Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Opetusmestarin ostaminen kouluratsastukseen

Lähettäjä: junnu 
Päivämäärä:   11.5.26 11:10:21

Haluaisin hieman ajatustenvaihtoa teiltä, jotka olette ostaneet opetusmestarin, koska meillä tämä asia on nyt ajankohtainen.

Olisi tarjolla opetusmestari kouluratsastukseen, mutta asia mietityttää hieman. Ratsulla on ikää nyt 17 vuotta ja se on ainakin toistaiseksi terve. Ikä kuitenkin mietityttää, koska ei tiedä, kuinka pitkä yhteinen kilpaura olisi edessä. Toisaalta eihän nuoremmastakaan hevosesta voi tietää, kaikkea voi sattua.

Ratsu on hyvä, ja se kilpailee vaativissa luokissa menestyksekkäästi, joten se veisi varmasti minua eteenpäin. Itse olen vielä junioritasolla ja kilpailen nykyisen ratsuni kanssa vasta helppo A -tasolla. En ole varma, riittääkö nykyinen ratsuni paljon vaativampiinkin luokkiin, ehkä vaativa B on paras mihin me ylletään.

Tiedän kuitenkin, ettei perheelläni ole mahdollisuutta pitää kahta ratsua, ja lisäksi tulee eteen kysymys, mitä nykyiselle ratsulle tehtäisiin. Tiedän, että myyminen on ehkä järkevin vaihtoehto, mutta tämä ei ole ihan helppo asia. Ratsu ei välttämättä ole helpoin myytävä, ja minulla on siihen myös vahva tunneside.

Olisin kiitollinen vertaistuesta ja neuvoista, vaikka tiedänkin, että lopullinen päätös on tehtävä itse perheeni kanssa.

Re: Opetusmestarin ostaminen kouluratsastukseen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.5.26 11:15:30

En ole ostanut mutta liisannut. Painonsa arvoinen kultaa, harrastus nousee ihan eri levelille. Nykyisellä et pääse ikäluokkakisoihin ikinä. 17 v menee sinulla hyvin vielä pari kolme vuotta kunnes taas on aika vaihtaa. Kaikkiin niihin muodostuu tunneside, mutta jos haluaa harrastaa tosissaan niin pakko se on vaan vaihtaa. Kysy mitä mieltä valmentaja on.

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   11.5.26 11:27:51

17 vuotias hevonen ei ole vielä vanha, se voi olla vielä 22 vuotiaana radoilla kanssasi tai se voi katkaista jalkansa huomenna. Ikää ei niin kannata katsoa, vaan sitä missä kunnossa eläin sillä hetkellä on.
Jos tämä on hevonen mikä sopii sinulle ja pääset sillä kehittymään niin osta se.

Toisaalta olet ilmeisestikin vielä alaikäinen niin keskustele vanhempien ja valmentajien kanssa.

Lähettäjä: nnnn 
Päivämäärä:   12.5.26 11:16:49

Muista, että olympiakultaa voitettiin 19-vuotiaalla Daleralla. Eli jos 17v hevonen onkohtuullisen terve, hankinta on hyvä. Sitä täytyy ehkä huoltaa paremmin kuin nuorempaa (piiiitkät alku ja loppuverkat, tarkkaan suunniteltu liikuttaminen, eli raskaat, kevyet ja vapaapäivät hyvässä tasapainossa, se tarvitsee ehkä ruokinnassa senior-rehua, hieronnat jne)
Mutta jos hevonen on osaava, sulla mätsää sen kanssa ja se on helppo ratsastaa niin go for it. Hyvällä onnella sulla on 2-3 hyvää kisavuotta edessä. Jos sulla on hyvä ja kokenut valkku niin hänen mielipide on tärkeä. Ja tietty ell tarkki. Jossa varmasti jotain sanomista, mutta kysy ell onko se sellaista että sen kanssa voi elää.

t. 22-vuotiaan hevosen omistaja jolla kisataan täyttä päätä vielä vaativaa;)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.5.26 13:46:29

Samoja asioita pähkäiltiin kolme vuotta sitten, ostaako junnuratsastajalle vanha opetusmestari, koska budjetti oli suht pieni, eikä sillä olisi saanut hyvän ikäistä vaB+ hevosta. Käytettiin sit koko raha ja ostettiin 2,5 -vuotias :) :)

Lähettäjä: !? 
Päivämäärä:   12.5.26 13:56:55

Aloittaja, jos sulla on junnulle sopiva heA-tasoinen hevonen myynnissä, meillä olisi sellaiselle paikka avoinna 13-vuotiaan silmäteränä. Varmasti hyvä koti tiedossa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.