|
Lähettäjä: jde
Päivämäärä: 14.5.26 16:01:34
"kyseessä varmaan täytyy olla tosi liikennevarma ja kokenut hevonen."
Näitä näkee kyllä... Ja aika varma saa siitä hevosen liikennevarmuudesta olla, jos ajattelee, ettei se hevosta haittaa jos jäädään auton alle tai käydään vähän köllöttelemässä konepellillä.
Sitä autoilijaa saattaa kyllä moinen haitatakin, joten pliis, käyttäkää huomiovärejä.
Minulla on aina huomioliivi päällä kun poistun hevosen kanssa tallin pihasta. Siis silloinkin, kun menen maneesille viereiselle tontille, eli kovin montaa metriä en edes mene tietä pitkin!!
Eikä kukaan muukaan hevoseni kanssa tallin pihasta poistu ilman huomioliiviä. Minulla on niitä kaapissa monta, myös eri kokoja, niin niitä löytyy...
Ihan vinkkinä: Tavallisia heijastiliivejä saa marketista halvalla. Pikkulasten kokoiset olleet 3 e/kpl ja joskus tarjouksessa 1 e/kpl. Ja ne menee tällaiselle minun kokoiselleni 163 cm 52 kg ihan hyvin ohuen takin tai paidan päälle vielä paukkuliivinkin päälle. Edessä tarrrakiinnitys joka repeää helposti auki jos paukkuliivi poksahtaa. Toppatakin päällä käytettävänä on sitten "teinin koko" tai "iso juniorkoko". Eikä nekään välttämättä maksa kuin vitosen/kpl.
Niitä on vetoketjullisiakin, jotka maksaa muutaman euron enemmän, mutta minä käytän vain tarrallisia, kun alla on se paukkuliivi eikä mikään saa estää sitä pamahtamasta auki. Jos epäilyttää, että pysyykö tarrat kiinni, niin keskelle voi laittaa vielä yhden nepparin, vaikka ommeltavan, jos ei osaa vasaroida nepparia paikalleen. Sekin napsahtaa auki jos paukkuliivi pamahtaa.
Mutta onneksi minun hevosteni kanssa liikkuvilla on sen verran järkeä päässä, että käyttävät heijastimia ja led-valoja muutenkin, joten heille ei ole ollut ongelma käyttää huomioliiviä.
Käytän siis myös led-valoja pimeällä ja hämärässä, kuten kuuluukin.
|