Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Volvo v90 cross country veturina

Lähettäjä: Pallo 
Päivämäärä:   9.5.26 15:21:46

Onko kukaan vetänyt koppia kyseisellä autolla? Mietin uskallanko ottaa kopin perään vai lainaanko autoa tutulta. Tämä siis löytyy omasta takaa ja toiminut uskollisena kuljettimena hevoshommien ulkopuolella, kertaakaan en ole tällä kuitenkaan vetänyt...

Re: Volvo v90 cross country veturina

Lähettäjä: ;o 
Päivämäärä:   9.5.26 15:31:33

Voi hyvänen aika!! Tottakai!! Sull on siin 200heppaa vääntöä ja tarvittaessa nappaa nelivedon päälle itse jos tarvis! Janonen on kyllä, voi mennä 13l 100km, mutta varma peli. Käy joskus raveis varikolla, niin siellä näkyy Volvo XC vetojuhtina.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   9.5.26 16:40:42

Juu ei missään nimessä tohdi vetää, en minä ainakaan.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   9.5.26 20:17:12

Ihan hyvä on veturina. Mieluummin itse vedä maasturilla, mutta hyvä on tuokin.
Meillä tuo XC Volvo itse säätää 4-vetoa, joten helppoa on.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.5.26 01:12:04

Ihmetyttää aina nämä. Itse vedän ihan rutiinisti ihan perus farkulla. Heppa kuormat ei ole mitenkään kovin painavia edes. Perheen ranger sitten oikeasti painaviin kuormiin kun haen esim. heiniä jotka painaa monin kertaisesti johonkin heppaan verrattuna.

Lähettäjä: ope 
Päivämäärä:   10.5.26 05:58:10

.

Oletko poniratsastaja vai skippasitko matematiikan tunnit? Vai haetko heinät traktorin peräkärryllä?

Hakiessani heiniä, kahden hevosen traileriini mahtuu mukavasti n.60 kymmenenkiloista pikkupaalia -> kuorma n. 600 kg.

Lastatessani ratsuhevoseni traileriin, lähtiessäni pienemmän kanssa matkaan, kuorma on n. 650 kg, kahden kanssa, kuorma n. 1350 kg.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.5.26 08:34:17

Koppi vaan auton perään ja menoksi, ite vetelen välillä ihan etuveto farkulla ja ei ongelmaa, toki talvikeliin en sillä lähde mutta hätätilanteessa menisi siinäkin.

Lähettäjä: ^-^ 
Päivämäärä:   11.5.26 13:20:30

Lähettäjä: ;o
Päivämäärä: 9.5.26 15:31:33

Voi hyvänen aika!! Tottakai!! Sull on siin 200heppaa vääntöä ja tarvittaessa nappaa nelivedon päälle itse jos tarvis! Janonen on kyllä, voi mennä 13l 100km, mutta varma peli. Käy joskus raveis varikolla, niin siellä näkyy Volvo XC vetojuhtina.

HOHHOH, tässä ehkä vähän käsitykset sekaisin, hevosvoimat ei ole vääntöää, Newtoneilla mitataan vääntöä, yleensä isoissa diesel koneissa vääntösuhteet paremmat.
Kulutus nyt nousee aina kun massaa koukun takana, se nyt vaan pitää hyväksyä jos lajia harrastaa.
Kiinnittäisin auton omaan massaan, nelivetoon ja toki myös tuohon riittävään suorituskykyyn huomiota.
On myös muistettava, että joku vetää yhden hevosen traikkua ja joku raskasta kahden hevosen traikkua, jossa etupurkua ym. näilläkin on painoeroja.
Se mikä toimii toisella ei aina ole omaan käyttöön sopiva.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.