Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevonen Saksasta

Lähettäjä: Karo 
Päivämäärä:   8.5.26 14:20:07

Olemme ostamassa hevosta Saksasta, löydetty muutama sopiva ja saatu niistä tietoa.
Miten olette toimineet vastaavassa tilanteessa, oletteko käyttänyt jotain välittäjää joka on hoitanut käytännön asiat?
Onko suositella jotain henkilöä?
Ja tietenkin maksetaan korvausta välihenkilönä toimimisesta.

Re: Hevonen Saksasta

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   8.5.26 14:23:55

Ne hevoset kannattaa käydä itse katsomassa ja kokeilemassa, mieluiten valmentaja tai joku muu hevostietäjä mukana. Et tarvitse välittäjää mihinkään jos olet itse löytänyt hevoset ja menet katsomaan. Jos joku miellyttää käytätte eläinlääkärin tarkastuksessa, teette kauppakirjan ja ostatte kyydityksen Suomeen (Marcel Jordan, Åbyhorseline esim kuljettaa).
Muistakaa että hyvää ei saa halvalla ja käytännössä kaikki yrittää viilata linssiin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.5.26 14:38:45

Kysy ehtiikö Aromaan Nicke.

Lähettäjä: ,f, 
Päivämäärä:   8.5.26 16:28:23

Minäkin suosittelen, että käytte itse kokeilemassa. Ainakin kun siihen hevoseen ja sen kuljetukseen Suomeen menee rahaa, niin en ostaisi näkemättä ja kokeilematta.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   8.5.26 18:07:27

Asun itse Saksassa ja olen käynyt kokeilemassa tutuille hevosia, jotta heille ei tule ns turhia lentoja. Näissä tapauksissa ei ole ollut sitä mitä on haettu ja eivät ole lopulta itse päättäneet edes tulla kokeilemaan. Eli näkemättä ja siinä mielessä kenenkään edes puolitutun kokeilematta en ostaisi itse.

Lähettäjä: Haettu on 
Päivämäärä:   8.5.26 19:24:15

Todellakaan kaikki eivät viilaa linssiin.
Kannattaa käydä niin monta kertaa kuin mahdollista, ennen lopullistapäätöstä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.5.26 19:32:30

Täällä kans yksi Warendorfin lähellä asuva. Etsitkö este- vai koulupuolen hevosta? Laitatko ikä, sukupuoli, taso jne ja hintakattoa niin voin mahdollisesti vinkata ehdokkaita 

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.5.26 21:49:31

Otat mukaan tarvittaessa jonkun kokeneemman esim. valmentajan. Kaikista helpointa olisi tietty lentää muutamaksi päiväksi ja sopia isommalle myyntitallille tai useammalle että menet kokeilemaan monta hevosta kerralla. Samalla voi tsekata näitä mitä etukäteen on miettinyt.

Jos haluat välttämättä kokeilla vain yksittäisiä hevosia niin siloin kustannustehokkainta on varmaan pyytää joku luotettava puolituttu paikallinen kokeilemaan ensin. Ihan turhaan lennät yhden hevosen takia jos heppa onkin sitten ihan epäsopiva.

Lähettäjä: Karo 
Päivämäärä:   8.5.26 22:05:14

Kaksi ehdokasta on katsottu valmiiksi, molemmat on pohjois-Saksassa. Etsin siis jotain joka voisi käydä ratsastamassa, jotta tiedän ovatko edes sitä mitä etsin.
Tuo englannin kieli tuntuu myös olevan vähän hankalaa ja itselleni saksa on välttävä.
En ole ensimmäistä kertaa hevosta ostamassa, tiedän kyllä itse koska istun sen ”oman” selässä. En tarvitse siihen valmentajaa tai kokeneempaa henkilöä.
Etsin siis henkilöä joka on siellä ja voi auttaa käytännön asioissa sekä säästää turhat matkat ja testaukset.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.5.26 22:15:00

Ykä Suomuksella on hyvät kontaktit, en tiedä onko vielä aktiivinen, hänellä taisi olla joku pahempi loukkaantuminen takana. Puhuu kieltä jne. Mutta se valmentaja kannattaa ottaa mukaan kuitenkin vaikka tietää miltä sopiva tuntuu. Maasta näkee vaan selkätuntuman lisäksi paljon enemmän asioita. Ja välillä kuuleekin.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   9.5.26 00:52:50

Itse juuri pohjois-Saksa sijaintina. Laita meili näkyviin, niin voin laittaa viestiä, jos tarve/toiveet kohtaa ja voisin auttaa asiassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.