|
Lähettäjä: D
Päivämäärä: 11.5.26 19:37:57
Lähettäjä-
Päivämäärä11.5.26 18:10:50
Ihan normaalia uudessa tilanteessa. Tavallaan voi olla jopa hyvä että vähän jännität, todennäköisesti osaat seurata sääntöjäkin keskimääräistä paremmin, jos pelkäät niiden rikkomista.
Näin minäkin ajattelen. Toki myös tallihenki vaikuttaa siihen, miten mukava on käydä harrastamassa. Itse kävin nuorena tosi pitkään tallilla, jonka pitäjä piti fiksusti huolen siitä, ettei tallilla päässyt syntymään mitään klikkejä. Vaikka meitä heppalikkoja pyöri siellä aika paljon, niin ketään ei nostettu toista arvokkaammaksi eikä tallinpitäjä ns. antanut valtaa kenellekään. Tallilla oli rentoa olla, kun ei kilpailtu siitä kuka on paras ja miellyttää tallinpitäjää eniten. Kaikki tallilla kävijät olivat tasa-arvoisia.
Nykyisellä tallilla on myös ihan kiva käydä, mutta huomaa kyllä että siellä on tosi tiivis vakiporukka. Kukaan siellä ei oikein juttele eikä tervehdikään, ellen itse tervehdi ensin. Olin aika ihmeissäni, kun menin ekaa kertaa tunnille ja minua ei otettu mitenkään vastaan. Vanhalla tallilla uutta tuntilaista tervehdittiin, näytettiin mistä löytyy hevosjako, varusteet ja hevonen, kerrottiin vähän hevosesta ja autettiin varustamisessa, jos ratsastaja halusi. Tunnin jälkeen näytettiin kylmäykset, loimitukset, suojien puhdistukset jne. Eli säännöt ja käytänteet kerrottiin ja näytettiin, jotta ne olisi helppo muistaa jatkossakin. Ja aina autettiin, jos joku kysyi apua. Kun menin ekaa kertaa nykyiselle tallille, niin minulle vaan viitottiin että "sun heppa on tuolla perällä" ja loput sain selvittää itse. Tuntui aika erikoiselta.
|