|
Lähettäjä: Tipu
Päivämäärä: 9.5.26 13:13:38
Voi kunpa täällä olisi Tykkää-painike! Tykkäisin jokaisen kommentista, kiitos paljon kun olette vastanneet niin kannustavassa hengessä ja tuoneet uusia näkökulmia. Vähän olin nolona, että olin yksin murehtiessani kehittänyt tästä päähäni oikein mörön ja sitten vielä tulin tänne sen kirjoittamaan julki. Mutta ei, oli todellakin hyvä kirjoittaa ja tuulettaa ajatuksia, kuten ylläoleva sanoi.
Ne ajatukset, jotka alkoivat kertyä jonnekin takaraivoon huhtikuun alusta lähtien olivat sellaisia, että saatoin olla harjaamassa hevosta ja sitten vaan tuntui, ettei tästä tule mitään. Ei tää tästä puhtaammaksi tule kuitenkaan, lähden kotiin. Tai olin alkukäyntien jälkeen ravannut alle 10 minuuttia ja taas aloin synkistellä, ettei tästä tule mitään, parempi luovuttaa. Samoin aloin toivoa jotain tekosyytä, kaatosadetta tjsp, jolla perustella itselleni, ettei tarvitse ratsastaa. Sitten soimasin itseäni siitä, kuinka pilaan hevosen, siitä tulee vain surkea puskaratsu enää, jos olen itse näin surkimus jne. Useiden tällaisten asioiden yhdistelmä muodostui lopulta tuohon, että aloin epäillä koko hevosharrastukseni mielekkyyttä, koska normaalisti olen täysi vastakohta noista ajatuksista, tykkään aivan kaikesta puuhasta hevoseni kanssa. Olen harjaillut ja rapsutellut sitä ties kuinka pitkiä iltoja, huonompikaan ratsastuskerta ei ole masentanut mieltä kun olenhan saanut ratsastaa!
Työmatkat vie tosiaan yli 2 tuntia päivästä ja vaikka esim. lapsia tai kotieläimiä ei ole huollettavana, ei iltoihin jää ylimääräistä aikaa, kun kotityötkin yrittää johonkin väliin laittaa. En ole aiemmin kokenut tätä mitenkään raskaana aikatauluna. Töissä on kuitenkin ollut melko intensiivistä jostain maaliskuun puolivälistä lähtien niin se ehkä alkoi aiheuttaa tuota, että haluaisi vain jäädä kotiin lepäämään. Tallille meno ja oma hevonen on olleet minulle niin henkireikä, sellainen hyvinvointiteko itselle, että siellä fiilis aina paranee. Nyt kun näin ei ole käynyt hetkeen vaan se on tuntunut vain lisärasitteelta niin ei varmaan ihmekään, että mieli alkoi kehitellä jotain tällaista. Huh, ei ole ihmismieli ihan looginen aina.
|