Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljonko hintaa kuljetukselle

Lähettäjä: Kuski 
Päivämäärä:   10.5.26 00:37:18

Mitä olet valmis maksamaan tai mikä on mielestäsi ok hinta jos kaverisi/tuttu/tallilainen kuskaa hevostasi hänen autolla ja kopilla?
Esim kisareissu tai klinikka reissu tai vienti laitumelle.

Re: Paljonko hintaa kuljetukselle

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   10.5.26 01:06:36

Sen mitä pyytää tai vähän enemmän. Aina voit hankkia oman kuljetuskaluston ja katsoa mitä sen ylläpito maksaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.5.26 01:08:18

En mitään. Vien mieluummin itse.

Päivämäärä:   10.5.26 06:13:20

Bensat (yläkanttiin, koska autossa ja ajamisessa on muitakin kuluja kuin polttoaine) + trailerivuokra + vaivanpalkka

Päivämäärä:   10.5.26 06:27:33

Euro per kilometri

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   10.5.26 07:17:47

Eikö se mene niin, että pitää olla luvat kunnossa jos ottaa enemmän kuin osuus polttoaineista?

Lähettäjä: Kiivi 
Päivämäärä:   10.5.26 07:32:22

Bensat yläkanttiin, trailerin vuokra ja ajankäytöstä vaivanpalkkaa.Laitumelle pudottamisesta vähemmän kuin 5 tunnin kisareissusta, kisareissulla asiallista tarjota ruuat lisäksi.
Ts. maksa sen verran että kehtaat pyytää toistekin, jos ei ole aikomusta hankkia omaa kalustoa.

Lähettäjä: hevosen omistaja 
Päivämäärä:   10.5.26 09:33:36

On oma kalusto. Mutta jos tulee tilanne, että jostain syystä en pysty omaa käyttämään niin maksaisin mitä pyydetään ja jos pyyntö pieni niin sitten extraa päälle. Itse ainakin haluaisin tuollaisessa tilanteessa, että avun tarjoajalle jää sen verran hyvä mieli, että ilkeää kysyä tarvittaessa toisenkin kerran.

Lähettäjä: wh 
Päivämäärä:   10.5.26 13:31:41

- Sata euroa pelkästä kopin ja auton lainasta
- Euron per kilometri jonka koppi perässään ajaa, eli 30 km matka = 60 km edestakaisin = 60 e. Jos kuski tulee jostain kauempaa, niin maksan siitä sitten vielä 50 snt/km. Mutta ihan eurolleen ei aina mene, eli pyöristän ylöspäin seuraavaan vitoseen tai kymppiin.
- En välttämättä maksa polttoaineista ylimääräistä. Riippuu tilanteesta. Saatan maksaa, tapauskohtaista.
- Ruuat ja juomat päivän aikana.
- Jos menee koko päivä tai seuraavan vuorokauden puolelle, maksan vielä ylimääräistäkin, yleensä 30-60 e lisää. Mutta siis yhden päivän reissuja tässä ajattelen, en ole käynyt yön yli hepan kanssa missään.

Eli jos joku ottaa oman hevosensa mukaan, eli kuskaa samalla omaansa, niin käytännössä minä maksan senkin. Mutta ajattelen niin, että minä maksan siitä, että jollain muulla on iso auto + koppi + vastuu hevosten kuljettamisesta ja kaluston kunnosta. Hevoseni on helppo lastata, käsitellä ja kuljettaa, siinä ei ongelmia ole.

Jos joku ajattelee, etä tämä on kaupallista kuljetusta, niin se kuski sitten hankkii itselleen siihen luvat. Minun vastuullanihan se ei ole, onko kuskilla luvat kunnossa :)

Ja ainahan kuski saa pyytää vähemmänkin, tuo on vain se, mitä minä maksan, eli en yritä saada ketään kuskaamaan "kahvipalkalla" tai parilla kympillä.

Saan helposti kuskin, ei tarvitse ruinata. Mutta tämä toki on johtanut siihen, että minulle ihan tarjoudutaan kuskiksi ja kysellään, onko tarvetta kujetukselle ja olenko menossa kisoihin/klinikalle ja milloin olen menossa, niin voidaan mennä yhtä matkaa :D

Olen harkinnut oman kuljetuskaluston hankkimista. Mutta ainakin tähän mennessä kuljetustarvetta on ollut niin vähän, ettei siinä ole mitään järkeä. Pärjään pikkuautolla elämässä muuten. Ja lisäksi minulle on ihan alettu älistä, kun olen maininnut, että pitäisköhän hankkia oma kalusto. Kun siinä sitten muilta menisi rahat.

Ja kun tiedän, ettei muut tuollaisia summia maksele, niin minä en saisi mitään siitä, että kuskaisin muita. Muut on niin köyhiä etteivät maksa juuri mitään eivätkä muutenkaan auta vastavuoroisesti. Minä kuitenkin autan muita monin tavoin, mutta vastavuoroisuutta ei ole.

Lähettäjä: äuu 
Päivämäärä:   12.5.26 20:57:55

Hevosihmiset eivät yleensä maksa mitään mistään. Sanovat vain, että "no mä tarjoon joskus kahvit" tai "tuu joskus meille kahville", mutta se joskus ei vain koskaan koita. Ikinä eivät voi tarjota kahveja missään eikä koskaan passaa, että tulisin kylään. Kaikkea ovat kyllä vailla mutta mitään vastinetta ei saa.

Autankin lähinnä niitä, joilta en odota mitään maksua tai vastapalvelusta. Eli lähinnä joku, joka auttaa pyytämättä tai on jonkun tutun kaveri tai puoliso, eikä minulla ole hänestä huonoa kuvaa tai vaikutelmaa.

Tyhjän lupaajat eivät saa mitään.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   13.5.26 08:15:41

Maksan mitä pyydetään ja jos pyyntö on pieni vielä päälle. Jos menee aikaa, niin lounas jne myös.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.5.26 13:53:50

muistakaa että kun maksat jollekkin hevosesi kuljettamisestä tällä kuljettajalla tulisi olla eläinkuljetus luvat
väliä ei tällöin ole väliä onko tuttu vai ei mutta koska maksat siitä tulee tämä lupa olla

Lähettäjä: jeje 
Päivämäärä:   13.5.26 15:31:37

"muistakaa että kun maksat jollekkin hevosesi kuljettamisestä tällä kuljettajalla tulisi olla eläinkuljetus luvat
väliä ei tällöin ole väliä onko tuttu vai ei mutta koska maksat siitä tulee tämä lupa olla"

Eihän se maksajan asia ole ;)

Kyllä se on kuskin vastuulla pitää lupansa ajan tasalla :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.