hevosen koko vaihtele eri loimien välillä vaan loimissa on eri mitoitus...

Tossakin on mainittu koot niin että yksi koko vastaa kahta kokoa, niin mikähän niistä pitäisi valita... Vähän epäselvä tämä S = 125 / 135 cm M = 135 / 145 cm L = 155 / 165 cm.

Eli pitäisi sovittaa, mikä istuisi satulan suhteen hyvin ja riittäisi takaakin hyvin, ja sitten edestä ommella ja siirrellä remmejä, että saa sopivaksi. Hyvä tuo 00 kommentti, ettei pelkkä kokomerkintä tosiaan kerro mitään. Jos vaikka pilkkukin sen huomaisi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.