|
Lähettäjä: wh
Päivämäärä: 10.5.26 13:31:41
- Sata euroa pelkästä kopin ja auton lainasta
- Euron per kilometri jonka koppi perässään ajaa, eli 30 km matka = 60 km edestakaisin = 60 e. Jos kuski tulee jostain kauempaa, niin maksan siitä sitten vielä 50 snt/km. Mutta ihan eurolleen ei aina mene, eli pyöristän ylöspäin seuraavaan vitoseen tai kymppiin.
- En välttämättä maksa polttoaineista ylimääräistä. Riippuu tilanteesta. Saatan maksaa, tapauskohtaista.
- Ruuat ja juomat päivän aikana.
- Jos menee koko päivä tai seuraavan vuorokauden puolelle, maksan vielä ylimääräistäkin, yleensä 30-60 e lisää. Mutta siis yhden päivän reissuja tässä ajattelen, en ole käynyt yön yli hepan kanssa missään.
Eli jos joku ottaa oman hevosensa mukaan, eli kuskaa samalla omaansa, niin käytännössä minä maksan senkin. Mutta ajattelen niin, että minä maksan siitä, että jollain muulla on iso auto + koppi + vastuu hevosten kuljettamisesta ja kaluston kunnosta. Hevoseni on helppo lastata, käsitellä ja kuljettaa, siinä ei ongelmia ole.
Jos joku ajattelee, etä tämä on kaupallista kuljetusta, niin se kuski sitten hankkii itselleen siihen luvat. Minun vastuullanihan se ei ole, onko kuskilla luvat kunnossa :)
Ja ainahan kuski saa pyytää vähemmänkin, tuo on vain se, mitä minä maksan, eli en yritä saada ketään kuskaamaan "kahvipalkalla" tai parilla kympillä.
Saan helposti kuskin, ei tarvitse ruinata. Mutta tämä toki on johtanut siihen, että minulle ihan tarjoudutaan kuskiksi ja kysellään, onko tarvetta kujetukselle ja olenko menossa kisoihin/klinikalle ja milloin olen menossa, niin voidaan mennä yhtä matkaa :D
Olen harkinnut oman kuljetuskaluston hankkimista. Mutta ainakin tähän mennessä kuljetustarvetta on ollut niin vähän, ettei siinä ole mitään järkeä. Pärjään pikkuautolla elämässä muuten. Ja lisäksi minulle on ihan alettu älistä, kun olen maininnut, että pitäisköhän hankkia oma kalusto. Kun siinä sitten muilta menisi rahat.
Ja kun tiedän, ettei muut tuollaisia summia maksele, niin minä en saisi mitään siitä, että kuskaisin muita. Muut on niin köyhiä etteivät maksa juuri mitään eivätkä muutenkaan auta vastavuoroisesti. Minä kuitenkin autan muita monin tavoin, mutta vastavuoroisuutta ei ole.
|